Επιβράδυνση στις εγγραφές νέων συνδρομητών σημειώνεται στην πλατφόρμα Netflix, πραγματικότητα που κατακρήμνισε τις μετοχές της εταιρείας μέσα σε λίγες ώρες. Ειδικότερα, κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου της φετινής χρονιάς εγγράφηκαν στην πλατφόρμα 3,98 εκατ. νέοι συνδρομητές, αν και η αρχική πρόβλεψη υπερέβαινε τα 6 εκατ.
Η εταιρεία αποδίδει τη δυσμενή εξέλιξη στην αναπτυξιακή της πορεία, στην έλλειψη νέου «περιεχομένου», δηλαδή νέων σειρών και κινηματογραφικών ταινιών, και εκτιμά ότι οι συνδρομητές θα επανακάμψουν μετά την προβολή νέων επεισοδίων των αγαπημένων τους σειρών, που προβλέπεται για το προσεχές μέλλον.
Την περυσινή χρονιά της πανδημίας εγγράφηκαν στο Netflix περίπου 15,8 εκατ. νέοι συνδρομητές, οι οποίοι το επέλεξαν θέλοντας να διασκεδάσουν την αναγκαστική κατ’ οίκον απομόνωση λόγω lockdown. Πολλοί νέοι χρήστες της πλατφόρμας (9,3 εκατ.) βρίσκονταν σε κράτη της Ασίας. Η αύξηση σε αυτή τη γεωγραφική περιοχή, συγκριτικά με την περασμένη χρονιά, ανήλθε στο 65%.
Αποδεικνύεται, ωστόσο, ότι η πανδημία υπήρξε δίκοπο μαχαίρι. Από τη μία, τα περιοριστικά μέτρα καθήλωσαν τους επίδοξους θεατές στα σπίτια τους. Από την άλλη, τα ίδια ακριβώς μέτρα αποτέλεσαν σημαντικό πρόσκομμα για την παραγωγή νέων ταινιών και σειρών. Το Netflix δεν αισιοδοξεί για μελλοντική επιτυχία, καθώς προβλέπει ότι το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς θα αποκτήσει περίπου 1 εκατ. νέους συνδρομητές, αριθμός κατά πολύ μικρότερος από την αρχική εκτίμηση, καθώς «έβλεπε» για τη συγκεκριμένη περίοδο πάνω από 5 εκατ. νέες εγγραφές.
Παρότι οι ελπίδες για κατακόρυφη αύξηση του αριθμού των πελατών του δεν επαληθεύτηκαν, το Netflix σίγουρα δεν έχει κανένα λόγο να παραπονιέται για τις οικονομικές του επιδόσεις, αφού ο τζίρος του ανήλθε σε 7,6 δισ. δολάρια και το καθαρό κέρδος σε 1,7 δισ. δολάρια. Οπως δήλωσε ο Ρικ Χέιστινγκ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, «τα περασμένα χρόνια όλα πήγαν ρολόι. Τώρα τα πράγματα έχουν γίνει λίγο ασταθή».
Εν τω μεταξύ, έχουν αρχίσει να εμφανίζονται στον ορίζοντα ανταγωνιστές της πλατφόρμας, όπως το Disney+ της Walt Disney Co, που τον Μάρτιο ξεπέρασε τα 100 εκατ. συνδρομητές.