Η βουλευτής Αχαΐας και Τομεάρχης Πολιτισμού της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σία Αναγνωστοπούλου προέβη στην ακόλουθη δήλωση για την αμφιλεγόμενη “διάσωση” του κινηματογραφικού υλικού στο ιστορικό κτίριο της Φίνος Φιλμ.
“Φαίνεται να μην υπάρχει τέλος στους τακτικισμούς και στην ίντριγκα που εκπορεύονται από το ΥΠΠΟΑ. Αυτή τη φορά με ένα δελτίο τύπου που θύμιζε κακό σενάριο κινηματογραφικής αστυνομικής περιπέτειας, που κινείται στα όρια της παρωδίας και με ‘’σούπερ ήρωα’’ τον Υφυπουργό Πολιτισμού, κύριο Γιατρομανωλάκη, πληροφορηθήκαμε, ότι με δύο πυροσβεστικά οχήματα και τη συμβολή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ), πραγματοποιήθηκε η ‘’θεαματική διάσωση’’ από διαρροή χημικών, του κινηματογραφικού υλικού που βρισκόταν στα υπόγεια της Φίνος Φιλμ, στην οδό Χίου.
Έτσι με αμφιλεγόμενες μεθόδους και με πρόσχημα τη διαρροή χημικών, (χημικά που δεν υπάρχουν εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια στους χώρους του κλειστού κτιρίου), μετέφεραν στο υπόγειο γκαράζ του ΕΚΚ τα υλικά ταινιών-αλήθεια για ποιες ταινίες μιλάμε;- χωρίς να λάβουν τις απαραίτητες έγγραφες άδειες των πνευματικών δημιουργών και των κατόχων των περιουσιακών δικαιωμάτων τους . Χωρίς εισαγγελική παραγγελία, χωρίς παρουσία δικαστικού επιμελητή ή άλλου δικαστικού λειτουργού, χωρίς πρωτόκολλα παράδοσης-παραλαβής, χωρίς τα απαιτούμενα νόμιμα συνοδευτικά παραστατικά (δελτία αποστολής, τιμολόγια κ.λπ) τα μετέφεραν στο υπόγειο γκαράζ του ΕΚΚ, όπου οι συνθήκες θερμοκρασίας και υγρασίας, είναι οι πλέον ανάρμοστες για τη συντήρηση κινηματογραφικών υλικών και κινηματογραφικών ταινιών 35mm.
Πρωτοφανείς ενέργειες και για τον εποπτευόμενο οργανισμό του ΥΠΠΟΑ ,το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, που υποτίθεται ότι έχει αποστολή τη διαφύλαξη και συντήρηση της κινηματογραφικής μας κληρονομιάς.
Για ‘’κανονικό πλιάτσικο’’ και για “περίεργη ιστορία’”, μιλούν αρκετοί πολύ σπουδαίοι κινηματογραφιστές που εγείρει πολλά αναπάντητα ερωτήματα. Για ενέργειες τριτοκοσμικές και μη σύννομες λέμε εμείς, που θυμίζουν ‘’’Άγρια Δύση’’ και όχι ευνομούμενη χώρα. Κι όλα αυτά κατ’ εντολή του υφυπουργού πολιτισμού Νικόλα Γιατρομανωλάκη;”.