Αυξάνονται οι προμηθευτές που ανακαλούν τις ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά, που είχαν ανακοινώσει στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, πριν από τις 10 Ιανουαρίου, οπότε και ανακοινώθηκαν τα 4 μέτρα για τον περιορισμό της ακρίβειας, από τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα, προκειμένου να συνεχίζουν να κάνουν προσφορές και εκπτώσεις τους επόμενους μήνες στα συγκεκριμένα προϊόντα.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του «enikonomia» μέχρι στιγμής έχουν πάρει πίσω τις ανατιμήσεις τους μια από τις μεγαλύτερες και πιο γνωστές γαλακτοβιομηχανίες, η οποία θα προχωρούσε σε ανατίμηση τεσσάρων προϊόντων φέτας σε ποσοστό 3%, αύξηση η οποία τελικά δεν θα περάσει στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Ποιες βιομηχανίες και προμηθευτές παίρνουν πίσω τις αυξήσεις
Επίσης, πολυεθνική εταιρεία θα προχωρούσε σε ανατιμήσεις έως 10% σε οδοντόκρεμες και αφρόλουτρα, σε περίπου 5-6 κωδικούς, τις οποίες ανακάλεσε. Μια γνωστή εταιρεία με σοκολάτες θα προχωρούσε σε αυξήσεις 20 περίπου κωδικών σε ποσοστό έως 3%, οι οποίες επίσης δεν θα γίνουν ενώ μια εταιρεία με γλυκαντικές ουσίες ακύρωσε ανατιμήσεις σε 3-4 προϊόντα σε ποσοστό έως 3%.
Ακόμη τις ανατιμήσεις που είχαν ανακοινώσει σε κάποιους κωδικούς, «πάγωσαν» μια βιομηχανία που παράγει και εμπορεύεται αναψυκτικά καθώς και μία ζυθοποιία. Πρόκειται κυρίως για προϊόντα που οι καταναλωτές έχουν συνηθίσει να τα αγοράζουν είτε σε προσφορά με τουλάχιστον 1 προϊόν δωρεάν είτε με υψηλές εκπτώσεις.
Το ίδιο ισχύει και για άλλες κατηγορίες προϊόντων όπως είναι τα ζυμαρικά, το αλεύρι, τα απορρυπαντικά, τα σαμπουάν και πολλά ακόμη. Στα επιτελεία των βιομηχανιών επικρατεί έντονος προβληματισμός καθώς δεν είναι λίγα τα στελέχη που υποστηρίζουν ότι το πλήγμα που θα υποστούν οι πωλήσεις τους θα είναι σημαντικό εάν σταματήσουν έστω και για τρεις μήνες να εντάσσουν έναν σημαντικό αριθμό των προϊόντων τους σε προωθητικές ενέργειες.
Στόχος είναι να αποτραπούν οι αδικαιολόγητες ανατιμήσεις
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς τις επόμενες ημέρες αναμένεται αρκετοί ακόμη προμηθευτές, οι οποίοι είχαν ανακοινώσει στα σούπερ μάρκετ ανατιμήσεις να τις ανακαλέσουν.
Εξάλλου αυτός είναι ο στόχος και του μέτρου που έλαβε το υπουργείο Ανάπτυξης, δηλαδή να αποτρέψει τις αδικαιολόγητες ανατιμήσεις αλλά και τις προσφορές σε προϊόντα τα οποία πριν ενταχθούν σε μια προωθητική ενέργεια, είχαν ανατιμηθεί, με τους καταναλωτές να μην έχουν κάποιο ουσιαστικό όφελος.
Υπενθυμίζεται, ότι σύμφωνα με στοιχεία που έχει στην διάθεσή της το «enikonomia» για το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου αρκετοί προμηθευτές έχουν ανακοινώσει ότι θα προχωρήσουν σε ανατιμήσεις σε συνολικά 200 προϊόντα. Μένει να φανεί τελικά, ποιες από αυτές τις ανατιμήσεις θα περάσουν τελικά στα ράφια των σούπερ μάρκετ.