Ο πληθωρισμός το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2023 συνεχίζει να φέρνει τόνωση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ την ώρα που οι καταναλωτές κάνουν φθηνότερες επιλογές, όπως είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI) στο οκτάμηνο η αξία των πωλήσεων της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα 5,85 δισ. ευρώ έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, αυξημένη κατά 9,8%, εκ των οποίων 4,457 δισ. ευρώ αφορούν την κατηγορία των τροφίμων. Την ίδια χρονική περίοδο ο όγκος των πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 1% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή.
Τη δυναμική τους πορεία συνεχίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία.
Συγκεκριμένα το μερίδιο των PL σε αξία το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου, συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της Lidl Hellas, διαμορφώθηκε στο 26,2% από 25,5% το αντίστοιχο διάστημα του 2022 με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 12,9%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 8,8%.
Στα τρόφιμα μάλιστα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο στο 26,6% από 26,1% το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 21,1% ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 26%.
Ενισχυμένες είναι και οι προωθητικές ενέργειες με το 24,9% της αξίας των πωλήσεων των FMCGs να γίνονται να έχει γίνει υπό καθεστώς προσφοράς. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana οι προωθητικές ενέργειες στο σύνολο των τροφίμων αυξήθηκαν κατά 24,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 28,2% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά κατά 25,4%.