Τις απαντήσεις των μηχανοδηγών και των τεχνικών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Hellenic Train) που αναμένεται να δοθούν στα πλαίσια της ανάκρισης αλλά και την έκθεση του πραγματογνώμονα που ανέλαβε την υπόθεση, αναμένει για να βγάλει το τελικό πόρισμά της η Πυροσβεστική Υπηρεσία του Αιγίου μετά την ανάφλεξη -εν κινήσει- στο βαγόνι του προαστιακού προχθές ∆ευτέρα 1η Ιουλίου στο ύψος του Σ.Σ. της Ακράτας. Το τρένο άρπαξε φωτιά στο μεσαίο βαγόνι λίγο πριν από τις 9:30 π.μ. και ακινητοποιήθηκε άμεσα ενώ οι επιβάτες επιβιβάστηκαν τελικά σε λεωφορείο για να τους μεταφέρει στον τελικό προορισμό τους.
Στο σημείο έσπευσαν τρία οχήματα της Π.Υ. του Αιγίου συνεπικουρούμενα απο δυνάμεις του Πυροσβεστικού Κλιμακίου της Ακράτας με 8 άνδρες οι οποίοι έσβησαν γρήγορα τη φωτιά που είχε ξεσπάσει στο χώρο της μηχανής του τρένου.
Ολόκληρο το 2ο βαγόνι που ήταν η μηχανή -κάηκε ολοσχερώς. Τα άλλα δύο, 1ο και 3ο που μετέφεραν τους επιβάτες, έμειναν άθικτα. Πρόκειται για τη 2η κατά σειρά ακινητοποίηση τρένου στην περιοχή της Αιγιάλειας μέσα σε λιγότερο από έξι μήνες καθώς στις 26 του Φεβρουαρίου, ημέρα ∆ευτέρα και πάλι, λόγω πλημμύρας αλλά και κατολίσθησης, είχαμε την ακινητοποίηση τρένου με 90 επιβάτες να αναστείλει τη λειτουργία του για πάνω
από 2,5 μήνες. Προχθές το πρωί, στην Ακράτα στο σημείο της φωτιάς, έσπευσε ο διοικητής της Π.Υ. Αιγίου Παναγιώτης Πετρόπουλος. Παρά το γεγονός ότι δεν είχαμε κανέναν τραυματισμό ούτε κινδύνευσε επί της ουσίας επιβάτης, το θέμα έλαβε διαστάσεις καθώς οι καιροί ου μενετοί, δεν χωρούν δηλαδή άλλες υποσχέσεις πλέον, για τη διάσωση των σιδηρόδρομων στη χώρα! Η Πυροσβεστική Υπηρεσία του Αιγίου προχώρησε στον ορισμό του ειδικού πραγματογνώμονα, μηχανολόγου μηχανικού, ο οποίος θα πρέπει να συντάξει τη σχετική έκθεση προς την υπηρεσία η οποία, μαζί με τις καταθέσεις που θα ληφθούν, θα αποστείλει στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών του Αιγίου.
Στο μεταξύ με αναφορά του προς την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου, ο πρόεδρος του ∆ικηγορικού Συλλόγου του Αιγίου Γιώργος Μπέσκος ζητά να ξεκινήσει προκαταρκτική εξέταση για τις συνθήκες του ατυχήματος.”Την ώρα που η διοίκηση του ΟΣΕ με
ανακοίνωσή της εγγυάται την ασφάλεια της σιδηροδρομικής λειτουργίας, ξεσπάει φωτιά στη μηχανή του συρμού στο ύψος της Ακράτας και ο κίνδυνος για ανθρώπινες ζωές και περιουσίες απετράπη χάρη στην έγκαιρη επέμβαση της πυροσβεστικής” δηλώνει ο κ. Μπέσκος.
Όπως είναι γνωστό, εδώ και μια 4ετία, από τον Ιούνιο του 2020 που ξεκίνησε και πάλι η λειτουργία της γραμμής Κιάτο – Αίγιο, τα δρομολόγια γίνονται με μηχανοκίνητα τρένα καθώς οι νέας τεχνολογίας ηλεκτροκίνητοι συρμοί, σταματούν στο Κιάτο. Για το θέμα έχουν δηλώσει εξ αρχής συνεργασία με τις τοπικές αρχές τα μέλη του Σωματείου των Μηχανοδηγών και το Σωματείο Εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Hellenic Train). Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του Σωματείου Εργαζομένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ∆ημήτρη Κουτσιάφτη, η μηχανή του συρμού ήταν σχετικά νέα.
Πληροφορίες αναφέρουν την πιθανότητα ύπαρξης προβλήματος στην τροφοδοσία καυσίμου.
Είναι προφανές ότι και ο πραγματογνώμονας της Π.Υ. Αιγίου θα πρέπει να ελέγξει και το φάκελο συντήρησης του συρμού με τη μηχανή του προαστιακού. Συγγνώμη για το συμβάν ζήτησε χθες η Hellenic Train αναφέροντας ότι τηρούνται κανονικά όλα τα πρωτόκολλα συντήρησης των συρμών.