Στυλιανίδης για ακτοπλοϊκά: Συνεχής ο αγώνας για έλεγχο των τιμών και μείωση του ΦΠΑ

    Ημερομηνία:

    Οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των συμβατικών πλοίων είναι σταθερές και ελαφρά μειούμενες , και αυξημένες στα ταχύπλοα και στις ενδονησιωτικές συνδέσεις δήλωσε σήμερα ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης. Ο υπουργός μάλιστα τόνισε πως υπάρχουν σκέψεις στη κυβέρνηση για μείωση του ΦΠΑ για τα ΙΧ.

    Όπως δήλωσε, «γίνεται παράλληλα διαπραγμάτευση με το Υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να εναρμονιστεί ο ΦΠΑ που επιβάλλεται στα Ιδιωτικής Χρήσης οχήματα και στις μηχανές, με βάση την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2022/542». Αναφέρθηκε μάλιστα και στην πρόσφατη επιστολή που απηύθυνε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, με την οποία ζήτησε στενότερη συνεργασία και τη διερεύνηση συγκεκριμένης καταγγελίας για ενδεχόμενη παράνομη συμπεριφορά (εναρμονισμένες πρακτικές κ.α.).

    Και πρόσθεσε: «Την ίδια στιγμή με την ιδιότητα μου ως πρώην Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης έκανα κρούσεις στην DG Competition και σας ομολογώ ότι είναι απογοητευτικές οι ενδείξεις για να μπορέσω να προχωρήσω ή εγώ ή ο Υπουργός Οικονομικών σε πλαφόν».

    Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής χαρακτήρισε ως καθοριστική τη συμβολή του Παρατηρητηρίου Τιμών, το οποίο σχεδιάζεται προσεκτικά και τις προσεχείς ημέρες θα λειτουργήσει πλήρως και δημόσια. Κατέθεσε μάλιστα στα Πρακτικά και πρόσφατη Έκθεση, που έχει τη μορφή Εβδομαδιαίου Δελτίου Τύπου, στην οποία καταγράφονται οι μέσες εβδομαδιαίες τιμές ναύλων και οι μέγιστες τιμές αυτών σε ενδεικτικές συνδέσεις, για το διάστημα από 03.06.2024 έως 09.06.2024.

    Ο κ. Στυλιανίδης δήλωσε ότι οι εταιρείες έχουν υποχρέωση ενημέρωσης του Υπουργείου, εντός 3 ημερών, για κάθε αναπροσαρμογή των τιμών και για την εφαρμογή των ανώτατων τιμών στις άγονες γραμμές. Στα πλαίσια δε του ελέγχου της υποχρέωσής τους αυτής από 01/06/24 έως 19/07/24 έγιναν 1.456 έλεγχοι και βεβαιώθηκαν 21 περιπτώσεις αντικανονικότητας.

    Ο Υπουργός παρατήρησε πάντως πως από πλευράς συνθηκών ανταγωνισμού η ελληνική αγορά δεν ανήκει ακόμα στις ώριμες αγορές. Όπως επισήμανε «είναι παρατηρημένο εδώ και πολλά χρόνια πως σε όλους τους διαγωνισμούς δεν προσέρχονται ξένες εταιρείες. Αυτό συμβαίνει λόγω μικρών περιθωρίων για κέρδος, αλλά και λόγω της ιδιαιτερότητας και των απαιτήσεων των ελληνικών θαλασσών».

    Και κατέληξε: «Οφείλουμε να λειτουργούμε μέσα στα πλαίσια των ευρωπαϊκών οδηγιών και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Είμαι μιας γενιάς που έζησε τι σημαίνει σοβιετικό μοντέλο και υπαρκτός σοσιαλισμός. Υπάρχει ενδεχόμενο αν περάσουμε σε μια τέτοια λογική και να έχουμε πλαφόν για όλα, να καταλήξουμε να ελέγχουμε την αισχροκέρδεια αλλά να μην έχουμε προϊόντα. Κι εγώ ως Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δεν θέλω ποτέ να δω νησιά να μην έχουν διασυνδεσιμότητα ούτε με την ηπειρωτική Ελλάδα αλλά ούτε και με τα άλλα νησιά».

    ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Περισσότερες από 1 στις 3 επιχειρήσεις δηλώνουν κενές θέσεις εργασίας – Που παρατηρούνται ελλείψεις

    Περισσότερες από μία στις τρεις επιχειρήσεις (37%) δηλώνουν ότι...

    Έκαψαν αυτοκίνητο γνωστού ηθοποιού στη Νέα Σμύρνη

    Ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό το κίνητρο της εμπρηστικής επίθεσης Εμπρηστική...

    Βοστώνη: Βίντεο καταγράφει γαλοπούλα να… τραμπουκίζει κάμπριο αυτοκίνητο

    Μια άγρια γαλοπούλα άφησε δεκάδες γρατσουνιές σε ένα μαύρο...

    Καιρός: Καύσωνας προ των πυλών – Επιστρέφουν οι υψηλές θερμοκρασίες

    Πρόσκαιρη ήταν η μικρή πτώση της θερμοκρασίας, με τον...