Πού πλένουν τα ξενοδοχεία τα σεντόνια; Μία άγνωστη αγορά

    Ημερομηνία:

    Σπάνια υπάρχει άνθρωπος που δεν έχει διαμείνει σε ξενοδοχείο έστω μία φορά. Πόσοι όμως-εκτός από τους πιο επιμελείς με την καθαριότητα-έχουν αναρωτηθεί πόσο αποτελεσματικά καθαρίζονται και απολυμαίνονται οι πετσέτες και τα σεντόνια; Η αντίληψη που υπάρχει είναι ότι το πλύσιμο του ξενοδοχειακού ιματισμού, των λινών στη γλώσσα των ξενοδόχων, γίνεται σχολαστικά. Η πραγματικότητα όμως, είναι ότι ο ολοκληρωμένος καθαρισμός και απολύμανση των 10-12 τεμαχίων ιματισμού που υπάρχουν σε κάθε δωμάτιο ενός ξενοδοχείο είναι, σε ορισμένες περιπτώσεις-κυρίως στις μικρότερες μονάδες- ένα δύσκολο στοίχημα.

    Όπως αναφέρει παράγοντας του τουρισμού στο Moneyreview.gr, οι μεγάλοι όμιλοι διαθέτουν, συνήθως, ιδιόκτητα πλυντήρια, καταφέρνοντας να πληρούν τις προδιαγραφές ποιότητας. Τι γίνεται όμως, με τα μικρότερα ξενοδοχεία και τα boutique hotels που έχουν αυξηθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια;

    «Η ποιότητα καθαρισμού δεν είναι εγγυημένη πάντα. Αυτό γίνεται αντιληπτό εάν λάβουμε υπόψη ότι σχεδόν όλες οι μικρές μονάδες συνεργάζονται με εταιρείες που προσφέρουν υπηρεσίες καθαρισμού ιματισμού όχι μόνο ξενοδοχείων αλλά και νοσοκομείων» εξηγεί το ίδιο πρόσωπο. Ως αποτέλεσμα, όπως περιγράφει, όχι σπάνια τα κλινοσκεπάσματα ενός νοσοκομείου μπερδεύονται με αυτά των ξενοδοχείων. Η ποιότητα δηλαδή, και τα αποτελέσματα δεν είναι εγγυημένα. Πρόκειται, ίσως, για μία από τις πολλαπλές παθογένειες του ελληνικού τουρισμού όπου τα ρεκόρ επισκεπτών δεν έχουν ακόμη συνοδευεί από τη δημιουργία των αναγκαίων υποδομών.

    “Τα όποια σύννεφα εμφανίζονται στον ορίζοντα της απασχόλησης, της επάρκειας των υποδομών, της υπέρβασης της φέρουσας ικανότητας των προορισμών, αλλά και της σχέσης κόστους – ποιότητας των υπηρεσιών, διαλύονται από τον άνεμο της αισιοδοξίας του success story της Ελλάδας παγκοσμίου πρωταθλητή της τουριστικής ζήτησης” ανέφερε, πρόσφατα, σε άρθρο στην εφημερίδα Καθημερινή ο πολιτικός μηχανικός Τάσος Χωμενίδης.

    Μία αγορά με μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης

    Σε αυτά τα δεδομένα, που μάλλον δεν είναι πάντοτε θετικά για τον ένοικο ενός ξενοδοχείου πόλης, στηρίζεται η εκκόλαψη μία αγοράς με σημαντικά περιθώρια κέρδους. Αυτής του ολοκληρωμένου καθαρισμού ξενοδοχειακού ιματισμού.

    «Καθοριστικό ρόλο στην εμπειρία του ενοίκου ενός ξενοδοχείου διαδραματίζει και η ποιότητα των λευκών ειδών που έχουν τις δικές τους προδιαγραφές. Για παράδειγμα, στους 180 κύκλους πλύσης, τα λινά πρέπει να αντικαθίστανται, ενώ ο κατάλληλος εξοπλισμός και η ποιότητα του απορρυπαντικού λειτουργούν καθοριστικά» σημειώνει ο Γιώργος Τσουκαλάς, ιδρυτής την AGC Laundry, που προσφέρει υπηρεσίες βιομηχανικού καθαρισμού σε boutique hotels.

    Διεθνώς, η αγορά των υπηρεσιών επαγγελματικού καθαρισμού ιματισμού είναι αναπτυσσόμενη. Η αξία της εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ μέχρι το 2028 με τον μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης να είναι 3,4%.

    Στην Ελλάδα, σύμφωνα με πληροφορίες, οι παίκτες που προσφέρουν ολοκληρωμένες και υψηλών προδιαγραφών υπηρεσίες καθαρισμού ξενοδοχειακού ιματισμού είναι λιγοστοί. Σε αυτούς ανήκουν εκτός από τη νεοαφιχθείσα AGC Laundry, οι εταιρείες Spick & Span του ομίλου Coco-Mat και η Proteus Laundry που δραστηριοποιείται από το 1947. Κατά βάση, η εξυπηρέτηση των αναγκών καθαρισμού των λευκών ειδών στηρίζεται είτε στο leasing ιματισμού είτε στην ανάθεση σε τρίτους του συγκεκριμένου έργου. Πρόκειται, δηλαδή, για μία κατακερματισμένη, σε μεγάλο βαθμό, δραστηριότητα.

    Παρόλ’αυτά η συγκεκριμένη μπίζνα ίσως να δελέαζε ακόμη και τους επενδυτές του…Dragons’ den. Κι αυτό δεδομένου ότι εγγυάται επαναλαμβανόμενες χρηματοροές, ενώ η ζήτηση για υψηλών προδιαγραφών υπηρεσίες βιομηχανικού καθαρισμού είναι διαρκώς αυξανόμενη. Κατά μέσο όρο, σύμφωνα με τους ειδικούς, η επιστροφή κεφαλαίου γίνεται σε έως τέσσερα χρόνια, με το κόστος να κυμαίνεται από 50 cents έως 1 εύρω ανά σεντόνι. Κάθε δωμάτιο υπολογίζεται ότι διαθέτει περίπου 4 κιλά λινών. Η μεγαλύτερη πηγή κόστους, εκτός από την ενέργεια, είναι ο εξοπλισμός και οι δαπάνες για το προσωπικό που απασχολείται στη συγκεκριμένη, πολλά υποσχόμενη, δραστηριότητα.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    ΠΑΤΡΑ: 14χρονος έβγαλε σουγιά σε 12χρονο

    Σε ανακοίνωσή της η ΕΛ.ΑΣ. αναφέρει: Συνελήφθη, προχθές το απόγευμα,...

    Η Αγγελική Νικολούλη φόρεσε μπορντό σακάκι και δίχασε το Χ

    Μπορεί το κόκκινο σακάκι να είναι αυτό που -κατά...

    ΠΑΤΡΑ: «Φθηνά τη γλιτώσαμε» μας είπαν κάτοικοι της οδού Καλαβρύτων

    «Φθηνά τη γλιτώσαμε» μας είπαν κάτοικοι της οδού Καλαβρύτων,...

    Κίνημα Δημοκρατίας το όνομα του κόμματος Κασσελάκη – Η ιδρυτική διακήρυξη

    Στα αποκαλυπτήρια του ονόματος του νέου πολιτικού του φορέα...
    Best Shop