Σημαντικές αλλαγές θα έρθουν το επόμενο διάστημα στις παραπλανητικές εκπτώσεις και στις προσφορές προϊόντων του τύπου «1+1 δώρο», «-50% έκπτωση», «2 στην τιμή του 1» στα ράφια των σούπερ μάρκετ για τους καταναλωτές.
- Όταν ανακοινώνεται μείωση τιμής ενός προϊόντος τότε θα πρέπει να αναγράφεται ρητά η τιμή αναφοράς βάσει της οποίας θα γίνεται η έκπτωση.
- Η τιμή αναφοράς θα πρέπει να είναι χαμηλότερη που εφάρμοσε ο έμπορος κατά την περίοδο των 30 ημερών πριν τη μείωση της.
Παρακάτω αναφέρεται ένα παράδειγμα για τον τρόπο που θα εφαρμοστεί το μέτρο αυτό στα σούπερ μάρκετ. Αναλυτικά:
Εάν μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ διαφημίσει ότι μια ημέρα θα διαθέτει όλα τα κατεψυγμένα θαλασσινά με έκπτωση 10% στους πελάτες που έχουν κάρτα πιστότητας τότε αυτό δεν θωρείται προσωπική έκπτωση αλλά γενική.
Ωστόσο ο κανόνας των 30 ημερών δεν αναμένεται να ισχύσει για τα λαχανικά, τα φρούτα, τα κρέατα, τους καρπούς με κέλυφος, το γάλα νωπό ή παστεριωμένο, τον βασιλικό πολτό, τα αλιεύματα, τα αυγά, τα σαλιγκάρια, τα τυριά, το γιαούρτι και τα αλλαντικά.
Τι θα αναφέρει ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας
Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες ο Κώδικας Δεοντολογίας για τη μείωση της τιμής (ιδίως σε προσφορές / εκπτώσεις / προωθητικές ενέργειες)» που θα τεθεί σε εφαρμογή στα σούπερ μάρκετ θα προβλέπει τα εξής:
- Θα υπάρξει χρονικός περιορισμός στις προσφορές προϊόντων του τύπου «1+1». Επίσης επισημαίνεται πως αναμένεται μπει φρένο στις πλασματικές προσφορές προϊόντων με τον περιορισμό αυτό μαζί με άλλες ρυθμίσεις. Ουσιαστικά οι προσφορές του τύπου «1+1» εκτιμάται πως θα μπορούν να ισχύουν μέχρι 3 μήνες για κάθε κωδικό προϊόντος . Διευκρινίζεται πως όταν γίνονται προσφορές τύπου «1+1» θα πρέπει ο ίδιος κωδικός προϊόντος να διατίθεται στο κατάστημα δίπλα στην προσφορά ως μονή συσκευασία.
- Χρονικός περιορισμός αναμένεται να υπάρξει και στις προσφορές που εμφανίζονται ως μόνιμη έκπτωση (προϊόντα με sticker).
