Λίγο πριν ξεσπάσει η διεθνής κρίση χρέους και μερικά χρόνια πριν η Ελλάδα εισέλθει στα μνημόνια, την Αθήνα Ιανουάριο μήνα επισκέπτονταν περίπου 600.000 ξένοι ταξιδιώτες. Σήμερα ο αριθμός αυτός έχει υπερδιπλασιαστεί, ξεπερνώντας και τις πιο αισιόδοξες προσδοκίες, καθώς η ελληνική πρωτεύουσα έχει αναδειχθεί σε κορυφαία επιλογή μεταξύ των διεθνών προορισμών για γρήγορα ή και μεγαλύτερα ταξίδια αναψυχής.
Ετσι, από τον Ιανουάριο του 2008, οπότε και η διεθνής επιβατική κίνηση του αεροδρομίου στα Σπάτα ήταν 636.615 ταξιδιώτες, φτάσαμε φέτος τον Ιανουάριο σε 1.323.915. Πρόκειται για αύξηση της τάξης του 108%. Τάση η οποία φαίνεται ότι έχει διάρκεια: η διεθνής κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου του 2025 αυξήθηκε κατά 18,7% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2024. Αλλά και τον Ιανουάριο πέρυσι οι ξένοι ταξιδιώτες είχαν αυξηθεί κατά 12,7% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023.
Η δημοφιλία της Αθήνας δεν ήρθε ουρανοκατέβατη. Η Ακρόπολη ήταν εδώ και πολλά πολλά χρόνια πριν όπως και τα μουσεία. Χρειάστηκε μία συντονισμένη προσπάθεια στην οποία πρωτοστάτησε ο ιδιωτικός τομέας με πρωτοβουλίες όπως το This is Athens and Partners, που σε συνεργασία με τον Δήμο Aθηναίων και τη Marketing Greece προχώρησαν σε μία πολύ καινοτόμο καμπάνια προώθησης της Αθήνας με στόχο να βγάλουν την πρωτεύουσα από την κρίση στην οποία είχε βυθιστεί στις αρχές της δεκαετίας του 2010. Ετσι σήμερα έχει εξελιχθεί σε διεθνές case study επιτυχίας, με μία ποικιλία τουριστικών προϊόντων που ξεκινούν από τον πολιτιστικό τουρισμό και τα city breaks και φτάνουν μέχρι το «ήλιος και θάλασσα».