Που καταντήσαμε!
Ένα στα δύο προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ είναι ιδιωτικής ετικέτας. Δεν το λέμε εμείς, το λέει η ICAP. Επίσημα. Ετσι οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ αναγκάζονται πλέον να επενδύουν στην προώθηση των δικών τους προϊόντων μέσω προσφορών, ενώ από την «συνήθεια» των τελευταίων ετών, οι καταναλωτές έφθασαν σε σημείο να θεωρούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας εφάμιλλα των «επώνυμων» προϊόντων αλλά και εξίσου ποιοτικά. Παράλληλα όμως με το super market στην Ελλάδα περιορίζουν σημαντικά και τις μετακινήσεις. Λογικό. Στην Πάτρα η παλιά «κακή» συνήθεια να κατεβαίνουν με το αυτοκίνητο από τα Ψηλαλώνια στην Αγίου Νικολάου έχει περιοριστεί, κάτι που φαίνεται και από την κίνηση των οχημάτων. Όταν η απλή αμόλυβδη πωλείται στα 2,15 ευρώ… ο μέσος οδηγός το «σκέπτεται». Και έρχεται και η ενέργεια. Μετά τον πόλεμο στο Ιράν οι τιμές των εταιρειών ηλεκτρικής ενέργειας ξεκινούν από σχεδόν 14 λεπτά την κολοβατώρα (για σταθερό τιμολόγιο). Φθάσαμε στο σημείο να πληρώνουμε το μήνα με μέτρια κατανάλωση… πάνω από 100 ευρώ για ένα… τριάρι! Υπάρχει βέβαια και η λύση της έκπτωσης μέσω συμβολαίου για εμπρόθεσμη πληρωμή. Στα 10 λεπτά την κιλοβατώρα. Θα πρέπει όμως η οικογένεια να γνωρίζει ότι πάντα θα πληρώνει πριν τη λήξη του λογαριασμού, γιατί αν χάσει έστω και μία ημέρα… στον επόμενο λογαριασμό η κιλοβατώρα θα φθάσει τα 17 λεπτά. Οσο για τα άλλα χρώματα των τιμολογίων… πλέον ελάχιστοι ρισκάρουν. Το «πράσινο» τιμολόγιο έχει χάσει την παλιά του αίγλη!



