Η αγορά των supermarket αυξήθηκε την εβδομάδα των Χριστουγέννων σημαντικά και αυτό οφείλεται γιατί τα καταστήματα ήταν κλειστά την επόμενη Δευτέρα 25/12 και Τρίτη 26/12. Οι καταναλωτές έκαναν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους το προηγούμενο Σαββατοκύριακο.
Οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι η αγορά αυξήθηκε κατά 14% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή εβδομάδα, αλλά θα συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα μια και την αντίστοιχη περυσινή εβδομάδα υπήρχε μια εργάσιμη ημέρα λιγότερη, σας θυμίζω ότι τα Χριστούγεννα πέρσι ήταν Κυριακή. Άρα λοιπόν το 14% αφορά πωλήσεις προ Χριστουγέννων με εβδομάδα 7 εργάσιμων ημερών, με μια 6 ημερών το 2022.
Στα τεμάχια παρατηρούμε ότι υπάρχει ανάπτυξη 12,8% συγκριτικά με την αντίστοιχη περυσινή εβδομάδα. Τα καλά νέα είναι ότι οι ανατίμηση την τελευταία εβδομάδα ανέρχεται μόλις στο 1,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή εβδομάδα. Ο καθοδικός ρυθμός αυξήσεων των τιμών συνεχίζεται και μπορούμε να υποθέσουμε ότι είναι και μία από τις βασικές αιτίες ανάπτυξης της αγοράς σε τεμάχια τα οποία οδηγούν και την αξία.
Αναφορικά με τις 60 μεγαλύτερες κατηγορίες προϊόντων στο χώρο των supermarket παρατηρούμε ότι έχουν τις ίδιες τάσεις με το σύνολο της αγοράς. Στο καλάθι αγορών, βλέπουμε ότι το καλάθι των επώνυμων προϊόντων σε αυτές τις 60 κατηγορίες δηλαδή αν μπορούσαν να πάρουμε ένα τεμάχιο από κάθε κατηγορία επώνυμο προϊόν η τιμή τους το 2022 ήταν στα 198€και το 2023 ανέρχονται στα 211€ ενώ αν είχαμε ένα καλάθι μόνο με PL η τιμή πέρσι ήταν στα 134€ και φέτος είναι στα 145€. Δηλαδή τα PL είναι φθηνότερα κατά 31% περίπου σε σχέση με τα επώνυμα, ενώ σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες η διαφορά τιμής είναι περίπου στο 18-20% σε σχέση με τα επώνυμα προϊόντα. Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι μπορούμε να δούμε περαιτέρω ανάπτυξη στα PL, γιατί και το μερίδιό τους είναι σχετικά χαμηλότερο από το μέσο μερίδιο αγοράς της Ευρωπαϊκών Αγορών αλλά υπάρχει ακόμα περιθώριο αύξησης των τιμών τους έτσι ώστε να κλείσει η ψαλίδα των επώνυμων προϊόντων.