Την άνοιξη του 2022 αναμένονται στην Πάτρα οι πρώτες πτήσεις των υδροπλάνων, με τις διαδικασίες για τη δημιουργία ενός δικτύου υδατοδρομίων που να επιτρέπουν την ανάπτυξη αυτής της επένδυσης να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.
Αυτός τουλάχιστον είναι ο στόχος. Το αν θα επιτευχθεί θα φανεί στην πορεία. Οι πτήσεις πάντως θα αφορούν την Δυτική Ελλάδα και τα νησιά του Ιονίου. Ως γνωστόν η Πάτρα διαθέτει ένα από τα τρία υδατοδρόμια της επικράτειας που έχουν αδειοδοτηθεί μαζί με αυτά της Κέρκυρας και των Παξών.
Για να αναπτυχθεί ένα δίκτυο πτήσεων είναι φανερό ότι δεν αρκούν μόνο αυτά τα τρία υδατοδρόμια. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν έχουν ξεκινήσει οι πτήσεις στην Πάτρα και αναβάλλονται συνεχώς εδώ και τουλάχιστον δύο καλοκαίρια.
Χρειάζεται ένα δίκτυο με τουλάχιστον έξι – εφτά προορισμούς που με επίκεντρο την Πάτρα και την Κέρκυρα να δώσει την δυνατότητα για την έναρξη των τακτικών πτήσεων στα Ιόνια Νησιά και στην Δυτική Ελλάδα.
Τα πρώτα υδατοδρόμια που αναμένεται να αδειοδοτηθούν, καθώς οι τεχνικές διαδικασίες και ο φάκελος τους έχουν προχωρήσει είναι αυτά των τριών διαπόντιων νησιών του Ιονίου, την Ερεικούσα, τους Οθωνούς και το Μαθράκι.
Τα έργα αυτά έχουν ωριμάσει και αναμένεται να είναι έτοιμα μέχρι την άνοιξη του 2022. Τα τρία αυτά νησάκια που βρίσκονται κοντά στην Κέρκυρα έχουν μεγάλη ζήτηση από τους τουρίστες και τους καλοκαιρινούς μήνες αποτελούν πόλο έλξης για Έλληνες και για ξένους.
Όμως δεν αρκούν από μόνα τους για να ξεκινήσουν οι τακτικές πτήσεις των υδροπλάνων. Χρειάζεται να προχωρήσουν και τα έργα που αφορούν μεγαλύτερα νησιά πιο τουριστικά, αφού αυτό συνεπάγεται μία μεγαλύτερη εμπορική δυναμική για την όλη επένδυση.
Έτσι θα πρέπει να επισπεύσουν οι διαδικασίες για την αδειοδότηση των υδατοδρομίων της Ζακύνθου, της Κεφαλονιάς, της Ιθάκης, της Λευκάδας, αλλά και αυτό που θα βρίσκεται στο Μεγανήσι. Πάνω σε αυτό το ζήτημα υπάρχει αισιοδοξία ότι παρά τις καθυστερήσεις που έχουν παρατηρηθεί έως τώρα οι διαδικασίες θα επισπευστούν.
Η προοπτική και το κόστος
Σύμφωνα με το σχέδιο που έχει καταρτιστεί από τα «Ελληνικά Υδατοδρόμια», αν οι πτήσεις έχουν την ανάλογη εμπορικότητα και υπάρξει ανταπόκριση από τον κόσμο υπάρχει η προοπτική για να διατηρηθούν όλο τον χρόνο και όχι μόνο την τουριστική περίοδο, έτσι ώστε με αυτόν τον τρόπο να καλυφτούν οι ανάγκες μετακίνησης των κατοίκων των νησιών προς τα μεγαλύτερα αστικά και περιφερειακά κέντρα.
Τέλος, το κόστος του εισιτηρίου θα εξαρτηθεί από την επιτυχία του όλου εγχειρήματος και από την ανταπόκριση του κόσμου. Σημειώνουμε ότι το 2008 όταν είχαν γίνει κάποιες πτήσεις το εισιτήριο Πάτρα – Κέρκυρα έφτανε τα 100 ευρώ.