Sold-out: Γιατί τα εισιτήρια στα αθηναϊκά θέατρα εξαφανίζονται πριν αρχίσει η πρόβα

    Ημερομηνία:

    Τα φώτα σβήνουν, μια ανάσα πριν αρχίσει η παράσταση. Κάποιος γελάει νευρικά, κάποιος άλλος ψάχνει το κινητό του να το βάλει στο αθόρυβο. Και μετά σιωπή. Μια σιωπή που σβήνει την ένταση πριν γεμίσει ο χώρος φωνές, σώματα, βλέμματα. Το θέατρο στην Αθήνα δεν είναι απλώς τέχνη, είναι εμπειρία. Και το πιο εντυπωσιακό είναι πως ποτέ άλλοτε δεν το ζούσαμε με τόση ένταση όσο τώρα. Το θέατρο σε αυτή την πόλη είναι πολύ περισσότερο από «έξοδος». Είναι ανάγκη. Ένα συλλογικό ραντεβού με τον εαυτό μας, τους διπλανούς μας, με πάνω από 1.500 παραγωγές κάθε φθινόπωρο.

    Sold-out: Γιατί τα εισιτήρια στα αθηναϊκά θέατρα εξαφανίζονται πριν αρχίσει η πρόβα
    Μετά τα συνεχόμενα sold-out της περσινής χρονιάς ο «Δον Ζουάν – Πόσο Δύσκολο να Είσαι Άντρας» σαρώνει και πάλι τη σκηνή του Βεάκη. Ο Δον… Πάνος Βλάχος σε σκηνοθεσία Λητούς Τριανταφυλλίδου, δίνει μια φρέσκια, αναπάντεχη ματιά στον εμβληματικό μύθο.
    Sold-out: Γιατί τα εισιτήρια στα αθηναϊκά θέατρα εξαφανίζονται πριν αρχίσει η πρόβα
    Για 5η χρονιά, ο Τάσος Ιορδανίδης και η Θάλεια Ματίκα, μας λένε ότι «Θέλω να σου κρατάω το χέρι» στο Θέατρο Άλφα.

    Στην εποχή των sold out
    Με 400 συνεχόμενα sold out και 150.000 θεατές, «Το πάρτι της ζωής μου» της Ελένης Ράντου είναι ένα θεατρικό φαινόμενο που συνεχίζει για 4η χρονιά, αγγίζοντας τα όρια του μύθου ενώ τον προηγούμενο χειμώνα όλη η πόλη «κυνηγούσε» την παράσταση-φαινόμενο «Goodbye Lindita» του Μάριο Μπανούσι με τα εισιτήρια του 2ου κύκλου να έχουν εξαφανιστεί από τα πρώτα λεπτά της προπώλησης. Το κοινό δείχνει μια πρωτόγνωρη ανυπομονησία. Κάτι έχει αλλάξει, πράγματι. Το αθηναϊκό κοινό δεν πάει πια θέατρο για να «δει μια καλή παράσταση». Πάει για να νιώσει. Για να συγκινηθεί, να θυμώσει, να γελάσει, να φύγει λίγο διαφορετικός απ’ ό,τι μπήκε. Σε μια εποχή που όλα προβάλλονται μέσα από οθόνες, η σκηνή είναι το τελευταίο μέρος όπου μπορείς να βιώσεις κάτι αληθινά ζωντανό.

    “Το κοινό δείχνει μια πρωτόγνωρη ανυπομονησία. Η ανάγκη για ζωντανή εμπειρία μετά τα χρόνια της πανδημίας έχει μετατραπεί σε σταθερή συνήθεια, και αυτό φαίνεται στις προπωλήσεις που ανοίγουν ολοένα και νωρίτερα. Αν πέρσι το έκαναν οι περισσότερες μεγάλες παραγωγές, φέτος το βλέπουμε σχεδόν σε όλο το φάσμα, από εμπορικές μέχρι πιο καλλιτεχνικές” εκτιμάει ο κ. Βαγγέλης Βλασσόπουλος της Prime Entertainment με μερικές από τις πιο επιτυχημένες παραγωγές στα Αθηναϊκά θέατρα. Και συμπληρώνει: «Η περίοδος του COVID είχε κι ένα θετικό αποτέλεσμα: εκπαίδευσε το κοινό να λειτουργεί ψηφιακά και πιο ευέλικτα. Οι θεατές έχουν μάθει ότι αν κάτι τους τύχει, μπορούν να διαθέσουν τα εισιτήριά τους σε φίλους ή μέσω κοινωνικών δικτύων. Αυτή η αίσθηση ελευθερίας έκανε τον κόσμο πιο θαρραλέο στο να κλείνει εισιτήρια νωρίς, κι έτσι φτάσαμε στο φαινόμενο των διαδοχικών sold out, πολλές φορές πριν καν γίνει η πρεμιέρα».

    Sold-out: Γιατί τα εισιτήρια στα αθηναϊκά θέατρα εξαφανίζονται πριν αρχίσει η πρόβα
    Η talk of the town παράσταση «Λεωφορείο ο Πόθος», σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά και την Αλεξία Καλτσίκη στον ρόλο της Μπλανς Ντι Μπουά που σφράγισε με την ερμηνεία της, επιστρέφει στο θέατρο Προσκήνιο.
    Sold-out: Γιατί τα εισιτήρια στα αθηναϊκά θέατρα εξαφανίζονται πριν αρχίσει η πρόβα
    Ο “Θάνατος του Ιβάν Ιλίτς” με την Όλια Λαζαρίδου. Οι έξτρα παραστάσεις που ξεκινούν στις 12/12 και διαρκούν μέχρι την 1η Μαρτίου 2026 είναι ήδη sold out. Φωτογραφία: Κωνσταντίνος Λέπουρης

    Οι παραστάσεις γεμίζουν, τα εισιτήρια εξαφανίζονται
    Υπάρχει βέβαια κι ένας πιο απλός αλλά ουσιαστικός λόγος: έχουμε υπερβολικά πολλούς και καλούς ηθοποιούς, εξαιρετικά νέα σχήματα, σκηνές σε υπόγεια, ταράτσες και παλιά συνεργεία και μια κοινότητα που δεν σταματά να πειραματίζεται. Το αθηναϊκό θέατρο έχει σε μεγάλο βαθμό το DNA της πόλης, είναι ανοιχτό, αντιφατικό, πεισματάρικο, υπερπαραγωγικό και αυτοσχέδιο μαζί. Κι αυτό κάνει το κοινό να επιστρέφει, όχι από υποχρέωση, αλλά γιατί κάθε φορά πιστεύει ότι θα ανακαλύψει κάτι καινούργιο για τη ζωή του. Τα φαινόμενα τελικά δεν απατούν, οι παραστάσεις γεμίζουν, οι σκηνές φυτρώνουν παντού. Από την Κυψέλη μέχρι το Μεταξουργείο, από τη Νέα Σμύρνη μέχρι το Χαλάνδρι, κάθε βράδυ παίζονται δεκάδες ιστορίες, σαν να έχει όλη η πόλη αποφασίσει να ανέβει στη σκηνή.

    Ενα απροσδόκητα νεανικό κοινό
    Στην καρδιά αυτής της αναγέννησης βρίσκεται μια νέα γενιά δημιουργών που δουλεύει με φαντασία, πάθος και μηδενικό budget. Νέοι σκηνοθέτες που μετατρέπουν ένα γκαράζ σε παράδεισο, ομάδες που γράφουν δικά τους έργα, καλλιτέχνες που μπλέκουν τη μουσική, τον χορό και το βίντεο, ψάχνοντας συνεχώς νέες γλώσσες. Το θέατρο της ανακάλυψης είναι η Αθήνα των μικρών σκηνών, όχι της συνήθειας. Και το κοινό; 20άρηδες και 30άρηδες γεμίζουν τις αίθουσες, κάνουν κράτηση για παραστάσεις μήνες πριν, μοιράζονται stories από θέατρα αντί για μπαρ. Δεν περιμένουν να δουν μια παράσταση “από στόμα σε στόμα. Ο κ. Βλασσόπουλος συμφωνεί και συμπληρώνει: «Ενημερώνονται γρήγορα, ακολουθούν τους καλλιτέχνες στα social media, αποφασίζουν άμεσα και αγοράζουν ηλεκτρονικά. Τηλεφωνικές κρατήσεις και ουρές στα ταμεία έχουν πια σχεδόν εκλείψει».

    Sold-out: Γιατί τα εισιτήρια στα αθηναϊκά θέατρα εξαφανίζονται πριν αρχίσει η πρόβα
    Ο «Μονόλογος μιας μοδίστρας» με τη Νένα Μεντή, μετά τις sold out παραστάσεις στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης, θα συνεχίσει και φέτος να μας συγκινεί στο  Πτι Παλαί. Photo: theatroilisia.gr
    Sold-out: Γιατί τα εισιτήρια στα αθηναϊκά θέατρα εξαφανίζονται πριν αρχίσει η πρόβα
    Η οικογενειακή γιορτή-Festen σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου μετά από 30.000 χιλιάδες θεατές σε 120 sold out παραστάσεις, συνεχίζει να υποδέχεται την Αθήνα στο Θέατρο ΑΛΜΑ. ©Photos by Elina Giounanli
    Sold-out: Γιατί τα εισιτήρια στα αθηναϊκά θέατρα εξαφανίζονται πριν αρχίσει η πρόβα
    Η «Καρυάτιδα» του Γιώργου Καπουτζίδη επιστρέφει για 2η χρονιά στην πατρίδα της και συγκεκριμένα στο Θέατρο Κάππα, ξεσηκώνοντας κόσμο με τις περιπέτειές της.

    «Είναι το νέο μας ραντεβού», λέει γελώντας η 27χρονη Ελένη, φανατική θεατρόφιλη. «Δεν πάμε για να δούμε κάτι συγκεκριμένο. Πάμε για να ζήσουμε κάτι μαζί». Ο φίλος της Δημήτρης, 34 ετών συμπληρώνει: «Εκεί νιώθω ότι κάτι συμβαίνει στ’ αλήθεια, δεν υπάρχει φίλτρο ή οθόνη. Μόνο άνθρωποι που ιδρώνουν μπροστά σου και προσπαθούν να πουν κάτι με πάθος». Ίσως τελικά αυτή να είναι η πιο ουσιαστική απάντηση στο γιατί το θέατρο ανθεί στην Αθήνα: γιατί μέσα από τα λόγια των άλλων, ξαναβρίσκουμε τη δική μας φωνή. Γιατί στις ιστορίες που εκτυλίσσονται μπροστά μας, θυμόμαστε τη δική μας.

    Πίσω όμως από τα νούμερα και τα sold out κρύβεται κάτι πιο υπαρξιακό. Το θέατρο στην Αθήνα είναι ένα είδος καθρέφτη, ένας τρόπος να κοιτάξεις τη ζωή σου χωρίς τα φίλτρα των social, χωρίς ειρωνεία, χωρίς βιασύνη. Η κρίση, η πανδημία, η μοναξιά, όλα αυτά μάς έκαναν να θέλουμε επαφή. Κάτι αληθινό, όχι ψηφιακό. Το θέατρο είναι αυτό το κάτι. Κάθε βράδυ, άνθρωποι που δεν γνωρίζονται συγκινούνται μαζί. Αυτή η ψυχική ένωση, η μέθεξη όπως την ονόμαζαν οι εφευρέτες του, συντελείται μπροστά μας. Αυτό δεν συμβαίνει πουθενά αλλού.
    Sold-out: Γιατί τα εισιτήρια στα αθηναϊκά θέατρα εξαφανίζονται πριν αρχίσει η πρόβα
    Η «Φάλαινα», μια ιστορία κάθαρσης και λύτρωσης επιστρέφει για 2η χρονιά στο Θέατρο Νέος Ακάδημος. Μετά από 155 sold out ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης ξαναφορά τον σπαρακτικό ρόλο του Τσάρλι.
    Sold-out: Γιατί τα εισιτήρια στα αθηναϊκά θέατρα εξαφανίζονται πριν αρχίσει η πρόβα
    Ο Ορφέας Αυγουστίδης μας ταξιδεύει για 3ο χρόνο στον κόσμο μιας ιδιοφυΐας που προδόθηκε από την εποχή της. «Η Μηχανή του Τούρινγκ» μετά από εκατοντάδες sold-out, επιστρέφει στο Θέατρο Βασιλάκου. ©Photos by Elina Giounanli
    Sold-out: Γιατί τα εισιτήρια στα αθηναϊκά θέατρα εξαφανίζονται πριν αρχίσει η πρόβα
    Οι «Σπυριδούλες» ξανανεβαίνουν με ορμή στο Θέατρο Βασιλάκου, (sold-out για 2η χρονιά) φέρνοντας στο προσκήνιο τις φωνές των γυναικών που υπήρξαν ψυχοκόρες και οικιακές εργάτριες. ©Photos by Elina Giounanli

    Μερικές φορές βγαίνοντας από το θέατρο, νιώθουμε ότι κάτι άλλαξε χωρίς να μπορούμε να το καθορίσουμε. Ίσως να μην είναι καν η παράσταση αλλά το ότι για δύο ώρες ήμασταν εκεί, παρόντες. Σε μια πόλη που όλο και πιο συχνά λειτουργεί στο fast forward, το θέατρο είναι το pause. Το βλέμμα, η ανάσα, η σιωπή. Όλα αυτά που δεν μετριούνται, αλλά μας κρατούν ανθρώπινους.
    Δοκιμάστε σήμερα κιόλας να μπείτε στις πλατφόρμες εισιτηρίων, αν δεν έχετε ήδη μπει. Θα διαπιστώσετε έκπληκτοι, ότι ακόμα και πολλές νέες παραστάσεις, διαθέτουν λίγα μεμονωμένα εισιτήρια και σύντομα καθόλου. Και κάπως έτσι, τα εισιτήρια εξαφανίζονται πριν καν ξεκινήσει η πρόβα. Γιατί πολύ απλά το θέατρο στην Αθήνα δεν είναι διασκέδαση. Είναι ανάσα.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΥ: Γιορτή των Πολυτέκνων – Τιμή στην οικογένεια, επένδυση στο μέλλον

    Το πρώτο Σαββατοκύριακο του Νοεμβρίου, η Ελλάδα τιμά τους...

    Ηράκλειο: Αναβίωσε η βεντέτα στα Βορίζια με 3 νεκρούς από πυροβολισμούς – Αντίποινα για βόμβα σε υπό κατασκευή σπίτι

    Ασύλληπτο μακελειό σημειώθηκε στα Βορίζια Ηρακλείου στην Κρήτη το πρωί του...

    Πλειστηριασμοί: Μήνας των μεγάλων και «επώνυμων» σφυριών ο Νοέμβριος – Ολα τα “φιλέτα”

    Ο πιο «βαρύς» μήνας σε επίπεδο ηλεκτρονικών πλειστηριασμών είναι ο Νοέμβριος καθώς...

    Φτιάξτε τα διάσημα hot dog της Νέας Υόρκης στο σπίτι σας – Η συνταγή και τα μυστικά της από τον Ryan Farr

    Η μερική κατάψυξη του κρέατος το βοηθά να αλεστεί...