Σε μια πόλη που δεν είναι άγνωστη στα εντυπωσιακά αξιοθέατα, το ιπτάμενο αυτοκίνητο κινεζικής κατασκευής που αιωρείται πάνω από ένα από τα πιο λαμπερά παραθαλάσσια θέρετρα του Ντουμπάι εξακολουθεί να τραβάει τα βλέμματα.
Παρουσιάζοντας την επανδρωμένη πτήση του νέου Land Aircraft Carrier σε ένα επιλεγμένο κοινό στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Aridge με έδρα το Γκουάνγκτζου έκανε την τελευταία της προσπάθεια να γίνει η μεταφορική επιλογή των υπερπλουσίων του Κόλπου.
Απελευθερωμένο από το πορτμπαγκάζ ενός στιβαρού, τροχοφόρου σκάφους — ουσιαστικά, ενός υπερμεγέθους, φουτουριστικού οχήματος μεταφοράς επιβατών — το ηλεκτρικό αεροσκάφος μπορεί να απογειώνεται και να προσγειώνεται κάθετα όπως ένα συμβατικό ελικόπτερο. Σύμφωνα με την Aridge, έχει ήδη προσελκύσει 600 προπαραγγελίες, μεταξύ των οποίων από την Ali & Sons Group με έδρα τα ΗΑΕ και την Almana Group του Κατάρ.
«Έχει σχεδιαστεί για να είναι προσιτό και να μπορεί να το πιλοτάρει ο καθένας, δεν χρειάζεται να είσαι επαγγελματίας πιλότος», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Michael Chao Du, οικονομικός διευθυντής και αντιπρόεδρος της Aridge.
Η Aridge, μια μονάδα της XPENG Motors, η οποία μετονομάστηκε από XPENG AEROHT, είναι μέρος μιας αναπτυσσόμενης τάσης στα πλούσια σε ενέργεια ΗΑΕ — μια χώρα φημισμένη για τους ουρανοξύστες και τις επιδεικτικές επιδείξεις τεχνολογίας και πλούτου. Η εταιρεία υπέστη μια οπισθοδρόμηση τον περασμένο μήνα, όταν ένα από τα αεροσκάφη της πιάστηκε φωτιά σε μια κινεζική αεροπορική έκθεση.
Οι εξελίξεις στην τεχνολογία των μπαταριών έχουν οδηγήσει δεκάδες εταιρείες ιπτάμενων ταξί να πετάξουν στους ουρανούς σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο, με δισεκατομμύρια δολάρια να έχουν ήδη δαπανηθεί για έρευνα και κατασκευή, δεν είναι σαφές εάν ο κλάδος έχει βιώσιμο μέλλον πέρα από τους υπερπλούσιους. Ακόμη και μερικές από τις πιο γνωστές νεοσύστατες εταιρείες του κλάδου έχουν δυσκολευτεί να βρουν χρηματοδότηση, ενώ η μαζική αγορά για τα αεροσκάφη δεν έχει αποδειχθεί.
Η πρώτη δημόσια επανδρωμένη πτήση του Land Aircraft Carrier της Aridge στο Palm Jumeirah του Ντουμπάι την Κυριακή πραγματοποιήθηκε μετά την εξασφάλιση από την Aridge, τον Σεπτέμβριο, ειδικής άδειας πτήσης για επανδρωμένα αεροσκάφη από το εξωτερικό από την Γενική Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΑΕ. Θα χρειαστούν και άλλες άδειες για τη λειτουργία και την πώληση μετά από αυτή τη δοκιμαστική φάση.
Η Aridge δηλώνει ότι έχει ξεκινήσει μαζική παραγωγή σε ένα εργοστάσιο στην Κίνα με δυνατότητα παραγωγής 10.000 μονάδων ετησίως. Αναμένει τις πρώτες πωλήσεις σε καταναλωτές το 2027.