Το «πρώτο βήμα» μιας διαδικασίας που θα καταλήξει στην ανάδειξη των αναδόχων μέσα στους επόμενους μήνες, για την τελική φάση της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Πάτρας, έγινε χθες με την κατάθεση των φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
Η διαδικασία για το μεγάλο έργο της Πάτρας, έγινε στο πλαίσιο των 6 ξεχωριστών σιδηροδρομικών διαγωνισμών της ΕΡΓΟΣΕ, συνολικούς ύψους 4 δισ. ευρώ που προωθούνται σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ενδιαφέρον εκδήλωσαν τρία σχήματα, που αποτελούνται από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας και με διεθνή συμμετοχή:
>ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ΙΝΤΡΑΚΑΤ
> ΑΒΑΞ με την ALSTOM και
> ΑΚΤΩΡ με την ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
Αυτά είναι τα τρία σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον σε πρώτη φάση. Στη συνέχεια, η ΕΡΓΟΣΕ θα εξετάσει τους Φακέλους Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, που υποβλήθηκαν στην παρούσα Α΄ φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας και θα προσκαλέσει τους υποψηφίους, που πληρούν τα Κριτήρια Ποιοτικής Επιλογής, να συμμετάσχουν στη επόμενη δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΑΣΗ
Η δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας περιλαμβάνει δύο στάδια, τη διενέργεια διαλόγου και την υποβολή προσφορών.
Κατά το στάδιο διενέργειας διαλόγου μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και των υποψηφίων αναδόχων, θα καθοριστεί η βέλτιστη τεχνική λύση και θα αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες μελέτες.
Η εκπόνηση των απαιτούμενων οριστικών μελετών θα ολοκληρωθεί από τον Ανάδοχο εκάστου έργου, που θα προκύψει από την διαγωνιστική διαδικασία. Σημειώνεται ότι η συμμετοχή στο διάλογο αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την συμμετοχή των προεπιλεγέντων στο επόμενο στάδιο (υποβολή δεσμευτικών προσφορών).
ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Η ΕΡΓΟΣΕ αφού επιλέξει τις λύσεις που ανταποκρίνονται κατά τον βέλτιστο τρόπο στις ανάγκες του κάθε έργου, θα εκκινήσει το επόμενο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών.
Κριτήριο ανάθεσης των συμβάσεων αποτελεί η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση τη βέλτιστη σχέση ποιότητας – τιμής, η οποία εκτιμάται βάσει κριτηρίων, που συνδέονται με το αντικείμενο κάθε μίας σύμβασης.
ΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ
Οι συμμαχίες που συνάφθηκαν έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον αν σκεφτούμε ότι υπάρχουν αλλαγές ισορροπιών. Για παράδειγμα, στο έργο της ηλεκτροκίνησης από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη και στο έργο της επιδομής από την Ροδοδάφνη μέχρι το Ρίο, συνεργάζονται σήμερα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την Μυτιληναίος.
Η συμμαχία ΑΒΑΞ-Alstom συνεχίζεται σταθερά ενώ η ΙΝΤΡΑΚΑΤ κάνει αισθητή την παρουσία της με μια ισχυρή συμμαχία. Η ΑΚΤΩΡ επίσης συμμαχώντας με τη Μυτιληναίος δημιουργεί μια δυνατή συμμαχία στην οποία θα δοθεί σκληρή μάχη για την ανάληψη των εργών αυτών.
Αυτό που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι οι συμμαχίες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον, αποτελούνται από τους κορυφαίους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας, που έχουν τις δυνατότητες και την εμπειρία.
Πελοπόννησος