Καθώς ο παγκόσμιος πληθυσμός αυξάνεται κατά περίπου 1% ετησίως, η ζήτηση για παραγωγή τροφίμων αυξάνεται. Όμως, η παραγωγή περισσότερων τροφίμων έχει επίσης περιβαλλοντικές επιπτώσεις και δυνητικά υπονομεύει την ποιότητά τους.
Μια εταιρεία με έδρα τη Σιγκαπούρη έχει αναπτύξει τεχνολογίες που στοχεύουν στην αντιμετώπιση αυτής της πρόκλησης.
Χρησιμοποιώντας την κατοχυρωμένη και με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας σε αυτό το είδος τεχνολογίας, η ProfilePrint μπορεί να αναλύσει γρήγορα το είδος και την ποιότητα των συστατικών, βοηθώντας τις αγροτικές επιχειρήσεις να εξοικονομήσουν χρήματα και χρόνο.
«Αν κοιτάξετε το εμπόριο τροφίμων σήμερα, υπάρχει συνήθως ο παραγωγός, δηλαδή οι οι αγρότες, η ομάδα των εμπόρων που τα αγοράζουν και τα πουλάνε, και στη συνέχεια ο τελικός αγοραστής, ο οποίος τα αγοράζει για να τα καταναλώσει», δήλωσε ο Άλαν Λάι, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της ProfilePrint, στο «CNBC Tech: The Edge».
«Αυτό δημιουργεί πολλή δουλειά και καθυστερήσεις, επειδή η διαδικασία της δειγματοληψίας και των ελέγχων γίνονται πολλές φορές και απαιτούν πολύ χρόνο και προσπάθεια», είπε.
«Η ProfilePrint ψηφιοποιεί τα συστατικά των τροφίμων, έτσι ώστε οι αγοραστές και οι πωλητές να μην χρειάζεται πλέον να τα ελέγχουν με φυσικό τρόπο. Έτσι επιτυγχάνουμε σημαντική μείωση του κόστους εφοδιαστικής, των γενικών εξόδων, καθώς και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα», πρόσθεσε ο Λάι.
Η τεχνολογία χρησιμοποιεί ειδικούς αισθητήρες που αναλύουν τα υλικά, σε συνδυασμό με τεχνητή νοημοσύνη. Η μηχανική μάθηση επιτρέπει στην τεχνολογία να εξετάζει τα δείγματα τροφίμων σε μοριακό επίπεδο και να αναγνωρίζει την ποιότητά τους σε δευτερόλεπτα.
«Ίσως υπάρχει ένας ή και δύο κόκκοι που έχουν ζυμωθεί λάθος ή έχουμε ένα έντομο μέσα στον κόκκο που κάνει ολόκληρη τη σακούλα να έχει απαίσια γεύση. Δεν μπορούμε όμως να ξεχωρίσουμε αυτόν τον έναν ή τους δύο κόκκους», είπε.
Εκτός από τον έλεγχο για καλή ποιότητα και γεύση, η πλατφόρμα ποιότητας συστατικών της εταιρείας μπορεί να προσφέρει στον πελάτη διάφορες επιλογές, όταν πρόκειται να εξισορροπήσει την ποιότητα με την τιμή.
Ο τελικός στόχος είναι η απλοποίηση των διαδικασιών σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού, και τελικά η εξάλειψη του ανθρώπινου λάθους.
Η ProfilePrint δεν είναι η μόνη νεοσύστατη επιχείρηση που ασχολείται με την ποιότητα των τροφίμων και την τεχνητή νοημοσύνη: Η νεοφυής επιχείρηση Aromyx με έδρα τις ΗΠΑ συνδυάζει τη βιοτεχνολογία και την τεχνητή νοημοσύνη για να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να συνδυάσουν γεύσεις και αρώματα για την ανάπτυξη προϊόντων.
Επίσης, η Brightseed, μια νεοσύστατη επιχείρηση με έδρα την Καλιφόρνια, χρησιμοποιεί την πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης της, Forager, για να εντοπίζει ενώσεις σε φυτά και μικρόβια και να κατανοεί τα οφέλη τους για την υγεία. Στη συνέχεια, αυτά χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία τροφίμων, ποτών και συμπληρωμάτων διατροφής.
Εφαρμογές σε παγκόσμιο επίπεδο
Η ιδέα για την ProfilePrint ξεκινάει πίσω στο 2017, και τελικά πραγματοποιήθηκε με την ίδρυσή της με αφορμή τα ταξίδια του Λάι στην Αφρική και στην Κίνα.
«Στην Ουγκάντα, είδα αγρότες που δεν είχαν την τεχνογνωσία για να κάνουν αξιολόγηση του πόσο καλά είναι τα προϊόντα τους και ως εκ τούτου συνήθως πωλούσαν μόνο σε μία τιμή, ακόμη και αν η ποιότητα ήταν καλή. Αν υπήρχε κάποια τεχνολογία που έκανε τους ελέγχους για αυτούς, θα ήταν σε θέση να λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις», είπε.
Σήμερα, η νεοφυής επιχείρηση εδρεύει στη Σιγκαπούρη, αλλά το 90% των εσόδων της προέρχεται από χώρες εκτός της πόλης-κράτους. Ωστόσο, με μια παγκόσμια αγορά, η startup του Λάι έχει αναπτυχθεί σε περισσότερες από 60 τοποθεσίες παγκοσμίως, χάρη στο ότι είναι «ψηφιακά διαθέσιμη», ώστε οι πελάτες να μπορούν να την έχουν διαθέσιμη οποιαδήποτε στιγμή, οπουδήποτε στον κόσμο.
Μέχρι το 2018, η ProfilePrint τράβηξε την προσοχή αρκετών επενδυτών, συμπεριλαμβανομένου του Γιουκιχίρο Μαρού, του ιδρυτή και CEO της «Leave a Nest Capital», ενός συνόλου νεοφυών επιχειρήσεων τεχνολογίας που ιδρύθηκε από το 2002 στην Ιαπωνία.
Ο επιχειρηματίας επέκτεινε την εταιρεία του στην στις αναπτυσσόμενες αγορές της Νοτιοανατολικής Ασίας.
Ως ενθουσιώδης υποστηρικτής της τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης στην επόμενη γενιά startups, ο Μαρού δήλωσε ότι η ProfilePrint «είναι σε θέση να βοηθήσει τις αγροτικές επιχειρήσεις σε παγκόσμια κλίμακα».
Μιλώντας στο CNBC στο συνέδριο «Singapore Week of Innovation and Technology» τον Οκτώβριο, γνωστό και ως SWITCH, ο Μαρού δήλωσε ότι πιστεύει ότι η ProfilePrint μπορεί να προσαρμόσει την τεχνολογία της σε αγορές πέραν του καφέ και του τσαγιού και να «αναδειχθεί στο χώρο του ελέγχου τροφίμων».