Θεσσαλονίκη: Στη ΔΕΘ το θρυλικό wagοn restaurant του Orient Express

    Ημερομηνία:

    Στις εγκαταστάσεις της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης βρίσκεται η θρυλική και πολυτελή εστιάμαξα του Orient Express.

    Θεσσαλονίκη: Στη ΔΕΘ το θρυλικό wagοn restaurant του Orient Express

    Μετά από περίπου τρεις μήνες εργασιών για την επισκευή και την αποκατάσταση του βαγονιού μέσα στο εργοστάσιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη, πλέον το στολίδι του Ελληνικού Σιδηροδρόμου το οποίο ξεκινούσε από το Λονδίνο κι’ έφθανε μετά από ένα ονειρεμένο ταξίδι ως την Αθήνα, είναι ξανά “ετοιμοπόλεμο” και πρόκειται, όπως αναφέρει το GRTimes, να εκτεθεί στο πλαίσιο της 85ης  ΔΕΘ.

    Πλήρως λειτουργική

    ICECAP

    Μετά την ολοκλήρωση της αποκατάστασης, η εστιάμαξα του Orient Express είναι και λειτουργική και θα μπορεί να ταξιδεύει με ταχύτητες ως 120 χλμ./ώρα, πολύτιμο κομμάτι για συρμούς που θα εκτελούν ενδεχομένως δρομολόγια περιηγητικού ενδιαφέροντος. Το συνολικό κόστος των εργασιών αποκατάστασης είναι περί τις 100.000 ευρώ.

    Τo βαγόνι που επισκευάστηκε στη Θεσσαλονίκη κατασκευάσθηκε το 1926 από τη BIRMINGHAM RAILWAY CARRIAGE & WAGON CO LIMITED BUILDERS. SMETHWICK, ENGLAND, για την αμαξοστοιχία Fleche d’Or (Xρυσό Βέλος). Το βαγόνι ανήκε στην κατηγορία εκείνων που η Compagnie internationale des Wagons-Lits (CIWL) ονόμαζε pullman, δηλαδή οχήματα πολυτελούς ταξιδιού.

    Θεσσαλονίκη: Στη ΔΕΘ το θρυλικό wagοn restaurant του Orient Express

    To 1932 η CIWL μετασκεύασε κάποια από τα οχήματα pullman σε εστιατόρια και στη δεκαετία του 1950, ορισμένα μεταφέρθηκαν στην Ελλάδα και χρησιμοποιήθηκαν στη διαδρομή Αlberg Orient Express.

    Το 1962, αυτό το βαγόνι, μαζί με άλλα έξι του ιδίου τύπου, αγοράσθηκε από τους Σ.Ε.Κ.. Έκτοτε οι Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι συνέχισαν να χρησιμοποιούν αυτά τα βαγόνια ως το 1998. Το συγκεκριμένο, συνέχισε να έχει τουριστική χρήση ως το 2007.

    Σε όλα αυτά τα χρόνια, πέραν της τακτικής συντήρησης για να λειτουργεί, δεν είχε γίνει καμία προσπάθεια αποκατάστασης στην αρχική του μορφή, ενώ αντίθετα είχαν γίνει πολλές άστοχες επεμβάσεις που το υποβάθμισαν. Από το 2007 ήταν στο αμαξοστάσιο της Δράμας, όπου το καθάρισε και το φρόντιζε ο Σύλλογος Σιδηροδρομικών «Ήφαιστος» μέχρι που το 2020, λήφθηκε από τον ΟΣΕ η απόφαση να γίνει γενική επισκευή και αποκατάσταση του βαγονιού, που θα το καταστήσει και λειτουργικά «ετοιμοπόλεμο».

    Φλίγκος

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Σαρακήνικο: Εικόνες ντροπής – «Ζητάμε ελέγχους και δεν έχει έρθει κανείς»

    Μεγάλες καταστροφές έχουν υποστεί οι φημισμένοι λευκοί βράχοι στο Σαρακήνικο από...

    Ο πρίγκιπας Λούις έγινε 7 χρόνων

    Ο πρίγκιπας Λούις δεν μεγάλωσε στο ίδιο προσκήνιο όπως...

    Η ασφυξία στην αγορά και η φορολογική επιβάρυνση: Η πρόταση της Ελληνικής Λύσης για ενιαίο φορολογικό συντελεστή 15%

    Του Δημήτρη Παλούμπη Η ελληνική αγορά βιώνει μια περίοδο έντονης...

    Τα «ευχαριστώ» στο ChatGPT κοστίζουν εκατομμύρια

    Λένε πως η ευγένεια δεν κοστίζει τίποτα, όμως το...