Μακριά µαλλιά, βαμμένα, με κορδέλα, σαν να βγήκαν μόλις από το κομμωτήριο. Περιποιημένα άκρα, προσεγμένο μακιγιάζ, όμορφα, γυμνασμένα κορμιά, που εντυπωσιάζουν με την παρουσία τους, παπούτσια σε ροζ ή φούξια απόχρωση και αρκετά από τα απαραίτητα γυναικεία αξεσουάρ. Θέαμα ούτως ή άλλως αντιφατικό, με τη μάχη για τη νίκη, τον πόνο, τον ιδρώτα, την κραυγή…
Αυτές οι εικόνες, για την αθλητική βιομηχανία αποτελούν ακόμη παρθένο έδαφος. Τηλεόραση, διαφημιστές και χορηγοί ανακαλύπτουν στον γυναικείο αθλητισμό γοητευτικούς συνδυασμούς και αρχίζουν να επενδύουν ολοένα και περισσότερο πάνω του. Τα σπορ βρίσκουν μια άλλη εκδοχή τους, προαναγγέλλοντας μια εμπορική επανάσταση σε ένα κορεσμένο περιβάλλον.
Το ιστορικό ρεκόρ των 87.192 θεατών του Γουέμπλεϊ, στον τελικό ποδοσφαίρου Αγγλίας – Γερμανίας για το Euro 2022, αλλά πολύ περισσότερο τα 17 εκατομμύρια τηλεθεατών που παρακολούθησαν τον αγώνα στο BBC One, κινητοποίησαν κανάλια, ιστότοπους, στοιχηματικές εταιρείες και μεγάλα παγκόσμια brands. Ολοι τους πείστηκαν πως υπάρχει άπλετος χώρος για να κάνουν… παιχνίδι και πως τα 30 εκατ. λίρες που πλήρωσε η Barclays για να γίνει χορηγός της αγγλικής γυναικείας Super League δεν πήγαν χαμένα.
Σύμφωνα με τον Economist, o J.D. O’ Lone, επικεφαλής δημοσίων σχέσεων της Heineken, μέγα χορηγού του Champions League, δήλωσε ότι είναι σημαντικό για την εταιρεία να συμμετάσχει στη «στροφή προς την ισότητα των φύλων στο ποδόσφαιρο». Δεν είναι ωστόσο μόνο ο «βασιλιάς των σπορ» που ελκύει τους… μνηστήρες για το πάλαι ποτέ «ασθενές φύλο». Σχετική έρευνα του The Women’s Sport Trust έδειξε ότι μέχρι τις 15/4/2022 ο συνολικός αριθμός τηλεθεατών σε ομαδικά γυναικεία σπορ έφτασε τα 17.900.000, όταν το ίδιο διάστημα πέρυσι ήταν 6.700.000. Δηλαδή μια αύξηση της τάξης του 300%!
Σύμφωνα με φετινή έρευνα, ο συνολικός αριθμός τηλεθεατών σε ομαδικά γυναικεία σπορ αυξήθηκε κατά 300%.
Το ποδόσφαιρο γυναικών και το Woman’s Champions League κατείχε τη μερίδα του λέοντος, με το ποσοστό του να φτάνει το 58% και ακολούθησαν το παγκόσμια πρωταθλήματα ράγκμπι (25%) και κρίκετ (13%). FIFA και UEFA κλείνουν τη μία μετά την άλλη συμφωνίες με χορηγούς ενώ η τηλεθέαση του WNBA στην Αμερική αυξήθηκε κατά 50% το 2021 σε σύγκριση με το 2020, με αποτέλεσμα η νέα συμφωνία για τα τηλεοπτικά δικαιώματα να φτάσει τα 75 εκατ. δολάρια. Θεαματική πρόοδο, εξάλλου, παρουσίασαν και οι ποιοτικοί δείκτες των χαρακτηριστικών της τηλεθέασης.
Το πρώτο τρίμηνο του 2022, ο μέσος τηλεθεατής έμεινε στην οθόνη του για 54 λεπτά περισσότερο σε μεταδόσεις γυναικείου ομαδικού σπορ απ’ όσο πέρυσι. Σε μέσο χρόνο, τα 68 λεπτά του 2021 έχουν αυξηθεί σε 122, με το 33% των τηλεθεατών να έχει δει τουλάχιστον τρεις μεταδόσεις, ποσοστό διπλάσιο από το περυσινό 17%.
Φυσικά αυτά τα νούμερα προϋπήρχαν για ατομικά αθλήματα όπως το τένις ή ο στίβος, όπου οι γυναίκες έχουν παρόμοια ή και μεγαλύτερη απήχηση από τους άνδρες, με τα χρηματικά έπαθλα στα μεγάλα τουρνουά να είναι ίδια. Ενδεικτική είναι και η δημοσκόπηση της YouGov, σύμφωνα με την οποία οι τρεις πιο γνωστές αθλήτριες στον κόσμο ήταν όλες τενίστριες. Πολλοί είναι αυτοί που αποδίδουν το μυστικό της επιτυχίας στη φιλική προς τους χορηγούς φύση του αθλήματος.
«Στην Ευρώπη, το γυναικείο ποδόσφαιρο θα αναπτυχθεί ταχύτερα από οποιοδήποτε άλλο άθλημα την επόμενη δεκαετία», αναφέρει ο Patrick Massey της αθλητικής συμβουλευτικής εταιρείας Portas Consulting, ενώ η Lynsey Douglas, αναλύτρια στη Nielsen, τονίζει πως ορισμένοι λάτρεις του γυναικείου αθλητισμού δεν παρακολουθούν καθόλου ανδρικό, δίνοντας στους διαφημιστές τον τρόπο να προσεγγίσουν ένα εντελώς νέο κοινό.