Προσοχή στην κοινοποίηση παιδικών φωτογραφιών: το μήνυμα μιας καμπάνιας που έγινε viral

    Ημερομηνία:

    Η COSMOTE μοιράζεται μαζί μας την πολυβραβευμένη καμπάνια της Telekom, «ShareWithCare», που εστιάζει στους κινδύνους που κρύβει το «sharenting», δηλαδή η δημόσια κοινοποίηση εικόνων και πληροφοριών παιδιών από τους γονείς τους στα social media.

    Στις μέρες μας, η ζωή των χρηστών στα social media μπορεί να επηρεαστεί ακόμα και από φαινομενικά αθώες, καθημερινές ενέργειες. Ιδίως όταν η αβεβαιότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης συναντά τη ραγδαία εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης, οι αμφιβολίες σχετικά με την ασφάλεια και προστασία της ιδιωτικότητάς μας αυξάνονται ακόμα περισσότερο.

    Παρά το γεγονός ότι οι εν λόγω πλατφόρμες μάς προσφέρουν τη δυνατότητα να συνδεθούμε και να επικοινωνήσουμε με τα κοντινά μας πρόσωπα πιο εύκολα και άμεσα από ποτέ, αυτό δε σημαίνει ότι δεν κρύβουν κινδύνους, όταν δεν χρησιμοποιούνται προσεκτικά.

    Σε αυτό το πλαίσιο, η συνεχής ενημέρωση είναι απαραίτητη, για να διασφαλίσουμε ότι η ηλεκτρονική μας δραστηριότητα δεν αποτελεί πηγή κινδύνων για εμάς και τους αγαπημένους μας.

    29 Οκτωβρίου 1969: Πραγματοποιείται η πρώτη αποστολή μηνύματος μέσω διαδικτύου

    Με αφορμή την πρώτη αποστολή μηνύματος μέσω διαδικτύου, η οποία άλλαξε μια για πάντα την επικοινωνία όπως την ξέραμε, η Διεθνής Ημέρα Διαδικτύου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 29 Οκτωβρίου.

    Η μέρα αυτή αποτελεί έναυσμα, ώστε να αναλογιστούμε κατά πόσο μπορούμε να προστατεύσουμε αποτελεσματικά την παρουσία μας στο ίντερνετ, καλλιεργώντας την εγρήγορσή μας στον ψηφιακό κόσμο. Επιλέγοντας με μεγαλύτερη προσοχή τις πληροφορίες που δημοσιοποιούμε, μπορούμε να μειώσουμε την έκθεση σε πιθανούς κινδύνους, τόσο για εμάς, όσο και για τα οικεία μας πρόσωπα.

    Η COSMOTE, μέλος του Ομίλου Telekom, στηρίζει έμπρακτα τις αξίες της υπεύθυνης χρήσης των τεχνολογιών και της διαδικτυακής προστασίας, έχοντας ως κεντρικό άξονα την προστασία των ευάλωτων χρηστών, δηλαδή των ανηλίκων, των οποίων η εικόνα αρκετά συχνά προβάλλεται χωρίς τη συγκατάθεσή τους.

    Μία δημόσια υπόθεση

    Καθημερινά, εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως μοιραζόμαστε στιγμές από την καθημερινότητά μας στα social media. Ωστόσο, κάθε φορά που αναρτούμε εικόνες και βίντεο, ενισχύουμε το ψηφιακό μας αποτύπωμα με υλικό το οποίο παραμένει διαθέσιμο στον ιστό, χωρίς χρονικά ή γεωγραφικά όρια. Οι περισσότεροι από εμάς δεν σκεφτόμαστε τις επιπτώσεις των πράξεών μας σε ό,τι αφορά στα προσωπικά μας δεδομένα, καθώς και τις πιθανές απειλές που ελλοχεύουν από το ενδεχόμενο υποκλοπής ή παράτυπης χρήσης τους.

    Ella: Ένα μήνυμα από το μέλλον

    Με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Διαδικτύου, η COSMOTE, μέλος του Ομίλου Telekom, μοιράζεται την πολυβραβευμένη κοινωνική καμπάνια της Telekom, «ShareWithCare», η οποία παρουσιάζει ένα δραματοποιημένο deepfake βίντεο με τίτλο «Χωρίς συναίνεση – Ένα μήνυμα από την Ella».

    Πρωταγωνίστρια της καμπάνιας η 9χρονη Ella, της οποίας οι γονείς μοιράζονται φωτογραφίες και βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με χαρούμενες στιγμές από την καθημερινότητα και τις διακοπές τους. Απομονώνοντας τα χαρακτηριστικά του προσώπου της με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, η Ella «ενηλικιώνεται» και στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα στους γονείς της, προειδοποιώντας τους για τους κινδύνους που καραδοκούν από την επανειλημμένη δημοσίευση των παιδικών της φωτογραφιών.

    Τους περιγράφει έναν κόσμο ο οποίος δεν είναι τόσο αθώος όσο νομίζουν, αναδεικνύοντας διαφορετικά δυσοίωνα σενάρια, στα οποία η ταυτότητά της μπορεί να εκμεταλλευτεί ή να υποκλαπεί. Τους υπενθυμίζει ότι, παρόλο που γνωρίζει ότι οι προθέσεις τους είναι αγνές, το ψηφιακό της αποτύπωμα θα την ακολουθεί για το υπόλοιπο της ζωής της, χωρίς η ίδια να μπορεί να το ελέγξει.

    Μία αόρατη, διαρκώς αναπτυσσόμενη απειλή

    Σήμερα, εκτιμάται ότι 75% των γονιών δημοσιεύει φωτογραφίες και βίντεο των παιδιών του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς αυτοί να αντιλαμβάνονται ότι θέτουν σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια και την προστασία τους.

    Με τους 8 στους 10 ακολούθους του μέσου γονέα να είναι παντελώς άγνωστοι, τα παιδιά εκτίθενται σε πιθανές απειλές με ανεξέλεγκτες, πολλές φορές, προεκτάσεις, είτε εντός είτε εκτός διαδικτύου.

    Σύμφωνα με την έρευνα της Telekom, ένα παιδί εμφανίζεται, κατά μέσο όρο, σε 1.500 φωτογραφίες στο διαδίκτυο προτού καν συμπληρώσει την ηλικία των πέντε ετών. Το στατιστικό αυτό κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για μία πληθώρα ανεπιθύμητων καταστάσεων, που ίσως θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια και ευημερία των παιδιών.

    Με γνώμονα τον αυξανόμενο κίνδυνο κλοπής ταυτότητας που προκύπτει από την λεγόμενη «ψηφιακή υπερέκθεση», η ανάγκη για ασφάλεια και προστασία των ψηφιακών αποτυπωμάτων της νέας γενιάς γίνεται ολοένα και πιο επιτακτική.

    Μάλιστα, το ειδησεογραφικό πρακτορείο The New Yorker εκτιμά πως τα 2/3 των κρουσμάτων κλοπής ταυτότητας αναμένεται να συνδέονται με το παραπάνω φαινόμενο έως το 2030.

    Κάθε άνθρωπος, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών, έχει το δικαίωμα να καθορίζει τη διαμόρφωση της ψηφιακής του ταυτότητας. Μέσω της καμπάνιας «ShareWithCare», η Telekom αναδεικνύει την ανάγκη για αυξημένη εγρήγορση με στόχο την ασφάλεια κάθε πολίτη, καλώντας τους γονείς να προστατεύσουν τα παιδιά τους σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο, συχνά απρόβλεπτο ψηφιακό περιβάλλον.

    Κάθε γονέας οφείλει να αναγνωρίσει τους παραπάνω κινδύνους και να επανεξετάσει τις επιλογές του σχετικά με το υλικό που μοιράζεται online, αλλά και το κοινό στο οποίο αυτό γίνεται διαθέσιμο, διασφαλίζοντας, έτσι, την προστασία των παιδιών του σε έναν ψηφιακό κόσμο.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Πρωτοφανείς καταστάσεις! Σπρωξίματα και λιποθυμίες στην πόρτα του συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ

    Λιποθύμησε ηλικιωμένη έξω από τον χώρο του Συνεδρίου. Μεγάλη ένταση....

    ΧΑΜΟΣ ΣΤΟΝ ΣΥΡΙΖΑ: Ανεξαρτητοποιούνται Πέτρος Παππάς και Αυλωνίτης

    Με δύο απώλειες στην κοινοβουλευτική ομάδα του κόμματος ξεκίνησε...

    Η Ισπανία βίωσε τον πιο βροχερό Οκτώβριο στην ιστορία της – 219 οι νεκροί και δεκάδες οι αγνοούμενοι

    Η Ισπανία γνώρισε τον πιο βροχερό μήνα Οκτώβριο που έχει ποτέ...
    Best Shop