Σούπερ μάρκετ: Για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που είναι πιο οικονομικά «ψάχνονται» πλέον οι καταναλωτές. Άλλωστε λόγω της ακρίβειας στο καλάθι των καταναλωτών πλέον μπαίνουν λιγότερα προϊόντα, είτε τρόφιμα είτε είδη νοικοκυριού.
Τα προϊόντα αυτά που πολλοί χαρακτηρίζουν «ανώνυμα» «τρέχουν» τους τελευταίους μήνες με τους υψηλότερους ρυθμούς.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, οι πωλήσεις αυτών των προϊόντων, ιδιωτικής ετικέτας, αυξήθηκαν κατά 10,2% από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο εφέτος.
Ιστορικό υψηλό δεκαετίας κατέγραψαν τα προϊόντα PL (private label) το 2014, φτάνοντας τότε στο 19%, για να ξεκινήσει τα επόμενα χρόνια, μέχρι και το 2021, η σταδιακή υποχώρηση του μεριδίου τους.
Για ποια προϊόντα μιλάμε:
Με βάση τα στοιχεία της IRI, οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις καταγράφηκαν στις υποκατηγορίες:
– Υλικά μαγειρικής: +9,5%
– Είδη ατομικής υγιεινής: +9,5%
– Γαλακτοκομικά: +7%
– Κατεψυγμένα τρόφιμα: +5,8%
– Απορρυπαντικά και καθαριστικά σπιτιού: +5,7%
– Άλλα προϊόντα νοικοκυριού: +4,8%
– Είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς: 3,7%
– Συσκευασμένα τρόφιμα: +3,5%
Την ίδια ώρα είδος προς εξαφάνιση έχουν αρχίσει να γίνονται οι προσφορές.
Ειδικότερα, οι προωθητικές ενέργειες σε απορρυπαντικά, καθαριστικά κ.λπ. αναλογούσαν στο 23,1% των πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν στο 7μηνο του 2022, έναντι 26,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής στο 32,1% από 34,2%, ενώ στα τρόφιμα στο 23,8% από 24,8%.
Συνολικά οι προωθητικές ενέργειες στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα αντιστοιχούσαν στο 24,5% των πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν στο 7μηνο του 2022, έναντι 25,9% την ίδια χρονική περίοδο του 2021.