Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου με μείωση όγκου πωλήσεων το 11μηνο του 2022

    Ημερομηνία:

    Mavropoulis

    Με μείωση του όγκου πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ έκλεισε το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2022 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, ενώ κάθε άλλο παρά αισιόδοξα είναι τα πρώτα στοιχεία για τις πωλήσεις του Δεκεμβρίου, μήνα με παραδοσιακά υψηλή κατανάλωση. Η συνέχιση των ανατιμήσεων ωθεί ολοένα και περισσότερο τους καταναλωτές στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, οι πωλήσεις των οποίων «τρέχουν» με πολύ υψηλότερο ρυθμό από αυτόν των επώνυμων προϊόντων. Για τη νέα χρονιά οι αναλυτές της αγοράς εμφανίζονται αρκετά προβληματισμένοι, καθώς στον παράγοντα «πόλεμος» προστίθεται και ο παράγοντας «εκλογές», διαδικασία η οποία πάντα διαταράσσει την πορεία της αγοράς.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, στο 11μηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου η αξία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 5%, με τον όγκο πωλήσεων όμως να υποχωρεί κατά 1,3% και τις τιμές ανά μονάδα να αυξάνονται κατά 6,4%. Το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο 11μηνο διαμορφώθηκε σε 16,2%, με τις πωλήσεις της κατηγορίας να αυξάνονται κατά 15%.

    GYMALL

    Σε ό,τι αφορά τον Δεκέμβριο, από τα στοιχεία των πωλήσεων στις 60 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων προκύπτει ότι, με εξαίρεση την εβδομάδα των Χριστουγέννων, κατεγράφη μείωση του όγκου πωλήσεων ακόμη και κατά 4,5%. Αύξηση του όγκου πωλήσεων καταγράφηκε μόνο την εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα, κατά 15,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2021. Ολες τις άλλες εβδομάδες ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε από 1,2% έως 4,5% (την εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς).

    Στο σύνολο του έτους, με βάση πάντα τα στοιχεία από τις 60 κατηγορίες, καταγράφηκε το 2022 αύξηση της αξίας πωλήσεων κατά 6,8%. Η αύξηση αυτή εν μέρει είναι πληθωριστική. Καθοριστικό ρόλο, ωστόσο, διαδραμάτισε η αλματώδης αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας κατά 16,8% για τις 60 αυτές κατηγορίες, ενώ την ίδια ώρα η αύξηση των πωλήσεων στα επώνυμα ήταν 5%. Ο όγκος πωλήσεων συνολικά στις 60 κατηγορίες υποχώρησε κατά 0,8%, κυρίως λόγω της υποχώρησης του όγκου πωλήσεων στα επώνυμα κατά 2,5%. Μεγαλύτερη μείωση του όγκου πωλήσεων αποφεύχθηκε, διότι καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 5,2% στα ιδιωτικής ετικέτας.

    Η μέση τιμή ανά μονάδα προϊόντος αυξήθηκε κατά 7,7%, με την αύξηση να είναι 7,6% για τα επώνυμα και 11% για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Λόγω των ανατιμήσεων, αλλά και λόγω της διαφορετικής αναλογίας επώνυμων/ιδιωτικής ετικέτας, η αξία ενός μέσου «καλαθιού» διαμορφώθηκε το 2022 στα 187,93 ευρώ από 173,90 ευρώ το 2021, αύξηση δηλαδή κατά 8,1%. Κατά 8,8% αυξήθηκε η αξία του «καλαθιού» μόνο με επώνυμα προϊόντα, στα 197,80 ευρώ το 2022 από 181,83 ευρώ το 2021 και κατά 10,4% του «καλαθιού» των ιδιωτικής ετικέτας, στα 137,52 ευρώ από 124,57 ευρώ το 2021.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Γιώργος Πυρπασόπουλος: «Θα έκανα ξανά κάποια εκπομπή στην τηλεόραση»

    Τον Γιώργο Πυρπασόπουλο συνάντησε η κάμερα της «Ελένης». Ο αγαπημένος...

    Δήμητρα Βαμβακούση: Η viral ανάρτηση για το on air τηλεφώνημα στον Γιώργο Αγγελόπουλο

    Ο Γιώργος Αγγελόπουλος εχθές Τετάρτη 27 Μαρτίου βρέθηκε καλεσμένος στην εκπομπή...

    Φρικτό ατύχημα στην Κορινθία: Πιάστηκε το πόδι αγρότη σε φρέζα – Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο

    Ένα σοβαρό ατύχημα είχε ένας αγρότης σήμερα (28/03) το...

    Ελεύθερα αφέθηκαν τα μέλη της άγριας συμμορίας που «άδειαζε» σπίτια σε Εκάλη και Νέα Ερυθραία

    «Είναι τραγικό όλο αυτό. Αυτοί έκαναν αυτά που έκαναν,...