Συχνά, κατά τη διάρκεια μιας επαγγελματικής συνάντησης ή κοινωνικής συγκέντρωσης, υπάρχουν κάποιοι που μιλούν ασταμάτητα. Είναι απογοητευτικό και κουραστικό ενώ διεκδικείτε το δικαίωμα να προσθέσετε κάτι σημαντικό στη συζήτηση. Ειδικά εάν είστε έξυπνα και ευγενικά άτομα, σας είναι δύσκολο να διακόψετε τον ομιλητή, επειδή το εκλαμβάνετε ως αγένεια.

Υπάρχουν τρία απλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε σε τέτοιες περιπτώσεις. Το βέβαιο είναι ότι ο περίγυρος θα σας εκτιμήσει με τις κινήσεις αυτές.
1. Προσαρμόστε τη νοοτροπία σας
Είναι το πρώτο βήμα για να μη θεωρείτε τη διακοπή σαν κάτι κακό. Αντιθέτως, είστε μέρος της συζήτησης και οι σκέψεις σας είναι εξίσου πολύτιμες με αυτές όλων των άλλων.
Στο επόμενο στάδιο, αφού έχετε τη σωστή νοοτροπία, πώς μπορείτε παρέμβετε;
2. Ξεκινήστε με το όνομά τους
Όταν βρείτε την κατάλληλη στιγμή για να παρέμβετε, το πρώτο πράγμα που θα πείτε είναι το όνομα του ατόμου. Έρευνες δείχνουν ότι ο εγκέφαλός μας «ανάβει» όταν ακούμε να λέγεται το όνομά μας. Σηματοδοτεί ότι η ροή της συζήτησης έχει αλλάξει και διαισθητικά κάνουμε μια παύση για να δούμε τι συμβαίνει.
Πείτε το όνομα του ατόμου σταθερά και ευγενικά. Αυτός ο συνδυασμός επιδεικνύει αυτοπεποίθηση και δηλώνει παρουσία, χωρίς να φαίνεται συγκρουσιακός.
3. Ανακατευθύνετε τη συζήτηση
Στη συνέχεια, ανακατευθύνετε τη συζήτηση σε αυτό για το οποίο θέλετε να μιλήσετε. Να είστε στρατηγικός δείχνοντας ότι είστε συνεργάσιμος και προσπαθείτε να επεκτείνετε τις σκέψεις τους. Οι άνθρωποι λατρεύουν να αισθάνονται ότι οι ιδέες τους αναγνωρίστηκαν και αυτό δημιουργεί επίσης μια απρόσκοπτη ροή της συζήτησης.
Παραδείγματα
Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να πείτε:
«Γιώργο, άκουσα αυτά που είπες για την ανησυχία του πελάτη και με έκαναν να σκεφτώ την προσέγγιση που χρησιμοποιήσαμε με έναν άλλο πελάτη πριν από μερικά χρόνια…».

«Μαρία, αυτό είναι ένα καλό σημείο σχετικά με το χρονοδιάγραμμα του έργου, αλλά Λίζα, ποια είναι η άποψή σου σχετικά με αυτό από την άποψη του μάρκετινγκ;».
«Μάγια, συμφωνώ μαζί σου. Αυτό που λες με κάνει να σκέφτομαι αυτό το βιβλίο που μόλις διάβασα…». «Γιάννη, έγνεφα σιωπηλά όταν το είπες αυτό, γιατί μου θύμισε αυτό που βίωσα την περασμένη εβδομάδα…».
Όταν κάποιος νιώθει ότι τον ακούνε, είναι πιο πιθανό να υποχωρήσει και να δώσει χώρο στους άλλους να μιλήσουν. Τώρα, μπορείτε να οδηγήσετε τη συζήτηση σε αυτό για το οποίο πραγματικά θέλετε να μιλήσετε.
Αν δεν είστε σίγουροι πώς ακριβώς να διατυπώσετε την παρέμβασή σας, δοκιμάστε αυτή τη φράση είτε βρίσκεστε σε ένα brainstorming στη δουλειά είτε σε μια συνάντηση λέσχης βιβλίου: «[Όνομα ατόμου], μπορώ να μπω στο θέμα στα γρήγορα; Θα ήθελα πολύ να ανοίξω τη συζήτηση…».
Κλειδί η αμεσότητα
Ας πούμε ότι έχετε χρησιμοποιήσει αυτή την απλή στρατηγική για να διακόψετε με αποφασιστικότητα και ευγένεια ένα άτομο που κυριαρχεί στη συζήτηση. Αλλά αυτό το άτομο δεν υποχωρεί. Τι κάνετε;
Η αμεσότητα είναι το κλειδί. Αν κάποιος συνεχίζει, δεν πειράζει να επιβληθείτε ακόμα πιο αποφασιστικά και να του πείτε τι ακριβώς κάνετε. Μπορείτε να το θέσετε ως ερώτηση.
Θα μπορούσατε να πείτε:
«Δημήτρη, εκτιμώ τις σκέψεις σου, αλλά θα ήθελα να βεβαιωθώ ότι και οι άλλοι έχουν την ευκαιρία να τοποθετηθούν επίσης αυτή τη στιγμή. Σε πειράζει;».
«Κώστα, ξέρουμε ότι αισθάνεσαι έντονα γι’ αυτό, αλλά ας δώσουμε και στον Νίκο την ευκαιρία να μιλήσει. Είσαι εντάξει με αυτό;».
Σεβασμός για όλους
Στο τέλος της ημέρας, θέλετε να δημιουργήσετε ένα περιβάλλον με σεβασμό, όπου όλοι θα νιώθουν ότι έχουν την ευκαιρία να μιλήσουν. Δεν χρειάζεται να μιλάτε δυνατά ή μαχητικά. Απλά πρέπει να είναι σκόπιμο.
Αν αισθάνεστε ότι κάποιος κυριαρχεί στη συζήτηση και δυσκολεύει οποιονδήποτε άλλον να μιλήσει, το πιθανότερο είναι ότι και οι υπόλοιποι αισθάνονται το ίδιο. Με αυτή την προσέγγιση, μπορείτε να μιλήσετε διακριτικά και ευγενικά, αλλά και αποφασιστικά, και τότε οι άλλοι θα εκτιμήσουν αυτό που κάνατε.