Μία νέα Barbie βρίσκεται ήδη στα ράφια των καταστημάτων και είναι διαφορετική καθώς πρόκειται για την πρώτη τυφλή κούκλα της εταιρίας σε μία προσπάθεια να δείξει ότι απευθύνεται σε διάφορες ομάδες ανθρώπων.
Σε ανακοίνωση η Κρίστα Μπέργκερ αντιπρόεδρος της εταιρίας τόνισε: «Αναγνωρίζουμε ότι η Μπάρμπι δεν είναι απλά μια κούκλα. Αντιπροσωπεύει την αυτοέκφραση και μπορεί να δημιουργήσει την αίσθηση ότι κάποιος ανήκει κάπου».
Για τη δημιουργία της κούκλας η Mattel συνεργάστηκε με το Αμερικανικό Ίδρυμα Τυφλών προκειμένου να διασφαλίσει ότι τα πάντα από τα μάτια της κούκλας μέχρι τα ρούχα αποτυπώνονται σωστά.
Μετά από δοκιμές με τυφλά παιδιά και παιδιά με χαμηλή όραση, αποφασίστηκε ότι η κούκλα θα έπρεπε να είναι ντυμένη με ρούχα με λεπτομέρειες από ύφασμα αφής, όπως ροζ σατέν μπλουζάκι και μοβ φούστα από τούλι. Λεπτομέρειες όπως οι θηλιές στο πίσω μέρος της μπλούζας της κούκλας και η ελαστική ζώνη στη μέση της φούστας δημιουργήθηκαν σε μια προσπάθεια να διασφαλιστεί ότι το ντύσιμο της κούκλας είναι ευκολότερο. Η συσκευασία είναι επίσης πιο προσιτή από την κανονική της προσφορά και περιλαμβάνει τη λέξη Barbie γραμμένη σε γραφή Braille στο μπροστινό μέρος του κουτιού.
Η Λούσι Έντουαρντς, ακτιβίστρια και ραδιοτηλεοπτικός φορέας για την αναπηρία, η οποία είναι τυφλή και εμφανίζεται σε καμπάνια με τη νέα Barbie, δήλωσε ότι η κυκλοφορία της κούκλας σημαίνει «τα πάντα για μένα», προσθέτοντας: «Ως έφηβη, ένιωθα απομονωμένη χάνοντας την όρασή μου και μη βλέποντας πρότυπα σαν εμένα. Ντρεπόμουν για το μπαστούνι μου – αλλά γνωρίζοντας ότι η Barbie είχε μπαστούνι θα με έκανε να νιώσω τόσο διαφορετικά για το δικό μου και θα με βοηθούσε να νιώσω λιγότερο μόνη στο ταξίδι μου να αποδεχτώ και να αγκαλιάσω την τύφλωσή μου».
Εκτός από τη νέα τυφλή Barbie η εταιρία ετοιμάζει την πρώτη αφροαμερικανική κούκλα με σύνδρομο Down, ενώ ήδη κυκλοφορεί μία λευκή κούκλα.