Στροφή σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν κάνει οι Ελληνες καταναλωτές το τελευταίο διάστημα, εξαιτίας του κύματος ακρίβειας που έχει «ροκανίσει» το διαθέσιμο εισόδημά τους. Την ίδια στιγμή, από το 2010, η γνώμη του καταναλωτικού κοινού για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχει σταδιακά βελτιωθεί, ενώ το 83% τα θεωρεί πλέον προϊόντα value for money. Βέβαια, παρά την αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών, αρκετοί θα προτιμούσαν επώνυμα είδη σε περίπτωση που τα έβρισκαν σε τιμή αντίστοιχη με εκείνη των private label.
Σύμφωνα με την έρευνα της Focus Bari με τίτλο «οι Ελληνες και τα private labels», η οποία πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους σε ένα δείγμα 1.002 ατόμων, το 93% των Ελλήνων δηλώνει πως αγοράζει πλέον τακτικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, έναντι 70% το 2010 και 50% το 2000, πριν δηλαδή από 23 χρόνια.
Οι Ελληνες καταναλωτές προτιμούν τέτοια προϊόντα, όταν αγοράζουν χαρτί κουζίνας, χαρτί υγείας, χαρτοπετσέτες, ζυμαρικά, ρύζι, αλουμινόχαρτο αλλά και σακούλες απορριμμάτων. Λιγότερο δημοφιλές προϊόν είναι τα τρόφιμα, όπως για παράδειγμα τα κατεψυγμένα ψάρια, τα προμαγειρεμένα φαγητά, κονσέρβες κ.λπ. για την αγορά των οποίων αρκετοί καταναλωτές εξακολουθούν να στρέφονται σε επώνυμα είδη. Σύμφωνα με την έρευνα της Focus Bari, το 2023 ο μέσος όρος των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που αγοράζουν τακτικά τα νοικοκυριά από τα καταστήματα ανέρχεται σε 10,9 είδη από 9,9 το 2010 και περίπου 5,9 είδη 23 χρόνια πριν. Συνεπώς πλέον, η πλειοψηφία (74%) εκτιμά πως υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όταν το 58% τασσόταν, πριν από 13 χρόνια, υπέρ αυτής της άποψης. Το 83% θεωρεί πως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι value for money, ποσοστό αυξημένο σε σύγκριση με το 2010, όταν το 64% τασσόταν υπέρ αυτής της άποψης. Ετσι, σχεδόν 7 στους 10 σήμερα θεωρούν πως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σε περιορισμένα είδη έχουν εξίσου καλή ποιότητα με τα επώνυμα brands, με μόλις το 4% να έχει πλέον αρνητική γνώμη για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων. Λίγο διαφορετική ήταν η εικόνα τα πρώτα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Τότε, το ποσοστό όσων είχαν αρνητική γνώμη για τα private label διαμορφωνόταν στο 19%, ενώ αντίθετα, 1 στους 2 θεωρούσε πως έχουν αντίστοιχα καλή ποιότητα με τα επώνυμα brands. Πάντως, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται πως για πολύ κόσμο αποτελούν είδη ανάγκης.