Σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις μεταξύ «Κρητικός» και «Μασούτης»

    Ημερομηνία:

    DIVICO

    Περίπου 40 εκατ. ευρώ –τόση φημολογείται ότι είναι η διαφορά ανάμεσα στο τίμημα που ζητείται και στο τίμημα που προσφέρεται–, καθώς και το γεγονός ότι μεγάλο μέρος του δικτύου της «ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός» λειτουργεί υπό καθεστώς δικαιόχρησης (franchising), με την πολυπλοκότητα που αυτό έχει για τη μεταφορά των συμβάσεων σε νέο ιδιοκτήτη, φαίνεται ότι χωρίζουν –για την ώρα τουλάχιστον– την εξ Αιγίνης ορμώμενη αλυσίδα σούπερ μάρκετ από την «αγκαλιά» της «Μασούτης». Το τοπίο, πάντως, για το τι μέλλει γενέσθαι –εάν δηλαδή θα υπάρξει τελικά συμφωνία εξαγοράς της «Κρητικός» από τη βορειοελλαδίτικη αλυσίδα ή όχι– αναμένεται να έχει ξεκαθαρίσει μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες, με τις δύο πλευρές να βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις, σύμφωνα με όσα υποστήριξε στην «Κ» υψηλόβαθμη πηγή από την «Κρητικός». Από την πλευρά της «Μασούτης» οι συζητήσεις ούτε επιβεβαιώνονται ούτε διαψεύδονται, με την εταιρεία να τονίζει σε κάθε περίπτωση ότι εξετάζει ευκαιρίες ανάπτυξης που μπορεί να περιλαμβάνουν και εξαγορές.

    Μια ενδεχόμενη εξαγορά της «Κρητικός» από τη «Μασούτης», άλλωστε, θα καταστήσει τη δεύτερη τέταρτο ή ακόμη και τρίτο παίκτη στην αγορά των σούπερ μάρκετ από πλευράς τζίρου, από την πέμπτη θέση που βρίσκεται σήμερα. Το κυριότερο; Θα δώσει πολύ πιο γρήγορα –σε σύγκριση με την οργανική ανάπτυξη– την πολυπόθητη ενίσχυση της παρουσίας που αποζητεί η «Μασούτης» στην Αττική, αλλά και στην Πελοπόννησο, καθώς η «Κρητικός» διαθέτει ευρύ δίκτυο στις περιοχές αυτές μέσα από σειρά εξαγορών τοπικών αλυσίδων στις οποίες έχει προχωρήσει τα τελευταία χρόνια. Η περιοχή της Πελοποννήσου θεωρείται ιδιαιτέρως ελκυστική για τον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων δεδομένης της υψηλής τουριστικής ανάπτυξης που έχει, με το μερίδιό της στον συνολικό τζίρο των σούπερ μάρκετ να διαμορφώνεται το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2024 σε 8,9% και τον κύκλο εργασιών της περιοχής ενισχυμένο κατά 3,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

    Στην Αττική, από την άλλη, η «Μασούτης» δεν έχει ακόμη επιτύχει τους στόχους που είχε θέσει ως προς τα μερίδια αγοράς, όταν εισήλθε σε αυτήν το 2018, εξαγοράζοντας τότε την «Προμηθευτική», καθώς έχει παρουσία κυρίως μέσω μικρών σημείων πώλησης και μόνο με ένα, για την ώρα, υπερμάρκετ. Συνολικά η «Μασούτης» έχει δίκτυο 390 καταστημάτων, εκ των οποίων τα 23 είναι cash & carry.

    Το 2023 ο κύκλος εργασιών της «Μασούτης» διαμορφώθηκε πανελλαδικά σε 1,076 δισ. ευρώ, ενώ το 2024 εκτιμάται, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», ότι ξεπέρασε το 1,14 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση άνω του 6%. Από την άλλη, ο κύκλος εργασιών της «Κρητικός» διαμορφώθηκε το 2023 σε 703,78 εκατ. ευρώ και το 2024 εκτιμάται στο επίπεδο των 780 εκατ. ευρώ. Με αυτή την επίδοση η «Μασούτης» βρίσκεται πίσω από τη «Σκλαβενίτης», τη Lidl, την «ΑΒ Βασιλόπουλος» και τη My Market, ενώ με την εξαγορά της «Κρητικός» θα μπορούσε να ξεπεράσει τη My Market και να απειλήσει ακόμη και την «ΑΒ Βασιλόπουλος», η οποία ήδη έχει χάσει τη δεύτερη θέση από τη Lidl.

    Η ιστορία της αλυσίδας «Κρητικός» ξεκινάει από το 1948, όταν ο Ανδρέας Κρητικός ίδρυσε το πρώτο του κατάστημα στην Αίγινα. Η ιστορία συνεχίζεται όταν τα παιδιά του, οι Αγγελος, Νεκτάριος και Δημήτρης Κρητικός (από εκεί και τα αρχικά ΑΝΕΔΗΚ, που ιδρύθηκε το 1996), δημιουργούν το πρώτο μεγάλο κατάστημα στην Αίγινα, το 1983. Το 2000 η αλυσίδα ξεπερνάει τα όρια της Αίγινας και επεκτείνεται στον Αργοσαρωνικό με 5 νέα καταστήματα. Το 2007 ιδρύεται το πρώτο κέντρο διανομής στη Μαγούλα Αττικής με σκοπό να εξυπηρετήσει την ανάπτυξη αλλά και την επέκταση της αλυσίδας σε νέες περιοχές.

    Τα αμέσως επόμενα χρόνια η «ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός», μέσω εξαγορών και δημιουργίας νέων καταστημάτων, επεκτείνεται σε Κορινθία, Αργολίδα, Εύβοια, αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Επιπλέον, εισέρχεται στην Αττική μέσω της ανάπτυξης ενός ευέλικτου μοντέλου συνεργασίας franchise με την επωνυμία «Κρητικός Τοp Market». Στις αρχές του 2017, η είσοδος της «ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός» στο μετοχικό κεφάλαιο της αλυσίδας «Υπέρ Γρηγοριάδης», η οποία δραστηριοποιείται στους νομούς Καστοριάς, Κοζάνης, Φλώρινας και Γρεβενών, ήταν το πρώτο βήμα για την άνοδό της στη Βόρεια Ελλάδα, ενισχύοντας έτσι την παρουσία της στη Δυτική Μακεδονία με 35 επιπλέον καταστήματα. Τον Ιούλιο του 2017 αποκτά το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της αλυσίδας «CRM Αριάδνη» στην Κρήτη, ενώ το 2021 απέκτησε το σύνολο των μετοχών της. Το 2018 εξαγόρασε τα σούπερ μάρκετ «Μέριμνα» στην Αττική, ενώ το 2019 ενίσχυσε την παρουσία της στη Θεσσαλονίκη εξαγοράζοντας την αλυσίδα ΜΑΚΟ, που διέθετε δίκτυο 11 καταστημάτων. Το 2022 εξαγόρασε τον όμιλο σούπερ μάρκετ «Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες Α.Ε.», εντάσσοντας στο δίκτυό της τα 52 εταιρικά καταστήματα του ομίλου, αλλά και αναλαμβάνοντας τη διαχείριση των εμπορικών σημάτων «Ελληνικά Μάρκετ», «Πρόοδος Μάρκετ», «Ηλιος Μάρκετ» και «Γρήγορα», μαζί με το ευρύτατο δίκτυο franchise των περίπου 350 καταστημάτων τους. Επίσης, εξαγόρασε τον όμιλο σούπερ μάρκετ «Μαθιουδάκης» στην Κρήτη, ενώ το 2023 εξαγόρασε 4 καταστήματα της αλυσίδας Katerina’s Market στη Μεσσηνιακή Μάνη. Συνολικά σήμερα το δίκτυό της αριθμεί περίπου 890 καταστήματα.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Αυτοί οι τέσσερις κλάδοι προσλαμβάνουν «σαν τρελοί» το 2025

    Σε αναζήτηση νέας θέσης εργασίας το 2025 θα βρεθούν περισσότεροι από...

    Σήμερα όλοι ξέρουν το «swoosh» – Αλλά ο ιδρυτής της Nike δεν το ήθελε

    22 Ιανουαρίου 1974 Η Nike κατοχυρώνει το «swoosh», που έμελλε...

    Μήνυση και ασφαλιστικά μέτρα εναντίον της Ειρήνης Μουρτζούκου κατέθεσε η Φωτεινή

    Κίνηση «ματ» από την Φωτεινή απέναντι στην λαλίστατη Ειρήνη...
    Best Shop