Στην τελική ευθεία μπαίνουν οι προπαρασκευαστικές ενέργειες για τον αγωγό φυσικού αερίου στην Πάτρα. Το προηγούμενο 48ωρο βρέθηκαν στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, ο διευθυντής Ανάπτυξης Υποδομών του ΔΕΣΦΑ, Γιάννης Χωματάς και ο επικεφαλής Εταιρικών Υποθέσεων της εταιρείας Φερνάντο Καλλιγάς, στο πλαίσιο ενός κύκλου επικοινωνίας με τοπικούς φορείς, για να ενημερώσουν για την πορεία του έργου, που θα ξεκινάει από την Μεγαλόπολη και θα καταλήγει στη ΒΙΠΕ Πατρών, με δυνατότητες προεκτάσεων και αναμονών, για πιθανή μελλοντική τροφοδοσία της Ηλείας και της Αιτωλοακαρνανίας.
Οπως αποκάλυψε στην «Π» ο κ. Χωματάς, ο ΔΕΣΦΑ σκέφτεται, ξεκινώντας το έργο, να εγκαταστήσει στην Πάτρα ένα μόνιμο κλιμάκιο με μηχανικούς, για την ενημέρωση του κόσμου και για την προώθηση των διαδικασιών ωρίμανσης και αδειοδοτήσεων.
Ενα από τα βασικά θέματα των επαφών που είχαν τα στελέχη του ΔΕΣΦΑ με τον αντιπεριφερειάρχη, Φωκίωνα Ζαϊμη, ήταν η έγκυρη ενημέρωση του κόσμου, καθώς έχει διαπιστωθεί πανελλαδικά, ότι υπάρχει μια διστακτικότητα απέναντι σε αυτά τα έργα, που οφείλεται κατά βάση, σε λανθασμένη πληροφόρηση.
«Ο αγωγός θα είναι στο υπέδαφος και δεν θα έχει καμία επίπτωση στο περιβάλλον και στις ανθρωπογενείς δραστηριότητες, από τις περιοχές που θα περνάει», είπε ο κ. Χωματάς. Επιπλέον, πριν την εκκίνηση του έργου, ο ΔΕΣΦΑ θα έχει διαθέσιμες όλες τις αποζημιώσεις σε ειδικό λογαριασμό σε τράπεζα, για τους δικαιούχους.
Ρωτήσαμε το στέλεχος της εταιρείας, σε τι φάση βρίσκεται σήμερα το έργο και μας είπε πως, έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες τεχνοοικονομικής βιωσιμότητας, που πιστοποιούν ότι ο αγωγός είναι τεχνικά εφικτός και ότι υπάρχουν οι οικονομικοί πόροι για να υλοποιηθεί.
Επίσης, σύντομα θα επιλεγεί και η βέλτιστη διαδρομή του αγωγού, που φαίνεται ότι θα είναι μέσω της Μεγαλόπολης, γιατί αυτή η όδευση έχει το θετικό των αναμονών στην Ηλεία και την παρουσία μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων, για μελλοντικές επεκτάσεις.
Στη ΒΙΠΕ Πατρών, ο αγωγός του ΔΕΣΦΑ θα μπορεί να συνδεθεί με αγωγό μέσης πίεσης που σχεδιάζει η ΔΕΔΔΑ, για να μεταφέρει το φυσικό αέριο στην πόλη της Πάτρας.
Ορίζοντας υλοποίησης του έργου, είναι τα τέλη του 2025 και στο πρώτο τρίμηνο του 2026 προγραμματίζεται η έναρξη λειτουργίας του.
Οπως τόνισαν τα δύο στελέχη του ΔΕΣΦΑ, ο αγωγός θα έχει την μεγαλύτερη δυνατή διατομή και γι’αυτό αυξήθηκε ο προϋπολογισμός του έργου από τα 75 στα 98 εκατ. ευρώ, για να μπορεί να εξυπηρετήσει τυχόν μελλοντική ανάπτυξη σε παροχές.