σπιράλ- Πέτρος Ψωμάς: Τριπλό φάουλ Πελετίδη με τον «Έσπερο»

    Ημερομηνία:

    Mavropoulis

    Σε ανακοίνωσή της η δημοτική παράταξη σπιράλ του Πέτρου Ψωμά, αναφέρει: 

    “Το θέμα του «Έσπερου» απασχόλησε το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πατρέων, κατόπιν της συλλογής των απαραίτητων υπογραφών από μέλη των αντιπολιτευόμενων παρατάξεων, αφού η δημοτική αρχή αρνήθηκε να φέρει το θέμα στο συμβούλιο με πρωτοβουλία της. Η συζήτηση έγινε στον απόηχο της πρόσφατης αγοράς του κτιρίου και στόχος της αντιπολίτευσης ήταν να ληφθεί –έστω τώρα- απόφαση του οργάνου που θα δεσμεύει την μελλοντική χρήση των χώρων του κτιρίου, επ ωφελεία της Πάτρας και των δημοτών της. Την εισήγηση ανέλαβε ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης σπιράλ, Πέτρος Ψωμάς, εκπροσωπώντας όλους τους δημοτικούς συμβούλους που υπέγραψαν το σχετικό έγγραφο εισαγωγής του θέματος στο ΔΣ.

    Ο Πέτρος Ψωμάς εισηγήθηκε την τροποποίηση του Ρυμοτομικού Σχεδίου επιβάλλοντας για το εν λόγω ακίνητο τη μείωση του ισχύοντος Συντελεστή Δόμησης, την διατήρηση του ισχύοντος Συντελεστή Κάλυψης με προϋπόθεση τη μη εκμετάλλευση της στοάς καθ’ ύψος, την δυνατότητα ανέγερσης κτιρίου στην αρχική του μορφή προκειμένου να συνάδει με τα όμορα διατηρητέα κτίσματα και τον προσδιορισμό των χρήσεων γης με στόχο στο  μεν ισόγειο, να επιτρέπονται χρήσεις εμπορικής δραστηριότητας (με εξαίρεση τις υπεραγορές και τα πολυκαταστήματα), εστίασης, αναψυκτήρια, γραφεία, κατ’ αντιστοιχία των παλαιών χρήσεων, στους δύο ορόφους, να επιτρέπονται αποκλειστικά χρήσεις Κοινωφελών Χώρων Πολιτιστικών Εκδηλώσεων και στέγασης Δράσεων Πολιτισμού, ενώ στο δώμα να εγκατασταθεί και να λειτουργήσει Θερινός Κινηματογράφος για την αναβίωση του «Έσπερου».

    Η εισήγηση περιλαμβάνει ένα σύντομο ιστορικό του κτιρίου, το πολεοδομικό καθεστώς που το διέπει, μία αναδρομή στις ενέργειες που είχε κάνει το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο το 1998 (όταν ως ο τότε ιδιοκτήτης είχε την πρόθεση οικοδόμησης), τις κατά καιρούς ενέργειες του Δήμου Πατρέων (προκειμένου να αποτραπεί η αξιοποίηση του κτιρίου για σκοπούς αλλότριους προς τις ανάγκες της πόλης) και, τέλος, τις δεσμεύσεις που προτείνεται να αποφασιστούν σήμερα από το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης.

    Της τελικής εισήγησης προηγήθηκε, από πλευράς Πέτρου Ψωμά, η ανάδειξη των ευθυνών της δημοτικής αρχής και του δημάρχου προσωπικά και πιο συγκεκριμένα αναφορά στις τρεις μεγάλες χαμένες ευκαιρίες της πόλης: α) να αποκτήσει ο Δήμος το ακίνητο, β) να αποδεχτεί πρόταση αξιοποίησής του προς όφελος του Δήμου και των δημοτών και γ) να δεσμεύσει τη μελλοντική χρήση του με σχετική απόφαση.

    Διευκρινίζοντας πως το χρονικό σημείο που βρισκόμαστε το Δημοτικό Συμβούλιο καλείται να δει «τι μπορεί, έστω τώρα, να σωθεί» κατέθεσε την εισήγηση χαρακτηρίζοντας την εμπεριστατωμένη, πλήρη, σαφή και πολύ ισχυρή, ώστε να μπορεί να ψηφιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο και να επιδιωχθεί κατόπιν να εφαρμοστεί, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις να ευεργετηθεί και η πόλη από την όποια μελλοντική χρήση του ιστορικού ακινήτου.

    Κατά τη δευτερολογία του ο εισηγητή διευκρίνισε πως η εισήγηση δεν είναι προσωπική του, ούτε της δημοτικής ομάδας ή παράταξης του σπιράλ, αλλά αποτελεί δουλειά που έχει γίνει πρόσφατα από τις υπηρεσίες του Δήμου Πατρέων και μάλιστα –όπως αποκάλυψε- κατ’ εντολήν του δημάρχου, κατόπιν συγκεκριμένης πρόταση Πατρινού ιδιώτη-επενδυτή να αγοράσει το ακίνητο και να το συνδιαχειριστεί με τον Δήμο Πατρέων. Ο Πέτρος Ψωμάς δήλωσε πως αυτή η αποκάλυψη οδηγεί ξεκάθαρα στο συμπέρασμα πως οι χειρισμοί του δημάρχου και της δημοτικής αρχής εγείρουν ερωτήματα που χρήζουν απαντήσεων και περαιτέρω διερεύνησης και πολιτικού σχολιασμού.

    Ακολουθεί η εισήγηση:

     ΣΥΝΤΟΜΟ  ΙΣΤΟΡΙΚΟ
    Το κτίριο του «ΕΣΠΕΡΟΥ», που βρίσκεται στην βορειοανατολική πλευρά της Πλατείας Γεωργίου Α’ στη συμβολή της με την οδό Κορίνθου, αρχικής ιδιοκτησίας αδερφών Κόλλα με έτος ανέγερσης το 1932, αποτελεί σημείο ισχυρής μνήμης για τους κατοίκους της Πάτρας λόγω των εμπορικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων του, αφού φιλοξένησε για πολλά χρόνια στο ισόγειο του εμπορικές δραστηριότητες και στην ταράτσα του θερινό σινεμά του οποίου η λειτουργία ξεκίνησε στις 14/06/1945 και έκλεισε τον Σεπτέμβριο 1966.

    σπιράλ- Πέτρος Ψωμάς: Τριπλό φάουλ Πελετίδη με τον «Έσπερο»

    Αποτελούσε ένα από τα εμβληματικά κτίρια της Πλατείας Γεωργίου και κοσμούσε την πλατεία μαζί με:

    ·         Την οικία του σταφιδέμπορου και τραπεζίτη Κωνσταντίνου Παπαγιάννη, έργο του Ερνέστου Τσίλερ, με θαυμάσιες οροφογραφίες, από το 1904 που αποτελεί σήμερα την έδρα του Εμπορικού Συλλόγου «Ερμής», τον οποίο ίδρυσε ο Γερμανός οινοβιομήχανος Άμβουργερ,

    ·         Την οικία Νικολάου Θωμόπουλου, πατέρα του ιστορικού της πόλης Στέφανου Θωμόπουλου, που ανακαινισμένη λειτουργεί ως υποκατάστημα της Εθνικής Τράπεζας και βεβαίως

    ·         Το Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων», αναγεννησιακής τεχνοτροπίας, μικρογραφία της Σκάλας του Μιλάνου, έργο του Ερνέστου Τσίλερ (1872).

    Η ιστορία της πόλης συνδέεται με  ένα εκ των πλέον ξακουστών και των πλέον παλιών   γαλακτοζαχαροπλαστείων της Πάτρας, αυτό του Σπύρου Κόντου, που φιλοξενείτο στο πάνω μέρος της πλατείας Γεωργίου, επί της Κορίνθου, στον αριθμό 283 κάτω από τον Έσπερο.

    Το μαγαζί, βρισκόταν δίπλα από το κατάστημα νεωτερισμών Γαλάνη, το καθαριστήριο «Το μαγικό» και άλλα και ταυτίστηκε για ολόκληρες γενιές με την βόλτα της Κυριακής.

    Στου Κόντου, συναντήθηκαν επιφανείς Πατρινοί και κάτοικοι της περιφέρειας που έρχονταν στην πόλη για τις δουλειές τους καθώς βρισκόταν στο πλέον κεντρικό σημείο της πόλης και εκεί συναντιούνταν οικογένειες για να απολαύσουν τις κρέμες και τα γλυκά του, τα απογεύματα της Κυριακής.

    Τον Μάιο του 1985 τα μαγαζιά κάτω από τον «Έσπερο», μαζί τους και ο Κόντος, έβαλαν λουκέτο και μετά γκρεμίστηκαν. Σώζονται μόνο οι τοξοστοιχίες με τις επιγραφές των καταστημάτων, απομεινάρια μιας εποχής που έφυγε ανεπιστρεπτί, «καταπίνοντας» ένα κομμάτι της νιότης της πόλης.

    σπιράλ- Πέτρος Ψωμάς: Τριπλό φάουλ Πελετίδη με τον «Έσπερο»

    ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ
    Για το εν λόγω ακίνητο, το οποίο βρίσκεται στο Ο.Τ. 499, έχουν εφαρμογή οι κατωτέρω πολεοδομικές δεσμεύσεις από:

    1)  Το ΦΕΚ 551/Β/19-9-1985 περί « Χαρακτηρισμού ως έργου τέχνης, που χρειάζεται ειδική κρατική προστασία,  του κελύφους του κτιρίου ιδιοκτησίας Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, στην πλατεία Βασιλέως Γεωργίου Α’ και Κορίνθου, στην Πάτρα»,

    2) To ΠΔ 25-04-1996 (ΦΕΚ 499/Δ/1996) περί «Χαρακτηρισμού ως παραδοσιακού τμήματος της πόλης των Πατρών (νομού Αχαΐας) και καθορισμός ειδικών όρων και περιορισμών δόμησης αυτού» και

    3)  Η υπ’ αρίθμ. 5509/103135/23-11-2011 Απόφαση Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης (ΦΕΚ 358/ΑΑΠ/23-11-2011) περί «Έγκρισης ΓΠΣ Πατρών»

    ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟΥ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟΥ

    Το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, ως ιδιοκτήτης τότε του ακινήτου, υπέβαλλε φάκελο για την έκδοση οικοδομικής άδειας για την ανέγερση κτιρίου για την στέγαση του, η οποία έλαβε τον αριθμό 468/1998 η οποία όμως δεν υλοποιήθηκε.

    σπιράλ- Πέτρος Ψωμάς: Τριπλό φάουλ Πελετίδη με τον «Έσπερο»

    ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ

    1) Με την υπ΄ αρίθμ. 782/11-11-2008 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Πάτρας εγκρίθηκε η «Οίκοθεν προτεινόμενη τροποποίηση του Σχεδίου Πόλης δια χαρακτηρισμού του Ο.Τ. 499, όπου λειτουργούσε ο κινηματογράφος «ΕΣΠΕΡΟΣ», ως κοινωφελούς χώρου Πολιτιστικών Εκδηλώσεων και Θερινού Κινηματογράφου».

    2) Με την υπ’ αρίθμ. 341/13-5-2009 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Πάτρας, απορρίφθηκε η ένσταση που υπέβαλλε το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο,

    και ο σχετικός φάκελος ολοκληρωμένος διαβιβάστηκε αρμοδίως, προκειμένου να εγκριθεί.

    3) Με την υπ΄ αρίθμ. 2905/16-1-2009 απόφαση Υφυπουργού (ΦΕΚ 44/ΑΑΠ/6-2-2009), ανεστάλη η χορήγηση οικοδομικών αδειών για το Ο.Τ. 499 για ένα έτος,

    πλην όμως η διαδικασία της τροποποίησης από το αρμόδιο Υπουργείο ποτέ δεν ολοκληρώθηκε.

     

    Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ

    Κατόπιν όλων των ανωτέρω και λαμβάνοντας υπόψη την θέση και ιστορικότητα του κτιρίου, εισηγούμαστε την τροποποίηση του Ρυμοτομικού Σχεδίου επιβάλλοντας για το εν λόγω ακίνητο τα κατωτέρω:

    1. Τη μείωση του ισχύοντος Συντελεστή Δόμησης από 2,4 σε 2,2,

    2. Την διατήρηση του ισχύοντος Συντελεστή Κάλυψης στο 70%, μη συμπεριλαμβανομένου σε αυτόν του ποσοστού κάλυψης της υπάρχουσας κιονοστοιχίας που οριοθετεί την ιστορική στοά και υπό την προϋπόθεση της μη εκμετάλλευσης αυτής καθ’ ύψος, άνωθεν της στάθμης οροφής,

    3. Tην δυνατότητα ανέγερσης κτιρίου στην αρχική του μορφή, κατά τις υποδείξεις του ΦΕΚ 551/Β/19-9-1985, με μέγιστο ύψος 14 μέτρα αντί των 26 μέτρων που ισχύουν σήμερα, προκειμένου να συνάδει με τα όμορα διατηρητέα κτίσματα και

    4. Τον προσδιορισμό των χρήσεων γης ως κατωτέρω :

    α) Στο ισόγειο, να επιτρέπονται χρήσεις εμπορικής δραστηριότητας (με εξαίρεση τις υπεραγορές και τα πολυκαταστήματα), εστίασης, αναψυκτήρια, γραφεία, κατ’ αντιστοιχία των παλαιών χρήσεων,

    β) Στους υπέρ το ισόγειο Α’ και Β’ ορόφους, να επιτρέπονται μόνο χρήσεις Κοινωφελών Χώρων Πολιτιστικών Εκδηλώσεων και στέγασης Δράσεων Πολιτισμού και

    γ)  Στο δώμα, η εγκατάσταση και λειτουργία Θερινού Κινηματογράφου για την αναβίωση του «ΕΣΠΕΡΟΥ».”

    GYMALL

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Μαρία Μπακοδήμου: Έχω δεχτεί σεξουαλική παρενόχληση όταν ήμουν ανήλικη

    Η Μαρία Μπακοδήμου αποκάλυψε τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη ως ανήλικη την οποία...

    Ιωάννα Παλιοσπύρου: Στις στιγμές του μεγάλου πόνου έχω θυμώσει και έχω βρίσει

    Η Ιωάννα Παλιοσπύρου έδωσε μια συνέντευξη το απόγευμα της Μεγάλης Πέμπτης...

    Καταγγελία σοκ από το νοσοκομείο «Έλενα Βενιζέλου» για κακοποιητική συμπεριφορά αστυνομικών σε γυναίκα – θύμα βιασμού

    Σε μία σοκαριστική καταγγελία σχετικά με την αδιανόητη αντιμετώπιση αστυνομικών ως...

    Η Madalina Ghenea με sexy μαύρα εσώρουχα στα studio της Cinecittà

    Η κουκλάρα Madalina Ghenea με sexy μαύρα εσώρουχα στα...