Η Tesla παρά το γεγονός ότι πούλησε το 2024 λιγότερα οχήματα από το αναμενόμενο, ξεπέρασε μια από τις premium μάρκες αυτοκινήτων της Γερμανίας, την Audi.
Η Audi της Volkswagen πούλησε 1,67 εκατομμύρια οχήματα το 2024, δηλαδή 12% λιγότερα από το 2023. Η υποχώρηση στις πωλήσεις της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας αποδίδεται από το Bloomberg στον εντεινόμενο ανταγωνισμό στην Ευρώπη και την Κίνα αλλά και στην αδύναμη ζήτηση για τα ηλεκτρικά της μοντέλα. Σημειώνεται ότι η Tesla του Έλον Μασκ, πούλησε πέρυσι 1,79 εκατομμύρια οχήματα.
Οι αυξημένες πωλήσεις της Tesla δεν σημαίνει βέβαια ότι η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε μια ανέφελη χρονιά. Για πρώτη φορά σε διάστημα μεγαλύτερο της δεκαετίας υποχώρησαν οι ετήσιες παραδόσεις της Tesla και οριακά διατήρησε το προβάδισμά της έναντι της κινεζικής BYD ως η κορυφαία εταιρεία σε πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, από την άλλη πλευρά, βρίσκονται αντιμέτωπες με τη χαμηλή ζήτηση από την Κίνα, όπου η ανάκαμψη παραμένει αβέβαιη και οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν τον ανταγωνισμό. Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων είναι κατώτερες των προσδοκιών, αφού αρκετές χώρες μείωσαν τις επιδοτήσεις. Όλα αυτά οδήγησαν τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες (Volkswagen, Mercedes-Benz Group και BMW) πέρυσι σε μαζικό κύμα προειδοποιήσεων για τα κέρδη.
Η Audi είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται σε αγορές όπως η Γερμανία, η Κίνα και η Βόρεια Αμερική. Οι παραδόσεις πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων μειώθηκαν κατά 8% σε περίπου 164.000.
Για να αντιμετωπίσουν τη μειωμένη ζήτηση και την πτώση των πωλήσεων τους οι αυτοκινητοβιομηχανίες λαμβάνουν μέτρα με τη Volkswagen να μειώνει την παραγωγική ικανότητα και την Audi να σχεδιάζει να κλείσει ένα εργοστάσιο στις Βρυξέλλες.
Από την άλλη πλευρά η Audi σχεδιάζει να ανανεώσει τα μοντέλα A7 sedan και Q3 SUV φέτος για να ενισχύσει τις πωλήσεις με τον διευθύνοντα σύμβουλο να δηλώνει πως «Οι πελάτες μας μπορούν να προσβλέπουν σε πολλά νέα plug-in υβριδικά».