Temu: Πώς η κινεζική πλατφόρμα αλλάζει τους κανόνες στο παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο

    Ημερομηνία:

    Η κινεζική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Temu έχει αναδειχθεί σε έναν από τους μεγαλύτερους παίκτες της παγκόσμιας αγοράς, κατακτώντας την πέμπτη θέση στις διαδικτυακές αγορές μέσα σε λίγα χρόνια.

    BOOKTICKETS

    Παρά τις επικρίσεις για τις επιθετικές τιμολογιακές πρακτικές της, η επιτυχία της βασίζεται στο δοκιμασμένο επιχειρηματικό μοντέλο της μητρικής της εταιρείας, Pinduoduo.

    Η ραγδαία εξάπλωση της Temu στην Ευρώπη

    Η Temu έχει εδραιώσει την παρουσία της στην Ευρώπη, προσελκύοντας 93,7 εκατομμύρια χρήστες έως το τέλος του 2024. Από αυτούς, 16,3 εκατομμύρια βρίσκονται στη Γερμανία, 12 εκατομμύρια στη Γαλλία, 10 εκατομμύρια στην Ιταλία και 9,6 εκατομμύρια στην Πολωνία.

    Η άνοδός της στηρίχθηκε στις εξαιρετικά χαμηλές τιμές, που πολλοί παρατηρητές αποδίδουν σε αμφιλεγόμενες τακτικές, όπως χαμηλή ποιότητα προϊόντων, επιθετική διαφήμιση και παραπλανητικές πρακτικές. Ωστόσο, η Temu συνεχίζει να επενδύει μαζικά στη διείσδυσή της στις αγορές, ανταγωνιζόμενη κολοσσούς όπως η Amazon, η οποία για χρόνια κυριαρχούσε στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
    Η στρατηγική πίσω από τις χαμηλές τιμές

    Η Temu ακολουθεί το Consumer-To-Manufacturer (C2M) μοντέλο, που εφαρμόστηκε από την Pinduoduo τον Μάρτιο του 2023. Με αυτή τη μέθοδο, οι κατασκευαστές υποβάλλουν προσφορές σε αντίστροφες δημοπρασίες για να εξασφαλίσουν τις χαμηλότερες δυνατές τιμές.

    Η εταιρεία:

    – Δεν διατηρεί αποθέματα, μεταθέτοντας το κόστος στους κατασκευαστές.
    – Δεν αγοράζει προϊόντα, αλλά καθορίζει τις τελικές τιμές και τα περιθώρια κέρδους.
    – Πληρώνει τους κατασκευαστές κάθε τρεις μήνες, μειώνοντας τα έξοδά της.

    Αυτή η στρατηγική επιτρέπει στην Temu να προσφέρει τιμές έως 60% χαμηλότερες από την Amazon, διατηρώντας παράλληλα υψηλά επίπεδα πωλήσεων.

    Η Temu αξιοποιεί τα social media για πωλήσεις

    Η Temu εφαρμόζει το μοντέλο αγορών μέσω ομάδων (group-buying), το οποίο αρχικά χρησιμοποίησε η Pinduoduo στο WeChat. Αυτό σημαίνει ότι οι τιμές μειώνονται όσο περισσότεροι καταναλωτές συμμετέχουν στην ίδια αγορά.

    Παράλληλα, ενσωματώνει τεχνικές παιχνιδοποίησης (gamification), ενθαρρύνοντας τις παρορμητικές αγορές. Η στρατηγική της εταιρείας βασίζεται στην προσέλκυση καταναλωτών χαμηλότερου εισοδήματος, αποφεύγοντας τον ανταγωνισμό με premium αγοραστές που στοχεύουν πλατφόρμες όπως η JD.com και η Alibaba.

    Οι αριθμοί που επιβεβαιώνουν την άνοδό της

    Μέσα σε μόλις δύο χρόνια, η Temu:

    – Έχει 200.000 εμπόρους στην πλατφόρμα της.
    – Στέλνει 4 εκατομμύρια πακέτα καθημερινά από 60 αποθήκες στην Κίνα.
    – Διαθέτει 467 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως.
    – Προσφέρει τιμές 40%-60% χαμηλότερες από την Amazon.

    Παρά τις αμφιβολίες για τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του μοντέλου της, η Temu εξακολουθεί να αλλάζει το τοπίο του ηλεκτρονικού εμπορίου, αποδεικνύοντας ότι το χαμηλό κόστος μπορεί να είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος κατάκτησης της αγοράς.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Ποιος να μας έλεγε ότι θα μας έλειπαν οι παλιές πρωινές εκπομπές

    H κρίση της ελληνικής τηλεόρασης δεν είναι μόνο το...

    IRIS: Μην το αφήσετε για τελευταία στιγμή – Έρχεται η υποχρεωτικότητα από 01/12

    Μέχρι τέλος Οκτωβρίου στο σύστημα IRIS είχαν εγγραφεί περίπου...

    Ισπανική παραγωγή ενδιαφέρεται για την Νικολούλη, την Πάτρα και τον Πύργο

    ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: https://toloukoumi.gr/%ce%b9%cf%83%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b1%ce%b3%cf%89%ce%b3%ce%ae-%ce%b5%ce%bd%ce%b4%ce%b9%ce%b1%cf%86%ce%ad%cf%81%ce%b5%cf%84%ce%b1%ce%b9-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84/

    Η Πάτρα διεκδικεί θέση στον χάρτη της κρουαζιέρας

    Η κρουαζιέρα δεν είναι απλώς ένας κλάδος τουρισμού. Είναι οριζόντια ανάπτυξη,...