flamis.gr
Ενημερωτικό Portal, Πάτρα, Αχαΐα

ΤΕΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ: Ξηλώστε τα εναέρια δίκτυα νωρίτερα

Νέα παρέμβαση (η δεύτερη για την Πάτρα μετά από αυτή για το φράγμα Πείρου-Παραπειρου) μέσα σε λίγες ημέρες, έκανε ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας Βασίλης Αϊβαλής. Αυτή τη φορά παρεμβαίνει στην διαβούλευση για το δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του ελληνικού συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, προτείνοντας να προταχθούν έργα που θα απελευθερώσουν μεγάλο τμήμα της Πάτρας από τα εναέρια δίκτυα των πυλώνων υψηλής τάσης.

 

Το προκαταρκτικό σχέδιο της περιόδου 2022 – 2031 έχει αναρτηθεί στο διαδίκτυο από τις 5 Ιανουαρίου. Απευθυνόμενος στον Μανούσο Μανουσάκη, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΑΔΜΗΕ, ο Β. Αϊβαλής επισημαίνει ότι η ευρύτερη περιοχή της Πάτρας εμπλέκεται σε δύο μεγάλες ενότητες έργων με διαφορετικό χρονικό ορίζοντα η κάθε μία από αυτές. Η πρώτη ομάδα έργων έχει χρονικό ορίζοντα εντός της τριετίας 2022-2024 και η δεύτερη έχει χρονικό ορίζοντα πέραν της τριετίας και συγκεκριμένα το έτος 2028.

 

Ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας αναφέρει ότι τα έργα της πρώτης ομάδας χωρίζονται σε εκείνα που «είναι μετατοπισμένα στον χρόνο κατά ένα εξάμηνο (Α΄ εξάμηνο 2023 αντί για Β΄ 2020) και άλλα μέχρι και 1,5 έτος (υπογειοποιήσεις στην περιοχή της Μεσσάτιδας το Α΄ εξάμηνο 2023) σε σχέση με το προηγούμενο εγκεκριμένο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης». Αντίστοιχα τα έργα που εντάσσονται στην δεύτερη ομάδα είναι μετατοπισμένα κατά ένα έτος (Β΄ εξάμηνο 2028 αντί για Β’ εξάμηνο 2027).

 

Ο Β. Αϊβαλής εκτιμά ότι το αποτέλεσμα των χρονικών μετατοπίσεων των έργων που περιγράφει είναι «η επιπλέον καθυστέρηση της αποσυμφόρησης του αστικού ιστού της Πάτρας από εναέριες γραμμές μεταφοράς που διέρχονται από πυκνοκατοικημένες περιοχές».

 

Ο πρόεδρος του θεσμοθετημένου συμβούλου της Πολιτείας για τα τεχνικά ζητήματα εκφράζει την «σθεναρή αντίδραση» στον σχεδιασμό του ΑΔΜΗΕ για την υπογειοποίηση της γραμμής μεταφοράς 150kV μεταξύ των υποσταθμών Πάτρα Ι και Πάτρα ΙΙ, καθώς η εκτίμηση για την ολοκλήρωση της κατασκευής εκτείνεται στο 2028.

 

«Η οικιστική όχληση από την εν λόγω διπλή εναέρια γραμμή είναι πολύ μεγάλη, δεδομένου ότι διέρχεται μέσα από πλήρως αναπτυγμένο αστικό ιστό του Δήμου Πατρέων, ενώ δεν έχει κανένα ιδιαίτερο λόγο να ενταχθεί στην συγκεκριμένη ομάδα έργων της (β) ενότητας (σ.σ. ομάδας έργων) και να καθυστερεί η κατασκευή του έργο της υπογειοποίησης σε τόσο μεγάλο βαθμό» υποστηρίζει ο Β. Αϊβαλής και επικαλείται τους παρακάτω λόγους:
Δεν σχετίζεται άμεσα με τις νέες διευθετήσεις γραμμών που θα απαιτηθούν εν όψει της δημιουργίας του Κέντρου Υψηλής Τάσης (ΚΥΤ) ΠΑΤΡΑΣ που θα ολοκληρωθεί η κατασκευή του το 2028.

 

Βάσει της γεωγραφικής θέσης των υποσταθμών ΠΑΤΡΑ Ι και ΠΑΤΡΑ ΙΙ, η συγκεκριμένη υπογειοποίηση θα μπορούσε να συνδυαστεί με τις υπογειοποιήσεις των γραμμών που έρχονται από Νοτιοδυτικά (περιοχή Μεσσάτιδας, ομάδα έργων 14.11) και να επιτευχθούν σημαντικές οικονομίες κλίμακας κατά την όδευση, με την από κοινού αξιοποίηση του μεγάλου παραποτάμιου οδικού άξονα του Γλαύκου.

 

Η πρόταση που καταθέτει το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας στο πλαίσιο της διαβούλευσης του Δεκαετούς Προγράμματος Ανάπτυξης 2022-2031 είναι το έργο της υπογειοποίησης της διπλής εναέριας γραμμής μεταξύ ΠΑΤΡΑ Ι και ΠΑΤΡΑ ΙΙ να αφαιρεθεί από την ομάδα έργων που σχεδιάζει ο ΑΔΜΗ να κατασκευαστούν και να ενσωματωθεί στην ομάδα έργων που προγραμματίζεται να κατασκευαστούν νωρίτερα, «έτσι ώστε να πραγματοποιηθεί η ολοκλήρωσή του εντός της τριετίας απελευθερώνοντας έτσι ένα μεγάλο τμήμα της πόλεως των Πατρών από τα εναέρια δίκτυα των πυλώνων υψηλής τάσης». Ο Β. Αϊβαλής κλείνει την επιστολή του προς τον Μ. Μανουσάκη, την οποία κοινοποιεί στο δήμαρχο Κώστα Πελετίδη, με την επισήμανση ότι θεωρεί δίκαιη την παρέμβαση του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας για την τρίτη σε μέγεθος πόλη της χώρας.

Comments are closed.