Με τη διαδικασία fast track των στρατηγικών επενδύσεων θα προχωρήσει η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και όχι από τον ΟΣΕ. Για τον σκοπό αυτό στη συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας που θα γίνει τις αμέσως επόμενες ημέρες θα ανατεθεί στη Μονάδα Στρατηγικών Συμβάσεων του Υπερταμείου (Project Preparation Facility – PPF) η ωρίμανση και δημοπράτηση έργων συνολικού προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ για την υλοποίηση της δομικής αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου που εκπόνησε το υπουργείο Μεταφορών (ΥΠΥΜΕ).
Ανάμεσα στα 12 κορυφαία έργα που μπαίνουν στις «ράγες» συγκαταλέγεται και η αναβάθμιση προαστιακού μεταξύ Κάτω Αχαΐας και Πύργου, προϋπολογισμού 100 εκατομμυρίων ευρώ με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα «Μεταφορές» του ΕΣΠΑ και ολοκλήρωση το 2029.

Η εξέλιξη έρχεται μετά την υπογραφή συμβάσεων στα τέλη Απριλίου ύψους 460 εκατ. με τους αναδόχους για την αποκατάσταση του δικτύου στην περιοχή της Θεσσαλίας και λίγο μετά την επίσκεψη του πρωθυπουργού στη Ρώμη και τη συνάντησή του με την Ιταλίδα ομόλογό του, στο περιθώριο της οποίας η μητρική εταιρεία της Hellenic Train, Ferrovie dello Stato δεσμεύθηκε για επενδύσεις ύψους 360 εκατ. ευρώ για την προμήθεια 23 νέων τρένων. «H παραγγελία των τρένων θα γίνει άμεσα, εντός διμήνου», σημειώνει ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, σύμφωνα με τον οποίο οι δεσμεύσεις των δύο πλευρών θα αποτυπωθούν και σε νέα αναθεωρημένη σύμβαση του υπουργείου με τη Hellenic Train με ρήτρες για τα χρονοδιαγράμματα. Όσον αφορά τη δέσμευση της Ελλάδας προς τους Iταλούς για επενδύσεις 400 εκατ., αυτή προφανώς υπερκαλύπτεται με τα έργα τριπλάσιας αξίας που δρομολογούνται άμεσα από το PPF. Αθροιστικά πρόκειται για ένα πακέτο έργων και προμήθεια εξοπλισμού αξίας 2,3 δισ.