Σταϊκούρας: Στο 80% του σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνα – Θεσσαλονίκη λειτουργούν σήμερα τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση

    Ημερομηνία:

    Σε παρουσίαση της πορείας των έργων εγκατάστασης συστημάτων ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο προχώρησε ο Χρήστος Σταϊκούρας στην Βουλή, σημειώνοντας πως η τηλεδιοίκηση και η σηματοδότηση λειτουργεί σήμερα στο 80% του δικτύου λόγω των καταστροφών που προκάλεσε ο Daniel.

    Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Αλέξανδρου Καζαμία (Πλεύση Ελευθυερίας) είπε πως τον 2019 η σηματοδότηση ήταν λειτουργική στο 31% του δικτύου Αθήνα – Θεσσαλονίκη για να φτάσει στο 100% τον Σεπτέμβριο του 2023 και να πέσει στο 80% μετά τις καταστροφές που προκάλεσαν οι πλημμύρες της κακοκαιρίας Daniel.

    Αντίστοιχα το σύστημα τηλεδιοίκησης παρελήφθη το 2019 με λειτουργικότητα μόλις στο 1% του δικτύου Αθήνα – Θεσσαλονίκη, τον Αύγουστο του 2023 έφτασε στο 31%, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2023 ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση και το σύστημα λειτουργούσε στο 100%. Σήμερα μετά τον Daniel είναι στο 80%.

    Όσον αφορά το ETCS στο παρατρόχιο τμήμα, το 2019 ήταν στο 43%, αλλά όχι αδειοδοτημένο, με συνέπεια για την Ε.Ε. να είναι στο μηδέν. Τον Φεβρουάριο του 2023 ήταν στο 54%, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2023 έφτασε στο 81%.

    Για το επί συρμού ETCS το 2019 ήταν 140 μονάδες εγκατεστημένες σε 93 τρένα. Το σύστημα, όμως, δεν ήταν λειτουργικό, καθώς δεν υπήρχαν συμβάσεις συντήρησης με αποτέλεσμα να υπάρχουν φθορές. «Δεν υπήρχε έγκριση, δεν υπήρχαν δοκιμές και δεν υπήρχε ολοκληρωμένη και συνεχής σηματοδότηση που υπάρχει σήμερα» είπε ο κ. Σταϊκούρας. Τον Φεβρουάριο λειτουργούσαν 149 μονάδες σε 92 τρένα, ενώ ως τον Σεπτέμβριο του 2025 θα έχουν αναταχθεί όλες οι μονάδες σε λειτουργικά τρένα.

    Ο κ. Σταϊκούρας υποστήριξε ότι, ενώ στην Ευρώπη το 14% του συνολικού σιδηροδρομικού δικτύου έχει ETCS, στην Ελλάδα το ποσοστό είναι στο 26% και καταλυτικό παράγοντα σε αυτό έχει το ότι στην Ελλάδα υπάρχει σηματοδότηση. «Σήμερα σε σχέση με το 2023 και το 2019 είμαστε σε καλύτερο σημείο. Έχουμε ολοκληρωμένη και λειτουργική σηματοδότηση απαραίτητη προϋπόθεση για ETCS στον άξονα Αθήνας – Θεσ/κης εκτός του τμήματος που καταστράφηκε από τον Daniel» είπε.

    Ο Υπουργός επέμεινε πως για την κυβέρνηση πρόταγμα είναι η μέγιστη ασφάλεια του επιβάτη τονίζοντας ότι η Ελλάδα θέτει πιο αυστηρές προϋποθέσεις σε σχέση με την Ε.Ε. «Δεν είμαι εδώ για να ωραιοποιήσω καταστάσεις. Δεν έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα που έχουν συσσωρευθεί τις προηγούμενες δεκαετίες. Χρειάζεται δουλειά. Υποστηρίζω όμως ότι μέσα από συγκεκριμένα στοιχεία που με πληρότητα σας κατέθεσα ότι κινούμαστε με ευθύνη στη σωστή κατεύθυνση με όλο και καλύτερα αποτελέσματα» τόνισε.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Εισαγγελέας για υπερωρίες στο Νοσοκομείο Ρίου: Η μοιρασιά γινόταν σε λίγους και εκλεκτούς;

    Στον εισαγγελέα έχει παραπεμφθεί φάκελος που αφορά σε πλασματικές...

    Ντοκουμέντο: Οι φωτογραφίες που τράβηξε η 43χρονη πριν τη δολοφονία του Πολωνού καθηγητή

    Όχι, μόνο δήλωσε αθώα για εμπλοκή στη δολοφονία του Πολωνού, πρώην συζύγου...

    Δύο προσαγωγές για τη μεγάλη φωτιά στον Φενεό: Έκαναν εργασίες με τροχό και ηλεκτροκόλληση μέσα στο δάσος

    Αξιωματικοί της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού σε συνεργασία με...