Στο ΕΣΠΑ εντάσσεται η 2η φάση κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος

    Ημερομηνία:

    Στο ΕΣΠΑ «Μεταφορές 2021 – 2027» εντάσσεται η δεύτερη φάση της κατασκευής του τμήματος Πάτρα – Πύργος του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος.

    Η δεύτερη φάση κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου, με προϋπολογισμό 152.281.732,49 ευρώ, υλοποιείται στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ 2021 – 2027, ενώ η πρώτη, με προϋπολογισμό 99.828.465,86 ευρώ, υλοποιήθηκε εντός της προγραμματικής περιόδου 2014 – 2020.

    Το έργο αφορά την κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος, μήκους 74,8χλμ, που ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος. Το νέο τμήμα αυτοκινητόδρομου, στα πρώτα 13 χλμ. κατασκευάζεται με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού, ενώ στα υπόλοιπα 61,8 χλμ. κατασκευάζεται σε νέα χάραξη.

    Ο νέος αυτοκινητόδρομος διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδες έκτακτης ανάγκης με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης, λωρίδες ασφαλείας στην κεντρική νησίδα και κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο. Σε προκαθορισμένες θέσεις του αυτοκινητοδρόμου θα διαμορφωθούν χώροι στάθμευσης με τις συνοδές λωρίδες εισόδου–εξόδου.

    Φλίγκος

    Το συνολικό φυσικό αντικείμενο της πράξης περιλαμβάνει:

    • Την κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, μήκους 74,8 χλμ.,
    • 8 ανισόπεδους κόμβους / ημικόμβους στα σημεία: Μιντιλογλίου, ΒΙ.ΠΕ., Κ. Αχαΐας, Βάρδας, Κυλλήνης, Γαστούνης, Αμαλιάδας και Πύργου,
      εργασίες σε παράπλευρο και κάθετο δίκτυο,
    • λοιπά συνοδά έργα, αποχέτευσης ομβρίων – αποστράγγισης, σήμανσης – ασφάλειας – περίφραξης, μεγάλα και μικρά τεχνικά έργα (γέφυρες, άνω και κάτω διαβάσεις, οχετοί, τοίχοι, κλπ.), έργα περιβάλλοντος, κλπ. Επίσης, περιλαμβάνονται δαπάνες απαλλοτριώσεων, εργασίες αρχαιολογίας, μετατοπίσεις δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας και υπηρεσίες συμβούλων που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης του έργου.
    • Με την ολοκλήρωση του έργου θα αποδοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα Πάτρα – Πύργος μήκους 74,8 χλμ. του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος, με αποτέλεσμα την ουσιαστική αναβάθμιση των κυκλοφοριακών συνθηκών, τη μείωση του συνολικού χρόνου διαδρομής, τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και γενικότερα τη βελτίωση της προσβασιμότητας για όλους τους οικισμούς στην ευρύτερη περιοχή των Νομών Ηλείας και Αχαΐας.

    Περαιτέρω, ο εν λόγω οδικός άξονας θα διευκολύνει και θα υποστηρίξει την οικονομική ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας, θα συμβάλει στην τουριστική ανάπτυξη και στη βελτίωση των κοινωνικοοικονομικών συνθηκών.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    ΗΠΑ: Φόβοι ότι serial killer κυκλοφορεί ελεύθερος – Οι 13 μυστηριώδεις θάνατοι από τον Μάρτιο του 2025

    Μια σειρά ανεξήγητων θανάτων ταλανίζει τη Νέα Αγγλία των ΗΠΑ...

    Από «κόσκινο» τα οικονομικά προγράμματα των κομμάτων – Θα τα αξιολογεί το Δημοσιονομικό Συμβούλιο

    Από την ανεξάρτητη «κρησάρα» του Δημοσιονομικού Συμβουλίου θα μπορούν...

    Πλάκα: Έκλεβαν τουρίστες στο κέντρο της Αθήνας – 55χρονη είχε κρύψει πάνω από 1.200 ευρώ στο στόμα και τα μαλλιά της

    Σε πέντε συλλήψεις ατόμων που κατηγορούνται για κλοπές προχώρησαν...

    Ανταλλαγή αιχμαλώτων με τη Ρωσία την ερχόμενη εβδομάδα ανακοίνωσε το Κίεβο

    Η Ουκρανία ανακοίνωσε ότι η ανταλλαγή αιχμαλώτων και σορών στρατιωτών...