Η νέα 911 GT3 RS είναι ένα πραγματικό όπλο πίστας, με άδεια κυκλοφορίας σε δημόσιους δρόμους. Και είναι σίγουρα το αυτοκίνητο που θα καταρρίψει -αν δεν το έχει κάνει ήδη μυστικά- πολλά ρεκόρ ταχύτητας, μεταξύ των οποίων και αυτό στο Νurburgring.
To ότι μιλάμε για κάτι πραγματικά special δεν χρειάζεται τίποτα παραπάνω από το να κοιτάξουμε τις πολλές και σημαντικές αλλαγές που έχουν γίνει στο αμάξωμα. Το αεροδυναμικό πακέτο είναι από τα πιο εντυπωσιακά που έχουν περάσει ποτέ σε αυτοκίνητο παραγωγής, με την τεράστια πίσω αεροτομή (για πρώτη φορά με ενεργό σύστημα DRS) να έχει ήδη πάρει την θέση της στην αυτοκινητική ιστορία.
Από εκεί και πέρα υπάρχουν δεκάδες επεμβάσεις στο αμάξωμα, με ενεργά και παθητικά συστήματα σε πολλά σημεία (ακόμα και πάνω στο εμπρός καπό), μεγαλύτερους αεραγωγούς παντού και πολλά ακόμα, τα οποία στόχο έχουν να ανεβάσουν στο μέγιστο δυνατό βαθμό την κάθετη αεροδυναμική δύναμη του αυτοκινήτου, ιδίως στην χρήση μέσα στην πίστα.
«Η νέα 911 GT3 RS είναι ακόμη πιο βελτιστοποιημένη για χρήση σε πίστα από τους προκατόχους της. Ο εξακύλινδρος τετράλιτρος boxer κινητήρας έχει αποδειχθεί ιδανικός για χρήση σε πίστα και track days», λέει ο Andreas Preuninger, Διευθυντής GT Model Line.
«Γι’ αυτό εστιάσαμε κυρίως σε θέματα αεροδυναμικής και πλαισίου στην εξέλιξη της νέας 911 GT3 RS».
Η αεροδυναμική μελέτη ήταν εξοντωτική, με πάνω από 250 ώρες στο αεροδυναμικό τούνελ, παίρνοντας δάνεια από την αγωνιστική GT3 R. Τα δυναμικά αεροδυναμικά βοηθήματα ιδίως στο εμπρός μέρος, είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά, δημιουργώντας ανοίγματα σε πολλά σημεία, ενώ άλλαξαν και την σχεδίαση της πόρτας, του δαπέδου και της οροφής.
Eίναι μάλιστα η πρώτη 911 παραγωγής η οποία έχει ψυγείο στο εμπρός μέρος για καλύτερη ψύξη και όχι τον κλασικό μικρό χώρο για αποσκευές που υπάρχει σε όλες τις 911 μέχρι τώρα.
Τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά του δίνουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα στην πίστα, παρουσιάζοντας 860 κιλά κάθετης δύναμης στα 285 χλμ/ώρα.
Στην κατασκευή του αμαξώματος έχουν χρησιμοποιηθεί παντού ελαφρά υλικά, κυρίως carbon fiber με στόχο να διατηρηθεί το βάρος χαμηλά στα 1.450 κιλά.
Ο κινητήρας είναι ο ατμοσφαιρικός 4λιτρος επίπεδος με απόδοση 525 άλογα και διαφορετική σχεδίαση στο σύστημα ψύξης. Συνδυάζεται με ένα εξελιγμένο PDK αυτόματο κιβώτιο.
Οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές, με το 0-100 χλμ/ώρα να γίνεται σε 3,2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φθάνει στα 296 χλμ/ώρα.
Τα φρένα αποτελούνται από εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και τετραπίστονες πίσω. Υπάρχουν επίσης εντυπωσιακοί τροχοί 20 και 21 τροχών εμπρός και πίσω, αποκλειστικής σχεδίασης για το συγκεκριμένο μοντέλο.
Η εταιρία προσφέρει μία ακόμα πιο hardcore έκδοση με την ονομασία Clubsport χωρίς έξτρα χρέωση. Σε αυτήν υπάρχει ένα έξτρα roll bar, ζώνες έξι σημείων και πυρόσβεση.
Μπορεί επίσης να εφοδιαστεί με το πακέτο Weissach με έξτρα κόστος γύρω στις 30.000 ευρώ στην Γερμανία χάρη στο οποίο αποκτά επιπλέον πισταδόρικα στοιχεία, όπως έξτρα χρήση carbon fiber σε φανερά και κρυφά σημεία του αυτοκινήτου, διαφορετικές αντιστρεπτικές, και πιο σφιχτές ρυθμίσεις στην ανάρτηση.
Σε αυτή την έκδοση οι τροχοί μπορούν να είναι κατασκευασμένοι από μαγνήσιο για ακόμα χαμηλότερο βάρος.
Η κορυφαία Porsche GT3 RS έχει ήδη μεγάλο αριθμό παραγγελιών πριν καν βγει στην παραγωγή και το κόστος της στην Γερμανία αγγίζει τις 230.000 ευρώ για όποιον τυχερό καταφέρει να βρει ένα slot παράδοσης μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα.