Υπουργείο Ανάπτυξης και εκπρόσωποι των αλυσίδων σούπερ μάρκετ κατέληξαν χθες σε συμφωνία για «συγκρατημένες» αυξήσεις σε 50 είδη πρώτης ανάγκης, με το «καλάθι» να αναρτάται σε ειδική ιστοσελίδα – και σε συγκεκριμένα στο e-katanalotis.
Πιο συγκεκριμένα, κάθε αλυσίδα θα φτιάχνει το «καλάθι» της, στο οποίο θα περιλαμβάνονται 50 προϊόντα από 20 βασικές κατηγορίες – τα οποία θα είναι διαφορετικά από κάθε αλυσίδα – με τις τιμές τους να αναρτώνται προκειμένου να μπορούν οι καταναλωτές να τα συγκρίνουν.
Σημειώνεται πως σε αυτά τα είδη τα σούπερ μάρκετ θα αυξήσουν μεν τις τιμές, αλλά σε ποσοστό κάτω από τον κλαδικό πληθωρισμό.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το «καλάθι» θα περιλαμβάνει προϊόντα, όπως:
γάλα,
ψωμί,
ρύζι,
ζυμαρικά,
όσπρια,
καφέ και ζάχαρη,
απορρυπαντικά και
χαρτικά.
«Η κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ θα παρουσιάσει μέσα στον Οκτώβριο το καλάθι της νοικοκυράς, στο οποίο θα συμπεριλαμβάνονται 50 διαφορετικά προϊόντα απαραίτητα για τη διαβίωση ενός νοικοκυριού, στο οποίο και θα δοθεί η μάχη ώστε να συγκρατηθούν οι τιμές στον μέγιστο δυνατό βαθμό» δήλωσε σχετικά ο Άδωνις Γεωργιάδης.
Το καλάθι θα λειτουργήσει ενός είδους δείκτη τιμών από αυτό το καλάθι, που θα παρακολουθούν στενά πολιτεία, σούπερ μάρκετ και βιομηχανία προκειμένου να διαπιστώνεται εάν λειτουργεί η συμφωνία.