ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΕΥΘΥΝΕΣ; ΣΑΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ: Τα αμείλικτα ερωτήματα για το ναυάγιο με τους 568 νεκρούς!

    Ημερομηνία:

    Τι απέμεινε από την τραγωδία της Πύλου τέσσερις ημέρες μετά το μοιραίο συμβάν; Κάποιοι αριθμοί και… πολλά αναπάντητα ερωτηματικά! 568 οι νεκροί (δεν νομίζουμε ότι θα βρεθεί πλέον κάποιος ζωντανός) μεταξύ αυτών τουλάχιστον 100 παιδιά! 3 εκατομμύρια δολάρια, ο τζίρος του ταξιδιού, 104 διασωθέντες εκ των οποίων οι περισσότεροι μεταφέρθηκαν χθες στο Κέντρο Φιλοξενίας της Μαλακάσας και 9 συλληφθέντες. Και οι 9 δηλώνουν αθώοι! «Νot guilty» (όχι ένοχοι) φώναζαν τα μεσάνυχτα της Πέμπτης στην «Π» όταν τους ρωτήσαμε τι έχουν να πουν για την σύλληψή τους. Στην «Π» μίλησε συγγενής ενός εκ των φερόμενων διακινητών, ο οποίος, μόλις έμαθε ότι ο άνδρας συνελήφθη, έσπευσε στην Καλαμάτα.

    Όπως λέει ο ίδιος, ο συγγενής του «δεν είναι διακινητής, ήρθε για να αλλάξει τη ζωή του». «Δούλευε στην Αίγυπτο στην άμμο, στον ήλιο, σε βαριά δουλειά, με μεγάλα μηχανήματα», λέει ο ίδιος.

    Την ίδια ώρα αμείλικτα είναι τα ερωτήματα που θέτουν ακτιβιστές, κόμματα και φορείς, τα οποία αυξάνονται μετά τις σοβαρές καταγγελίες που έχουν έρθει τις τελευταίες ώρες στο φως της δημοσιότητας – και από τους ίδιους τους διασωθέντες.

    Γιατί δεν υπήρξε επέμβαση σε ένα πλοίο που ήταν φανερό ότι ήταν θέμα χρόνου να ανατραπεί και να οδηγήσει στον πάτο της θάλασσας εκατοντάδες ανθρώπους;

    Γιατί αποδέχθηκαν οι Αρχές, ελληνικές και ευρωπαϊκές, την «άρνηση βοήθειας» όσων έκαναν κουμάντο στο πλοίο του θανάτου όταν «κατακεραυνώνουν» τους διακινητές και (σωστά) αναδεικνύουν τις ευθύνες τους;

    Γιατί δεν κινητοποιήθηκε το «Aigaion Pelagos», ένα από τα πλέον σύγχρονα ναυαγοσωστικά σκάφη στην Ευρώπη, που βρισκόταν στο λιμάνι του Γυθείου;

    Γιατί δεν έγιναν όσα προστάζει η «κοινή λογική» – μια φράση που τόσο έχει ακουστεί τις τελευταίες ώρες – να σωθούν άνθρωποι που κινδύνευαν στη θάλασσα και, μάλιστα, σε ένα από τα πιο βαθιά σημεία στη Μεσόγειο;

    Αυτά που προκύπτουν από τα ρεπορτάζ είναι ότι οι μετανάστες ήθελαν να σωθούν, όπως άλλωστε φαίνεται από τις συγκλονιστικές φωτογραφίες του υπερφορτωμένου πλοίου που κουνούσαν τα χέρια τους, δεν ήθελαν με κανένα τρόπο να επαναπροωθηθούν εκεί από όπου έδωσαν ό,τι είχαν και δεν είχαν για να ξεφύγουν και συνέχισαν μέχρι και την τελευταία στιγμή να επικοινωνούν με το Alarm Phone, όπως φαίνεται από τους διαλόγους που έχουν δημοσιευτεί.

     

    GYMALL

    Ωστόσο όπως χθες έγραψε η «Π» το ναυτικό δίκαιο για τα διεθνή ύδατα έχει ξεκάθαρη διάταξη στο άρθρο 8. Το Λιμενικό δεν μπορεί να παρέμβει σε πλοίο υπό αλλοδαπή σημαία στα διεθνή ύδατα. Εκτός και αν ζητηθεί βοήθεια. Σε σχέση με όσα ακούστηκαν για το σχοινί που «πέταξε» το Λιμενικό στο αλιευτικό, αυτό συνέβη 3 ώρες πριν την βύθισή του. Αρα καμία σχέση με τα σενάρια που είδαν το φως της δημοσιότητας και υποστηρίζουν πως… το σκάφος του Λιμενικού «συνέβαλε» στο ναυάγιο.

     

    Την ίδια στιγμή, αυτεπάγγελτη προκαταρκτική εξέταση για τέλεση κακουργημάτων, που σχετίζονται με το πολύνεκρο ναυάγιο στην Πύλο, ζήτησε με ανακοίνωσή του ο Κώστας Μαργέλης, πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Καλαμάτας και τόνισε ότι το έγκλημα αυτό δεν πρέπει να μείνει ατιμώρητο».

     

    Ο κ. Μαργέλης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην «τέλεση αδικημάτων, κακουργηματικής μάλιστα μορφής, ιδίως της ανθρωποκτονίας με παράλειψη κατά συρροή σύμφωνα με το άρθρο 299 του 15 του Ποινικού Κώδικα».

     

    Όπως τόνισε χαρακτηριστικά, «προκύπτουν τεράστιες ποινικές ευθύνες των ελληνικών λιμενικών αρχών και των λοιπών παραγόντων», ενώ διατύπωσε τέσσερα ερωτήματα τα οποία ψάχνουν απάντηση.

     

    Αναλυτικά τα ερωτήματα που έθεσε ο κ. Μαργέλης:

     

    «Γιατί δεν ελέγχθηκε μέσω έρευνας αν είχε τα απαραίτητα προσόντα ναυσιπλοΐας και σωσίβια το αλιευτικό σκάφος και να γίνει διάσωση των ακραία υπεράριθμα επιβαινόντων σε αυτό.

    Από την συγκλονιστική εικόνα του σκάφους με τους επιβαίνοντες είναι προφανές ότι είναι σε απόλυτο κίνδυνο και σχεδόν βέβαιο ότι αυτό θα βυθιζόταν καθώς μάλιστα οι καιρικές συνθήκες είναι απρόβλεπτες. Γιατί δεν προνοήθηκε να το συνοδεύουν έστω είτε δικά μας βοηθητικά σκάφη είτε παραπλέοντα, ώστε σε περίπτωση που γινόταν το κακό, να μεταφέρονται σε αυτά και να σώζονταν οι πρόσφυγες.

    Αν το αλιευτικό σκάφος μετέφερε ενδεχομένως κοκαΐνη ή άλλα ναρκωτικά το ίδιο θα έπρατταν οι ελληνικές λιμενικές αρχές, δηλαδή θα το άφηναν χωρίς έρευνα στα διεθνή ύδατα;

    Προκύπτουν τεράστιες ποινικές ευθύνες των ελληνικών λιμενικών αρχών και των λοιπών παραγόντων και πρέπει άμεσα να διερευνηθούν και η κ. Εισαγγελέας Πρωτοδικών Καλαμάτας να διατάξει αυτεπάγγελτα παραγγελία για προκαταρκτική εξέταση για την τέλεση αδικημάτων, κακουργηματικής μάλιστα μορφής, ιδίως της ανθρωποκτονίας με παράλειψη κατά συρροή σύμφωνα με το άρθρο 299 του 15 του Ποινικού Κώδικα».

     

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Γιορτάζει η Παναγια της Κλεισούρας

    Σύμφωνα με την παράδοση, κάπου γύρω στο 1.700 μΧ,...

    Γιατί οι άνθρωποι δεν χαμογελάνε στις παλιές φωτογραφίες

    Οι περισσότεροι από εμάς πιθανόν έχουμε συνδυάσει τις φωτογραφίες με το...

    Πάτρα: Ο ΣΥΡΙΖΑ τίμησε τους εκτελεσθέντες στα Ψηλά Αλώνια

    Η ανακοίνωση της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ Αχαΐας αναφέρει: Συμπληρώνονται...

    ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ (Δημοσιογράφος Ant1): Το Πάσχα των πολιτών και των πολιτικών…

    Πάσχα ήταν και πέρασε... Με έντονο το κατανυκτικό στοιχείο σε...