Του Χαράλαμπου Δημητρακάκη, μέλους του σπιράλ

Η πλήρης υπογειοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών, όπως ανέφερε σε πρόσφατη συνέντευξη του ο Δ.Σ. του ΟΣΕ Π. Τερεζάκης, υπερβαίνει πλέον το 1 δις ευρώ σε κόστος, λόγω ανατιμήσεων στα υλικά κατασκευής.
Πάνω από 1 δις λοιπόν και αρκετά χρόνια έργων, για να αποκτήσει η Πάτρα πάρκο και ποδηλατόδρομο στον Καστελλόκαμπο και το Ρίο. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος, πρέπει να φύγουν οι γραμμές. Αυτή είναι η νοοτροπία που προωθείται.
Παράλληλα, η δημοτική αρχή μπορεί να εστιάσει στην υλοποίηση δικτύου ποδηλατοδρόμων και χώρων πρασίνου σε όλες τις γειτονιές της Πάτρας, όχι μόνο σε αυτές γύρω από την σιδηροδρομική γραμμή. Ακόμα και εκεί, υπάρχουν πάμπολλοι διαφορετικοί τρόποι για την ασφαλή και ανεμπόδιστη όδευση λωρίδας ποδηλάτου. Αυτή μπορεί να συνδυαστεί με γενικότερη ανάπλαση και διάνοιξη των εκάστοτε οδών, καθώς πολλές από αυτές είναι επικίνδυνες και δεν διαθέτουν καν αξιοπρεπές πεζοδρόμιο.
Η επικείμενη νέα σιδηροδρομική γραμμή, ακόμα και με επίγεια διέλευση, μπορεί να συνδυαστεί με την ανάπλαση των γύρω περιοχών με δημιουργία ποδηλατοδρόμων και χώρων πρασίνου. Δεν είναι όμως προαπαιτούμενο και μοναδική λύση για την ύπαρξη αυτών, και ούτε είναι δικαιολογία για την σημερινή απραξία προς αυτή την κατεύθυνση!