Στα 9,957 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCGs) την χρονική περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2024 από 9,623 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, σημειώνοντας αύξηση 3,5%, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI).
Την ίδια ώρα, τη δυναμική τους πορεία συνεχίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Συγκεκριμένα, το μερίδιο των PL σε αξία το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της Lidl Hellas, διαμορφώθηκε στο 26,7% (μερίδιο σε αξία) από 25,2% το αντίστοιχο διάστημα του 2023, με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 5,5%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 2,8%. Στα τρόφιμα μάλιστα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο στο 27,4% από 26,7% το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 19,9%, ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 25,7%.
Επίσης, αυξημένη είναι η ένταση των προσφορών στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, η οποία εντοπίζεται κυρίως στις δύο μεγάλες κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών, τα τρόφιμα και τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού. Στην πρώτη κατηγορία το ποσοστό του τζίρου που προήλθε από τις προωθητικές αυξήθηκε από 24,9% σε 25,3% και στη δεύτερη από 25,7% σε 26,5%. Συνολικά ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών που διατέθηκε υπό καθεστώς προσφοράς αυξήθηκε κατά 25,6% το διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου.
Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις σε τεμάχια σημειώθηκε αύξηση στα συσκευασμένα τρόφιμα (2%), στα σνακ (0,3%), στα γαλακτοκομικά (7,4%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (5,6%), στα υλικά μαγειρικής (1,9%), στα μη αλκοολούχα ποτά: (6%), στα αλκοολούχα ποτά (7,6%), στα προϊόντα ατομικής φροντίδας και υγιεινής (5,1%), στα προϊόντα ατομικής καθαριότητας (2,3%), στα απορρυπαντικά και καθαριστικά σπιτιού (4%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (1,2%).
Τα στοιχεία του δεκαμήνου 2024 δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τμ). Στα καταστήματα αυτά καταγράφεται αύξηση τζίρου (6,2%), ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται 11,9%. Στα σούπερ μάρκετ (πάνω από 2.500 τμ) καταγράφεται αύξηση τζίρου 4,4% με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 11,5%, ενώ στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τμ) αύξηση τζίρου 2,3% με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,1%. Αύξηση 3,5% καταγράφεται στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τμ), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 43,5% του συνολικού τζίρου.