ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ: Αυξημένα κόστη, έλλειψη προσωπικού και κλιματική αλλαγή

    Ημερομηνία:

    Τα αυξημένα λειτουργικά έξοδα, η δυσκολία εύρεσης και διατήρησης προσωπικού και η αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης συνιστούν τις τρεις βασικότερες ανησυχίες των στελεχών του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCG), σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

    Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2025, βασισμένη σε δομημένο ερωτηματολόγιο, και περιέλαβε 130 ανώτερα και ανώτατα στελέχη από το λιανεμπόριο και την παραγωγή – συμπεριλαμβανομένων διευθυντών Γενικής Διεύθυνσης, Μάρκετινγκ, Πωλήσεων, Αγορών, Οικονομικών και Πληροφορικής.

    Κυρίαρχο πρόβλημα σύμφωνα με το σύνολο των συμμετεχόντων είναι τα αυξανόμενα κόστη λειτουργίας, στοιχείο που εδώ και χρόνια επηρεάζει τον κλάδο. Παράλληλα, το 96% των ερωτηθέντων αναφέρει υψηλό κόστος προμήθειας προϊόντων και πρώτων υλών. Σημαντική άνοδο καταγράφει και η ανησυχία για το ανθρώπινο δυναμικό, με το 89% να το θεωρεί πρόβλημα και το 65% να το χαρακτηρίζει μείζονα πρόκληση, ιδιαίτερα κατά τη θερινή περίοδο.

    Πέρα από αυτά, υψηλό ποσοστό αναφέρεται στην γενικευμένη αβεβαιότητα του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, στη χαμηλή κερδοφορία και στην κλιματική επιβάρυνση, ως σημαντικές απειλές.

    Χιλιάδες κενές θέσεις εργασίας

    Μόλις το 23% των επιχειρήσεων δήλωσε πως δεν έχει ελλείψεις προσωπικού, με το υπόλοιπο 77% να καταγράφει κενά. Από αυτές, το 31% διαθέτει 1–25 κενές θέσεις, το 7% έχει 25–100, το 5% από 100 έως 200, το 11% μεταξύ 200 και 500, ενώ ένα 5% αναφέρει πάνω από 500 θέσεις ανοιχτές.

    Η αδυναμία πλήρους καταγραφής δεν αλλάζει το συμπέρασμα: πρόκειται για χιλιάδες ελλείψεις. Η τάση εντείνεται το καλοκαίρι, λόγω τουριστικής κίνησης και ανταγωνισμού με άλλους κλάδους όπως η εστίαση και ο τουρισμός.

    Η ανάγκη περιορισμού των δαπανών και βελτιστοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού εγείρει ερωτήματα για τον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης. Η έρευνα δείχνει προσεκτική ενσωμάτωση της AI: το 54% των επιχειρήσεων έχει υιοθετήσει σχετικές τεχνολογίες, το 33% απορρίπτει ή αγνοεί τέτοιες λύσεις, ενώ το 14% δηλώνει πλήρη άγνοια.

    Ο τρίτος βασικός άξονας των επιχειρηματικών ανησυχιών αφορά την κλιματική αλλαγή. Οι περισσότερες επιχειρήσεις δίνουν προτεραιότητα στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας – 2 στις 3 λόγω κόστους (δεύτερη μεγαλύτερη δαπάνη μετά τους μισθούς).

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Δε θα πιστέψετε ποιος γνωστός ηθοποιός είναι ο νονός της Ελεωνόρας Ζουγανέλη

    Ο Γιάννης Νταλιάνης έχει βαπτίσει την Ελεωνόρα Ζουγανέλη και σε συνέντευξή του στην...

    Ένας… άλλος «Άγιος Έρωτας»: Το ερωτικό πάθος ανάμεσα σε δύο γυναίκες που έγινε viral

    Σε μια τηλεοπτική πραγματικότητα όπου κυριαρχούν τα ετερόφυλα ζευγάρια και ιστορίες...

    Αυτή είναι η πιο βροχερή πόλη της Ελλάδας και δεν είναι τα Γιάννενα

    Η Ελλάδα, γνωστή για τα ηλιόλουστα τοπία και τις...

    Στο +86% από το 2017 οι τιμές πώλησης για κατοικίες – Η τρελή κούρσα στα ακίνητα συνεχίζεται

    Ιδιαίτερα ανθεκτική με τις μέσες τιμές να έχουν ξεπεράσει τα...