Μία νέα δύναμη ανέρχεται στην αγορά των έξυπνων τηλεφώνων και αυτή είναι η κινεζική Xiaomi, η οποία κατάφερε κατά το β΄ τρίμηνο του 2021 να ξεπεράσει την Apple σε πωλήσεις και να γίνει για πρώτη φορά στην ιστορία της η δεύτερη εταιρεία με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο, πίσω από την νοτιοκορεατική Samsung.
Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Canalys και τα προκαταρκτικά στοιχεία που δημοσιοποίησε, οι πωλήσεις της Samsung αναλογούσαν στο 19% των συνολικών πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο, με το ποσοστό της Xiaomi να διαμορφώνεται στο 17% (με αύξηση των πωλήσεών της κατά 83% σε ετήσια βάση), ποσοστά που κάνουν ακόμη πιο εντυπωσιακή την επίδοση της κινεζικής εταιρείας.
Με τα δεδομένα αυτά, το 14% της Apple τη φέρνει στην τρίτη θέση, ενώ η τέταρτη και πέμπτη θέση είναι κινεζική υπόθεση, καθώς τις καταλαμβάνουν με ποσοστό 10% η κάθε μία οι κινεζικές Oppo και Vivo. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Canalys οι πώλησεις των smartphones σε όλο τον κόσμο αυξήθηκαν κατά 12% το β΄ τρίμηνο του τρέχοντος έτους σε ετήσια βάση.
Η εταιρεία όμως που έχει προκαλέσει τη μεγαλύτερη έκπληξη και συγκεκριμένα όχι η παρουσία της αλλά η απουσία της, είναι η κινεζική Huawei, η οποία δεν βρίσκεται στις πρώτες θέσεις της λίστα με τις πωλήσεις των smartphones, εταιρεία η οποία είχε καταφέρει να αναρριχηθεί έως τη δεύτερη θέση στο σύνολο του 2019. Το αποτύπωμα από τις αμερικανικές κυρώσεις στην εν λόγω εταιρεία από την εποχή της κυβέρνησης Τραμπ, είναι πλέον όχι μόνο διακριτό άλλα και καταστροφικό για τη Huawei. Άλλωστε η κινεζική εταιρεία από το 2020 έπεσε από τη δεύτερη θέση, καθώς η πρώτη δυάδα έως και το α΄ τρίμηνο του 2021 ήταν υπόθεση των Samsung και Apple (πάντα με τη νοτιοκορεατική κατασκευάστρια στην πρώτη θέση).
Όπως επισημαίνει ο επικεφαλής έρευνας της Canalys Μπεν Στάντον, η ανάπτυξης της Xiaomi στον εξωτερικό επιταχύνεται ραγδαία. Η εταιρεία παρουσίασε εντυπωσιακές επιδόσεις, με τις πωλήσεις να «εκτοξεύονται» κατά 300% στη Λατινική Αμερική, να αυξάνονται κατά 150% στην Αφρική και κατά 50% στη Δυτική Ευρώπη, σύμφωνα με τα στοιχεία της.
Ωστόσο όπως επισημαίνει, η στόχευση σε άλλης κατηγορίας καταναλωτικό κοινό την βοηθάει επίσης πάρα πολύ, καθώς απευθύνεται στους καταναλωτές μεσαίων εισοδημάτων. Η μέση τιμή λιανικής πώλησης της Xiaomi είναι κατά 40% φθηνότερη σε σχέση με αυτή της Samsung και κατά 75% σε σχέση με της Apple.