Θα αργήσει η επέκταση του Προαστιακού από την Πάτρα στον Πύργο και μάλλον – κρίνοντας και από τους ρυθμούς που κυλάνε τα έργα του σιδηροδρομικού δικτύου – δεν θα την προλάβουμε εμείς, αλλά τα παιδιά μας ή τα εγγόνια μας.
Με βάση το επενδυτικό σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και του ΟΣΕ που βγήκε στην δημοσιότητα και αναρτήθηκε στα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, το έργο για τον Προαστιακό της Πάτρας και τη σύνδεση του με τον Πύργο, περιλαμβάνεται στο μακροπρόθεσμο σχεδιασμό.
Τι σημαίνει αυτό; Είναι ένα έργο που εξετάζεται αν θα γίνει και ο σχεδιασμός του, αλλά και η χρηματοδότηση του είναι ακόμα υπό διερεύνηση. Με βάση τις εκτιμήσεις η επέκταση του Προαστιακού στον Πύργο αγγίζει τα 200 εκατομμύρια ευρώ.
Από εκεί και πέρα σε σχέση πάντα με την Πάτρα στην δεύτερη λίστα του σχεδιασμού του υπουργείου Υποδομών (στα έργα προς χρηματοδότηση CEF II, βάση του προγράμματος «Συνδέοντας την Ευρώπη») είναι ο ερχομός του ηλεκτρικού τρένου στον αστικό ιστό της Πάτρας μέσω του Ρίου.
Το θέμα είναι γνωστό. Το σύγχρονο τρένο βάση της μελέτης του υπουργείου θα έρθει με υπόγεια χάραξη με τη μορφή cut and cover από την Κανελλοπούλου (ο δήμος και οι κάτοικοι ζητούν από τον Καστελλόκαμπο) όμως το έργο φτάνει τα 477 εκατομμύρια ευρώ και η χρηματοδότηση του είναι στα 366 εκατομμύρια ευρώ.