Τι αλλάζει στα ταμπελάκια των σούπερ μάρκετ

    Ημερομηνία:

    DIVICO

    Με τη νέα ρύθμιση, η πληροφορία που παρέχεται από τους εμπόρους προς το καταναλωτικό για τα προϊόντα που διατίθενται προς πώληση θα πρέπει να είναι: επαρκής, σαφής, εύκολα αντιληπτή και εύκολα προσβάσιμη από τον καταναλωτή, ειλικρινής, ακριβής και μη παραπλανητική ως προς την τιμή ή την ποσότητα του προϊόντος.

    Σημειώνεται μάλιστα πως η πληροφορία που παρέχεται από τον έμπορο προς τον καταναλωτή σχετικά με την τιμή του προϊόντος που διατίθεται προς πώληση πρέπει να αναγράφεται σε πινακίδες ή ετικέτες ή άλλα αντίστοιχα μέσα πληροφόρησης που είναι τοποθετημένα επί του προϊόντος ή δίπλα σε αυτό με τρόπο που να είναι άμεσα αντιληπτή από τον καταναλωτή η σύνδεση μεταξύ της παρεχόμενης πληροφορίας και του προϊόντος.

     Θα πρέπει να χρησιμοποιούνται ευδιάκριτοι και ευανάγνωστοι χαρακτήρες, με έντονη γραφή (bold).

    Επιπλέον, θα πρέπει να αναγράφονται η τιμή ανά τεμάχιο, η τιμή ανά μονάδα βάρους (κιλά) καθώς και η τιμή ανά μονάδα όγκου (λίτρα).

    Ειδικότερα, με την απόφαση 35952/2023 τροποποιείται και συμπληρώνεται η απόφαση με τους Κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (91354/2017) και προστίθεται νέο Κεφάλαιο 1Α σχετικά με τις πληροφορίες που παρέχονται στους καταναλωτές για την τιμή και τα χαρακτηριστικά πωλούμενων προϊόντων.

    Συσκευασμένα προϊόντα

    Η πληροφορία που παρέχεται, με οποιονδήποτε τρόπο, από τον έμπορο προς τον καταναλωτή σχετικά με την τιμή του συσκευασμένου προϊόντος που διατίθεται προς πώληση περιλαμβάνει, κατ’ ελάχιστο:
    α) Την τιμή πώλησης ανά συσκευασία προϊόντος,
    β) την τιμή πώλησης ανά μονάδα μέτρησης της ποσότητας του προϊόντος και
    γ) την ονομασία του προϊόντος.
    Η μονάδα μέτρησης της ποσότητας για κάθε συσκευασμένο προϊόν περιλαμβάνεται στον ακόλουθο πίνακα:

    Οι εξαιρέσεις

    α) Τα καταστήματα λιανικών πωλήσεων με εμβαδόν μικρότερο από πενήντα (50) τετραγωνικά μέτρα, εφόσον δεν πωλούν προϊόντα αρτοποιίας,
    β) τα περίπτερα,
    γ) τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης, εφόσον δεν εντάσσονται στο πλαίσιο καταστήματος πώλησης ομοειδών προϊόντων,
    δ) μαγειρεμένα ή ωμά τρόφιμα που προσφέρονται από καταστήματα εστίασης,
    ε) παγωτά καθαρού βάρους έως διακόσια (200) γραμμάρια,
    στ) σοκολάτες καθαρού βάρους έως εκατό (100) γραμμάρια,
    ζ) προϊόντα καθαρού βάρους έως πενήντα (50) γραμμάρια, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,
    η) προϊόντα καθαρού όγκου έως πενήντα (50) χιλιοστά του λίτρου, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,
    θ) καλλυντικά και προϊόντα αρωματοποιίας,
    ι) είδη κοσμηματοπωλείου.

    Μη συσκευασμένα προϊόντα

    Η πληροφορία που παρέχεται, με οποιονδήποτε τρόπο, από τον έμπορο προς τον καταναλωτή σχετικά με την τιμή του μη συσκευασμένου προϊόντος που διατίθεται προς πώληση περιλαμβάνει, κατ’ ελάχιστο:
    α) Την τιμή πώλησης ανά μονάδα μέτρησης της ποσότητας του προϊόντος και
    β) την ονομασία του προϊόντος.
    Η μονάδα μέτρησης της ποσότητας για κάθε μη συσκευασμένο προϊόνπεριλαμβάνεται στον ακόλουθο πίνακα:

    Οι εξαιρέσεις

    α) Μαγειρεμένα ή ωμά τρόφιμα που προσφέρονται από καταστήματα εστίασης,
    β) προϊόντα καθαρού βάρους έως πενήντα (50) γραμμάρια, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο.

    Προϊόντα που πωλούνται από απόσταση

    Η πληροφορία που παρέχεται, με οποιονδήποτε τρόπο, από τον έμπορο προς τον καταναλωτή σχετικά με την τιμή του προϊόντος που διατίθεται προς πώληση από απόσταση, κατ’ ελάχιστο:
    α) Την τιμή πώλησης ανά συσκευασία προϊόντος,
    β) την τιμή πώλησης ανά μονάδα μέτρησης της ποσότητας του προϊόντος και
    γ) την ονομασία του προϊόντος.
    Η μονάδα μέτρησης της ποσότητας για κάθε συσκευασμένο προϊόν περιλαμβάνεται στον ακόλουθο πίνακα:

    Οι εξαιρέσεις

    α) Προϊόντα καθαρού βάρους έως πενήντα (50) γραμμάρια, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,
    β) προϊόντα καθαρού όγκου έως πενήντα (50) χιλιοστά του λίτρου, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,
    γ) καλλυντικά και προϊόντα αρωματοποιίας,
    δ) είδη κοσμηματοπωλείου.

    ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ
    DEAR SANTA – COFFEE ISLAND

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Συντάξεις: Αυτές είναι οι 11 αλλαγές που έρχονται το 2025 – Ποιοι θα λάβουν έξτρα αύξηση

    Έντεκα αλλαγές αναμένεται να υπάρξουν εντός του 2025 στις συντάξεις...

    Η Ευρώπη προετοιμάζεται για τον πιο κρύο χειμώνα

    Οι θερμοκρασίες σε ολόκληρη την Ευρώπη προβλέπεται να πέσουν στο τέλος...

    Τι άλλαξε στην ελληνική κοινωνία το 2024 – Τα ευρήματα που ξεχώρισε η έρευνα της Κάπα Research

    Μεταβολές στις στάσεις της ελληνικής κοινωνίας διαπιστώνει η Κάπα Research, που...
    Best Shop