Δεν είναι η πρώτη φορά και προφανώς από τη στιγμή που η κατάσταση δεν αλλάζει δεν θα είναι και η τελευταία.
Οι γνωστοί – άγνωστοι της πλατείας Όλγας έβαψαν και πάλι «τρικολόρε» το άγαλμα στο συντριβάνι, δείχνοντας ότι δεν είναι διατεθειμένοι να συμβιβαστούν με την προσπάθεια για αναβάθμιση της πλατείας.
Το άγαλμα που κοσμεί το συντριβάνι της πλατείας Όλγας (το οποίο και δεν λειτουργεί) έχει την ιδιαιτερότητα του, αποτελεί ένα πολιτιστικό μνημείο για την Πάτρα, ενώ παρόμοιο με αυτό υπάρχει σε ελάχιστα μέρη του κόσμου.
Πρόκειται για το γλυπτό της νύμφης με το Κέρας της Αμάλθειας που δημιουργήθηκε τον 19ου αιώνα από τον Πιέρ Λουασόν. Το Κέρας της Αμάλθειας είναι ένας ελληνικός μύθος που πολλοί μπορεί να αγνοούν.
Αποτελεί σύμβολο της αφθονίας, ενώ μία από τις εκδοχές του μύθου συνδέεται με τον Ηρακλή, καθώς σύμφωνα με αυτή δημιουργήθηκε όταν ο Ηρακλής πάλεψε με τον ποτάμιο θεό Αχελώο, ο οποίος αναπαριστανόταν συχνά με κέρατα (είτε ως ανθρωπόμορφος, είτε ως ταυρόμορφος) και έσπασε ένα από τα κέρατά του.
Ωστόσο, η γνωστότερη σχετίζεται με τη γέννηση και την ανατροφή του θεού Δία ως βρέφους, το οποίο έπρεπε να αποκρυβεί από τον πατέρα του, τον Κρόνο, που έτρωγε τα παιδιά του.
Όπως και να έχει το Κέρας της Αμάλθειας, έτσι όπως το έχουν καταντήσει στην πλατεία Όλγας, θα πρέπει κάποια στιγμή η πόλη να φροντίσει να το αποκρύψει από αυτούς που το “τρώνε” κάθε τόσο με τις… εικαστικές τους παρεμβάσεις.
Μέχρι και με φανέλα ποδοσφαίρου το είχαν ντύσει κάποτε. Γιατί αν ο Κρόνος έτρωγε τα παιδιά του, τότε σίγουρα αυτή η πόλη τρώει τα ομορφότερα σημεία και τα πολιτιστικά της μνημεία.
Κι δυστυχώς αυτό δεν είναι μύθος, είναι μία πραγματικότητα που την βιώνουμε όλοι μας, στην καθημερινότητα μας. Πόσο μάλλον το δύστυχο αυτό άγαλμα…