Σε συναντήσεις και κοινωνικές εκδηλώσεις, όταν κάποιοι γνωρίζονται για πρώτη φορά, μια συνηθισμένη ερώτηση που γίνεται σχεδόν 30 δευτερόλεπτα μόλις ξεκινήσει η συζήτηση είναι «Λοιπόν, με τι ασχολείστε;».
Οι περισσότεροι απαντούν σε αυτή την ερώτηση αναφέροντας το όνομα της εταιρείας τους και την θέση τους. Εάν ωστόσο θέλετε να ακούγεστε πραγματικά ενδιαφέροντες, πρέπει να χρησιμοποιήσετε μια διαφορετική φόρμουλα.
Η φόρμουλα της σχετικότητας
Υπάρχει ένας τρόπος για να απαντάτε στη συγκεκριμένη ερώτηση που, κατά την Jessica Chen, ειδική στην επικοινωνία και βραβευμένη δημοσιογράφο, έχει να κάνει με τη σχετικότητα που οδηγεί σε μια πιο ενδιαφέρουσα κουβέντα. Τι συστήνει.
Τα τρία βήματα για τη φόρμουλα
1. Μιλήστε για τα θέματα που λύνετε
Δεν είναι κακό να απαντάτε στο ερώτημα «Με τι ασχολείστε;» με την εταιρεία και τον τίτλο εργασίας σας. Αλλά δεν λέει πολλά στους ανθρώπους και, ίσως δεν είναι και τόσο ενδιαφέρον. Αντ’ αυτού, ξεκινήστε με μια ρητορική ερώτηση. Για παράδειγμα:
«Ξέρετε ότι οι επιθέσεις στον κυβερνοχώρο γίνονται όλο και πιο συχνές και εξελιγμένες;».
«Ξέρετε ότι βλέπετε διαφημίσεις όταν κάνετε scrolling σε μια είδηση;».
Αυτό που κάνετε με αυτή τη ρητορική ερώτηση είναι να αναφέρεστε σε ένα καθημερινό πρόβλημα για το οποίο ο συνομιλητής σας μπορεί να έχει ακούσει ή ακόμη και να το έχει αντιμετωπίσει από πρώτο χέρι. Ο τρόπος αυτός δημιουργεί μια ενδιαφέρουσα εικόνα με την οποία οι άνθρωποι μπορούν να ταυτιστούν και να την κατανοήσουν, είτε είναι εξοικειωμένοι με τη θέση εργασίας ή τον κλάδο σας είτε όχι.
2. Μοιραστείτε τις λύσεις που προσφέρετε
Τώρα ήρθε η ώρα να βουτήξετε βαθύτερα στο τι περιλαμβάνει η δουλειά σας, δίνοντας συνέχεια στις λύσεις που προσφέρετε. Αν δεν είστε σίγουροι πώς να το διατυπώσετε αυτό, σκεφτείτε τις επιπτώσεις στην πραγματική ζωή από αυτό που κάνετε καθημερινά.
Με βάση τα παραπάνω παραδείγματα, μπορείτε να προσθέσετε:
«Αυτό που κάνω είναι να δημιουργώ συστήματα λογισμικού που ειδοποιούν τις εταιρείες όταν ένας ύποπτος χρήστης προσπαθεί να αποκτήσει πρόσβαση στην πλατφόρμα τους».
«Αυτό που κάνω είναι να ερευνώ τα καλύτερα σημεία για την τοποθέτηση διαφημίσεων ώστε να έχουν τη μέγιστη δυνατή ορατότητα».
3. Αποδείξτε τα λεγόμενά σας
Ολοκληρώστε την απάντησή σας με κάποια αποδεικτικά στοιχεία ή πλαίσιο. Σε αυτό το σημείο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ονόματα εταιρειών, αριθμούς ή μια ιστορία για να τα συνδέσετε όλα μαζί.
Για παράδειγμα, ολοκληρώνοντας τα παραπάνω παραδείγματα, θα μπορούσατε να πείτε:
«Στην πραγματικότητα, ο οργανισμός μας είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες κυβερνοασφάλειας στον κόσμο με πελάτες όπως η [γνωστή εταιρεία]».
«Στην πραγματικότητα, το ποσοστό των κλικ στις διαφημίσεις μας είναι περίπου 3%, το οποίο είναι πολύ υψηλότερο από τον μέσο όρο του κλάδου».
Αυτού του είδους το κλείσιμο δίνει βαρύτητα στους ισχυρισμούς σας, καθιστά το έργο σας απτό και εδραιώνει την αξιοπιστία σας.