Την… ανάσα της κινεζικής BYD αισθάνεται πλέον έντονα η Tesla, καθώς η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατέγραψε ρεκόρ πωλήσεων διεθνώς το 2024, παρά και τον έντονο ανταγωνισμό που καταγράφεται στον κλάδο των EV. Αντιθέτως, το 2024 ολοκληρώθηκε σε ένα κλίμα απογοήτευσης για την αυτοκινητοβιομηχανία του Έλον Μασκ, καθώς οι ετήσιες πωλήσεις της σημείωσαν κάμψη για πρώτη φορά εδώ και εννέα χρόνια!
Σύμφωνα με την ανακοίνωση που έκανε η BYD, η κυριότερη ανταγωνιστική της Tesla πούλησε 4,3 εκατ. αυτοκίνητα, ηλεκτρικά και υβριδικά το 2024, ξεπερνώντας έτσι κατά πολύ τον στόχο που είχε θέσει για 3,6 εκατ. οχήματα. Το νούμερο αυτό μεταφράζεται σε άλμα πωλήσεων ύψους άνω του 41% σε ετήσια βάση.
«Ο πρωταθλητής της Κίνας, παγκόσμιος πρωταθλητής» σχολίασε η BYD σε ανάρτηση της.
Θυμίζουμε πως το 2022, ο Μασκ είχε υποσχεθεί ετήσιο ρυθμό αύξησης των πωλήσεων κατά περίπου 50% τα επόμενα χρόνια, όμως ο στόχος αυτός δεν εκπληρώθηκε ποτέ λόγω της έκρηξης του ανταγωνισμού και της συρρίκνωσης της ζήτησης.
Πάντως παρά την κάμψη στις πωλήσεις EV διεθνώς ο ανταγωνισμός μεταξύ των διεθνών αυτοκινητοβιομηχανιών παραμένει σφοδρός, ειδικά δε, στην κινεζική αγορά όπου, μέσα στο 2025, υπολογίζεται πως για πρώτη φορά οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να ξεπεράσουν τις πωλήσεις αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης, χάρη στις αθρόες κρατικές επιδοτήσεις.
Η BYD διατηρεί τον έλεγχο την κινεζικής αγοράς σε ποσοστό που πλησιάζει το εντυπωσιακό 90%, όμως το 2025 τα έσοδα της θα πληγούν τόσο από τους υψηλούς δασμούς που επέβαλε η ΕΕ στις εισαγωγές EV από την Κίνα όσο και από τους τεράστιους δασμούς που ετοιμάζονται να επιβάλλουν οι ΗΠΑ υπό τον Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος προφανώς θα θελήσει να στηρίξει τις αμερικανικές εταιρείες και δη, την εταιρεία του φίλου και συμμάχου του Έλον Μασκ.