Τα χρώματα που ακολουθούν δεν πρόκειται να τα βρείτε στους επίσημους καταλόγους των εταιριών αλλά θα σας τα προτείνουν μόνο αν είστε καλός πελάτης ή αν το ζητήσετε εσείς και καταλάβουν πως το κόστος δεν σας ενδιαφέρει. Για να σας προετοιμάσουμε κοστίζουν όσο η προκαταβολή ή ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο ή ακόμη και τα χρήματα μίας ζωής.
Lexus American Morpho (δεν έχει κοστολογηθεί)
Μία από τις πιο ακριβές βαφές (κοστίζει περίπου 1.850 ευρώ το λίτρο) δημιούργησε η Lexus για μόλις 40 μοντέλα LC. Η εταιρία κράτησε τα συστατικά και τις αναλογίες μυστικές και επειδή η εφαρμογή της αποδείχθηκε ασύμφορη δεν το έχει σε κανένα τιμοκατάλογο της και δεν το προσφέρει ξανά.
Η βαφή αντιγράφει το όμορφο και ζωηρό μπλε της πεταλούδας American Morpho. Το μυστικό είναι πως το μπλε χρώμα που βλέπετε στην πραγματικότητα δεν είναι…μπλε. Όπως συμβαίνει και στην πεταλούδα, είναι ένα τέχνασμα του φωτός και η Lexus κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια για να αναδημιουργήσει τη χημική δομή που δημιουργεί αυτό το αποτέλεσμα και μετά από 5 χρόνια έρευνας το πέτυχε. Για το αποτέλεσμα χρησιμοποιεί μια χρωστική ουσία (χωρίς όνομα και με μυστική σύσταση) την οποία «απλώνει» σε 45 ξεχωριστά στρώματα στο αυτοκίνητο. Όπως γράψαμε παραπάνω εφαρμόστηκε σε 40 αυτοκίνητα και δεν υπάρχει πια ούτε για δείγμα.
Honda/Acura Valencia (κόκκινη πέρλα)
Nouvelle Blue (μπλε πέρλα) 5.500 ευρώ)
Αν επιλέξετε τα δύο αυτά χρώματα στο νέο Honda (ή Acura για την Αμερική) NSX πρέπει να περιμένετε 6 μήνες. Η βαφή εφαρμόζεται χρησιμοποιώντας το προηγμένο ρομποτικό σύστημα της PMC με πολλαπλές στρώσεις αστάρι για ενίσχυση της έντασης του χρώματος. Ακολουθούν δύο στρώσεις διάφανο βερνίκι (με mica) για να αυξηθεί η λάμψη του χρώματος. Για όσους δεν γνωρίζουν, η mica είναι ένα κρυσταλλικό ορυκτό που προκαλεί το πολύχρωμο περλέ αποτέλεσμα. Οι νανοχρωστικές προσφέρουν πολλά θετικά χαρακτηριστικά στη βαφή, συμπεριλαμβανομένης της έντασης του χρώματος και της ικανότητας να έχει ένα ομοιόμορφο φινίρισμα.
BMW M3 Frozen Editions 2012 (9.200 ευρώ)
Το 2012, η BMW διέθεσε 40 μοντέλα BMW M3 Frozen Black Edition. Η βαφή μιμείται την παγωμένη πρωινή υγρασία και εφαρμόστηκε σε γκρι, ασημί και μπλε χρώμα. Οι ειδικές αυτές εκδόσεις δημιουργήθηκαν για να γιορτάσουν τα 40 χρόνια του τμήματος M της BMW και κόστιζαν περίπου 10.000 ευρώ περισσότερο από τα μοντέλα παρόμοιων προδιαγραφών. Το χρώμα είχε ένα μεγάλο μειονέκτημα: Αποτελείτο από ένα λεπτό ματ «στρώμα» και μπορούσε εύκολα να… καταστραφεί. Για να γλυτώσει τη ζημιά η BMW έβαζε τους πελάτες που το επέλεγαν, να υπογράψουν μια δήλωση η οποία ακύρωνε την εγγύηση εάν δεν συντηρούσαν σωστά τη βαφή. Έτσι λίγοι διάλεγαν τα Frozen Edition M3, αυτά έγιναν συλλεκτικά και η βαφή… παρελθόν.
Mercedes-Benz Alubeam (11.750 ευρώ)
Σύμφωνα με το μύθο, το χρώμα αυτό είναι δύσκολο να το βρείτε ξανά στις επιλογές χρωμάτων των μοντέλων της Mercedes-Benz, ενώ σε πολλά κράτη έχει απαγορευτεί για λόγους ασφαλείας. Είτε είναι αλήθεια είτε όχι, το χρώμα και το εφέ του καθρέφτη είναι ακριβό να το αποκτήσετε. Για τον λόγο αυτό εμφανίζεται σπάνια σε μοντέλα αυτοκινήτων. Ωστόσο, η Mercedes διέθεσε τη βαφή Alubeam στους αγοραστές της SLS AMG. Για να πετύχουν το γαλαζωπό ασημί εφέ του καθρέφτη στη βαφή, τα οχήματα έπρεπε να προετοιμαστούν με κόπο. Το αμάξωμα από αλουμίνιο πρέπει να γίνει τέλεια λείο προτού εφαρμοστούν τα επτά στρώματα χρώματος. Μόνο τρία βάφτηκαν σε αυτή την απόχρωση.
McLaren Diamond-Flaked Paint (120.000 ευρώ)
Η McLaren «βλέπει» το μοντέλο Speedtail της ως λειτουργικό κόσμημα. Πράγματι, το υπεραυτοκίνητο είναι ένα έργο τέχνης και η McLaren είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει, πως και τα 106 μοντέλα Speedtail έχουν πωληθεί. Μία από αυτές βάφτηκε με το ακριβότερο χρώμα, που έχουμε ακούσει από το εργοστάσιο της McLaren και είναι εμποτισμένο με νιφάδες διαμαντιών.
Bugatti «Lady Bug» (1.000.000 ευρώ)
Το κόστος αυτής της βαφής δεν έχει επιβεβαιωθεί ποτέ επίσημα. Ωστόσο, δεδομένης της περιγραφής του και ότι η Bugatti παραδέχτηκε δημόσια ότι παραλίγο να μην ολοκληρώσει το αίτημα του πελάτη, δεν αμφιβάλλουμε για την εκτίμηση του ενός εκατομμυρίου ευρώ. Πρόκειται για ένα διάφανο γεωμετρικό σχήμα διαμαντιών. Το πρόβλημα προέκυψε όταν το σχέδιο παραμορφώθηκε στα περιγράμματα και τις γωνίες της Divo. Η Bugatti έπρεπε να εφαρμόσει ένα 2D γραφικό σε ένα 3D μοντέλο πριν εκτελέσει τη βαφή-ζωγραφική. Κάθε ένα από τα 1.600 σχήματα διαμαντιών έπρεπε να μπουν σε συγκεκριμένη θέση για να μην αλλάξει τα άλλα και καταστρέψει το σύνολο. Η Bugatti έπρεπε να σχεδιάσει και εφαρμόσει το σχέδιο σε ένα άλλο αυτοκίνητο πριν το επιχειρήσει στο μοντέλο του πελάτη. Για αυτό χρειάστηκαν δύο εβδομάδες για να βαφτεί στο χέρι πριν ο γραφίτης και το βερνίκι το καλύψουν για προστασία και ενίσχυση.