Συνεχίζεται το ράλι ανατιμήσεων στα super market

    Ημερομηνία:

    Ανοδικά κινήθηκαν και τον Φεβρουάριο οι τιμές πολλών προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Ναι μεν ο ρυθμός αύξησης ήταν ελαφρώς χαμηλότερος σε σχέση με τον Ιανουάριο, η ουσία όμως είναι ότι η ακρίβεια εξακολουθεί να σαρώνει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, επιβαρύνοντας το καλάθι του νοικοκυριού.

    Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) αποκλειστικά στο κανάλι των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, σχετικά με τις πληθωριστικές πιέσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων, οι τιμές ενισχύθηκαν κατά 2,75% τον Φεβρουάριο του 2024 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023, ενώ τον Ιανουάριο είχε σημειωθεί ετήσια μεταβολή της τάξης του 3%.

    Οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στις κατηγορίες:
    -Τροφές και είδη για κατοικίδια: +11,20 %

    -Νερά και αναψυκτικά: +11,20%

    -Φρέσκα φρούτα και λαχανικά: +7,46%

    -Μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη: +6,78%

    -Ξηροί καρποί και σνακ: +6,67%.

    Σημειώνεται ότι στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, καθ’ όλο το 2023, καταγράφονταν αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων ως αποτέλεσμα του αυξημένου κόστους παραγωγής, των ακραίων κλιματικών φαινομένων και των διεθνών τιμών πρώτων υλών. Η κατηγορία με τα σοκολατοειδή έχει επηρεαστεί από τις αυξήσεις στις διεθνείς τιμές του κακάο και της ζάχαρης. Να σημειωθεί ότι η κατηγορία «τρόφιμα παντοπωλείου», η οποία περιλαμβάνει και τα έλαια, καταγράφει αύξηση 4,41%. Η συγκρατημένη αύξησή της οφείλεται στις μειώσεις στις τιμές των λοιπών ελαίων, αλλά και στα λοιπά προϊόντα που συμμετέχουν στην κατηγορία αυτή (ζυμαρικά, ρύζι κ.ά.).

    Αντίστοιχα, οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται σε τυροκομικά (3,70%), γαλακτοκομικά (3,39%), χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής (1,22%), είδη μίας χρήσης (0,37%) και αβγά και βούτυρα (0,10%). Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, οι μειώσεις που καταγράφονται στα γαλακτοκομικά είναι αποτέλεσμα τόσο της ομαλοποίησης της αγοράς μετά την πανδημία όσο και της μείωσης στις τιμές παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα.

    Αναλύοντας τους λόγους στους οποίους αποδίδεται η συγκρατημένη αύξηση τιμών στα σούπερ μάρκετ, το ινστιτούτο στέκεται στη σταδιακή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού, τονίζοντας πως οι τιμές παρουσιάζουν σταθεροποίηση τους τελευταίους μήνες στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων λόγω των μεγάλων όγκων προϊόντων που διακινούν, των οικονομιών κλίμακας, της οργανωσιακής/τεχνολογικής ετοιμότητάς τους και της γκάμας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Πέρα απ’ αυτό, η συγκράτηση στις τιμές εμφανίζεται πολύ πιο γρήγορα στα μεγάλα σημεία πώλησης λόγω μεγαλύτερης κυκλοφοριακής ταχύτητας αποθεμάτων.

    Δηλαδή, διακινούν πιο γρήγορα το απόθεμά τους και προβαίνουν πιο σύντομα σε νέες αγορές για αναπλήρωση των αποθεμάτων. Επίσης, οι προσφορές και οι εκπτώσεις στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου είναι περισσότερες σε αριθμό, σε ένταση και σε ποσοστιαία έκπτωση, κάτι που επηρεάζει τις τελικές τιμές των προϊόντων. Τέλος, τα μερίδια πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι μεγαλύτερα στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ λόγω μεγαλύτερου εύρους κωδικολογίου.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Άννα Βίσση: Το δείπνο σε πολυτελές εστιατόριο στο Παρίσι, μαζί με τον Ηλία Ψινάκη

    Η Άννα Βίσση μάγεψε και το κοινό στο Παρίσι...

    Οι αθλητικές μεταδόσεις 27/10/2025

    16:45 ΕΡΤ2 ΣΠΟΡ ΟΦ Νέας Ιωνίας – ΠΑΟΚ Χάντμπολ 18:30...

    Άρης Μουγκοπέτρος: Το μήνυμα μετά το νέο χειρουργείο – «Αυτό που ήταν να κάνουμε στο χέρι μου, το κάναμε»

    Με δύναμη ψυχής και αισιοδοξία, ο Άρης Μουγκοπέτρος πέρασε...

    Πάτρα: Οι μαθητές τίμησαν την Εθνική Επέτειο – Κατέθεση στεφάνων στην πλ. Όλγας ΦΩΤΟ

    Μαθητές των σχολείων της Πάτρας βρέθηκαν το πρωΐ στην...