Συνεχίζεται η τουριστική άνοδος στην Αθήνα – 1,3 εκατ. ξένοι τον Ιανουάριο

    Ημερομηνία:

    Λίγο πριν ξεσπάσει η διεθνής κρίση χρέους και μερικά χρόνια πριν η Ελλάδα εισέλθει στα μνημόνια, την Αθήνα Ιανουάριο μήνα επισκέπτονταν περίπου 600.000 ξένοι ταξιδιώτες. Σήμερα ο αριθμός αυτός έχει υπερδιπλασιαστεί, ξεπερνώντας και τις πιο αισιόδοξες προσδοκίες, καθώς η ελληνική πρωτεύουσα έχει αναδειχθεί σε κορυφαία επιλογή μεταξύ των διεθνών προορισμών για γρήγορα ή και μεγαλύτερα ταξίδια αναψυχής.

    Ετσι, από τον Ιανουάριο του 2008, οπότε και η διεθνής επιβατική κίνηση του αεροδρομίου στα Σπάτα ήταν 636.615 ταξιδιώτες, φτάσαμε φέτος τον Ιανουάριο σε 1.323.915. Πρόκειται για αύξηση της τάξης του 108%. Τάση η οποία φαίνεται ότι έχει διάρκεια: η διεθνής κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου του 2025 αυξήθηκε κατά 18,7% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2024. Αλλά και τον Ιανουάριο πέρυσι οι ξένοι ταξιδιώτες είχαν αυξηθεί κατά 12,7% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023.

    ICECAP
    Τα στατιστικά δεδομένα έρχονται να επισφραγίσουν αυτό που αντιλαμβάνεται εύκολα οποιοσδήποτε περπατήσει στο κέντρο της Αθήνας. Η πλατεία Συντάγματος, οι δρόμοι στο κέντρο και σε περιοχές όπως το Κολωνάκι, τα Ανάκτορα, το Παγκράτι, του Μακρυγιάννη αλλά και το παραλιακό μέτωπο σφύζουν από τουρίστες. Ενα μεγάλο ποσοστό από αυτούς προέρχονται από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, καθώς φαίνεται πως οι Ηνωμένες Πολιτείες αποτελούν πλέον μία από τις βασικές αγορές της Αθήνας.

    Η δημοφιλία της Αθήνας δεν ήρθε ουρανοκατέβατη. Η Ακρόπολη ήταν εδώ και πολλά πολλά χρόνια πριν όπως και τα μουσεία. Χρειάστηκε μία συντονισμένη προσπάθεια στην οποία πρωτοστάτησε ο ιδιωτικός τομέας με πρωτοβουλίες όπως το This is Athens and Partners, που σε συνεργασία με τον Δήμο Aθηναίων και τη Marketing Greece προχώρησαν σε μία πολύ καινοτόμο καμπάνια προώθησης της Αθήνας με στόχο να βγάλουν την πρωτεύουσα από την κρίση στην οποία είχε βυθιστεί στις αρχές της δεκαετίας του 2010. Ετσι σήμερα έχει εξελιχθεί σε διεθνές case study επιτυχίας, με μία ποικιλία τουριστικών προϊόντων που ξεκινούν από τον πολιτιστικό τουρισμό και τα city breaks και φτάνουν μέχρι το «ήλιος και θάλασσα».

    Η μεγάλη αυτή αύξηση των ξένων επισκεπτών της Αθήνας εντείνει βέβαια και την πίεση στο στεγαστικό, καθώς πολλά διαμερίσματα, ειδικά στο κέντρο, παραμένουν δεσμευμένα στην αγορά των βραχυχρόνιων μισθώσεων. Με δεδομένο ότι οι διαθέσιμες σε ξενοδοχεία κλίνες είναι πολύ περιορισμένες (η Περιφέρεια Αττικής διαθέτει 698 μονάδες με 34.827 δωμάτια και 67.398 κλίνες, ένα μεγάλο ποσοστό των οποίων δεν είναι ανοιχτό όλο τον χρόνο) οι βραχυχρόνιες μισθώσεις είναι η μόνη υποδομή ικανή να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση.
    Φλίγκος

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    ΠΑΤΡΑ -Κοινωνικό Παντοπωλείο: Πάνω από 2.500 άτομα πήραν τρόφιμα τις ημέρες του Πάσχα

    Χίλιες περίπου οικογένειες πήραν τρόφιμα από το Κοινωνικό Παντοπωλείο...

    ΠΑΤΡΑ: Η εξομολόγηση του Αγγελου Ανδριόπουλου

    Για τις οικονομικές δυσκολίες και τις θυσίες που έκανε...

    Χρύσα Καρούση: Ανερχόμενο ταλέντο

    Από τις απόφοιτες της Δραματικής Σχολής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας,...

    ΠΕΤΡΟΣ ΓΡΟΥΜΠΟΣ: «Σήμερον πάσα κτίσις, αγάλλεται και χαίρει, ότι Χριστός Ανέστη, και Άδης εσκυλεύθη»

    Το «Χριστός Ανέστη» ως χαιρετισμός αποδίδεται πάντα με χαρακτήρα...