Η είδηση, μέσα στην εορταστική περίοδο, πως η Diageo είχε αναγκαστεί να βάλει πλαφόν στις εβδομαδιαίες παραγγελίες προμηθειών Guinness από τους πελάτες της προκειμένου να μπορέσει να ανταποκριθεί στην εξαιρετικά υψηλή ζήτηση είχε προκαλέσει αίσθηση στη βρετανική αγορά και όχι μόνο. Όμως, φαίνεται πως το στοιχείο αυτό λειτούργησε καθοριστικά, ώστε πλέον ο κολοσσός του κλάδου των αλκοολούχων ποτών να αρχίσει να σκέφτεται σοβαρά το ενδεχόμενο να πουλήσει το κερδοφόρο brand.
Η πληροφορία που μετέδωσε πρώτο το Bloomberg, την Παρασκευή, πως η εταιρεία επεξεργάζεται σχέδιο αναδιάρθρωσης για να βελτιώσει τα οικονομικά της δεδομένα, το οποίο περιλαμβάνει πιθανώς την πώληση του δημοφιλούς brand μπύρας, προσέλκυσε το ενδιαφέρον των επενδυτών και πυροδότησε μίνι ράλι της μετοχής στον δείκτη FTSE 100.
Το μυστικό, εξάλλου, της Guiness δεν φαίνεται να εντοπίζεται τόσο στη συνταγή της όσο κυρίως στο γεγονός πως έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλής και… μοδάτη επιλογή στους στρατηγικής σημασίας καταναλωτές της λεγόμενης Gen Z, ήτοι όσους γεννήθηκαν μεταξύ 1998 και 2015.
Η γενιά Z έχει εκτοξεύσει τις πωλήσεις της εν λόγω μπύρας και μαζί την αξία του brand που πλέον αποτιμάται τουλάχιστον στα 10 δισ. δολάρια (περίπου 8 δισ. στερλίνες), αποτελώντας χρυσωρυχείο για την εταιρεία, οι επιδόσεις της οποίας δεν κινούνται κατά τα άλλα ιδιαίτερα καλά.
Αναλυτές εκτιμούν πως η εταιρεία θα προχωρήσει σε νέα επί τα χείρω αναθεώρηση των εκτιμήσεων της για τον ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων και τους στόχους της νέας χρονιάς.
Για να αντισταθμίσει ακριβώς την πορεία αυτή, η διοίκηση φαίνεται πως αναζητά αλλαγές, αλλά και ενέσεις ρευστότητας. Και οι τελευταίες μπορούν να προέλθουν από τα πλέον κερδοφόρα τμήματα της, όπως η Guinness.
Το δημοσίευμα του Bloomberg ανέφερε πως στην αναδιάρθρωση που μελετάται «παίζει» και το σενάριο πώλησης του ύψους 34% μεριδίου που διαθέτει η Diageo στην Moet Hennessy, την εταιρεία σαμπάνιας και κονιάκ που ελέγχει η γαλλική LVMH.
Στην περίπτωση αυτή ένα deal θα είναι πιο εύκολο, δεδομένου πως η LVMH έχει προτιμητέο δικαίωμα αγοράς του πακέτου, αλλά με μια έκπτωση της τάξεως του 20%. Όμως, η πώληση της Guinness θα απέφερε σίγουρα περισσότερα χρήματα προσελκύοντας και μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον.
Σημειωτέον πως την περασμένη χρονιά δημοσιεύματα είχαν υποστηρίξει πως η Diageo μελετά την πιθανότητα πώλησης του brand βότκα της Ciroc ή και του λικέρ Pimm’s, χωρίς ωστόσο να προχωρήσει κάποια συμφωνία.