“Θα «φάει» τις Κυριακές το έξυπνο σούπερ μάρκετ;” διερωτάται ο τίτλος του δημοσιεύματος της Deutsche Welle.
Στην αρχή του έτους, το Μεκλεμβούργο – Δυτική Πομερανία πρωτοπόρησε στο άνοιγμα των μίνι μάρκετ αυτόματης πώλησης τις Κυριακές και ήταν η πρώτη φορά που επετράπη κάτι τέτοιο σε κρατίδιο. Σύμφωνα με τον νόμο δεν υπάρχουν περιορισμοί σχετικά με το περιεχόμενο ή το μέγεθος των σημείων πώλησης.
Με βοηθό την ψηφιακή τεχνολογία
Η νέα ιδέα για άμεσες πωλήσεις όλο το 24ωρο ακούγεται εντυπωσιακή. Πολλά μικρά μίνι μάρκετ δεν έχουν επαρκή έσοδα και κλείνουν. Ωστόσο μαγαζιά που θα λειτουργούν μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας κερδίζουν έδαφος. Πρόσβαση μέσω εφαρμογών, παρακολούθηση μέσω κάμερας, αυτοεξυπηρέτηση από το ράφι και πληρωμή με κάρτα σε καταστήματα 24/7.
Οι υποστηρικτές της νέας ιδέας επισημαίνουν τις ευκαιρίες που μπορούν να προκύψουν και σε κοινωνικό επίπεδο. Ειδικά για τους ηλικιωμένους και τους ανθρώπους στις αγροτικές περιοχές, οι ψηφιακές αγορές τις Κυριακές δίνουν τη δυνατότητα για κοινωνικές επαφές έξω από το σπίτι. Οι υποστηρικτές λοιπόν αυτής της ιδέας πιστεύουν ότι τα μικρά μέρη θα αναβαθμιστούν και θα κερδίσουν σε ζωντάνια.
Οι εκκλησίες και το συνδικάτο Ver.di δεν αντιτίθενται γενικά στο νέο επιχειρηματικό μοντέλο, αλλά δεν συμφωνούν με τη λειτουργία τους τις Κυριακές και τις αργίες. Η Κυριακή ως μη εργάσιμη μέρα δεν έχει στόχο μόνο την προστασία των εργαζομένων, αλλά και την προστασία των Κυριακών και των επίσημων αργιών ως ημέρες ανάπαυσης και πνευματικής ανάτασης, λέει ο Μπέρνχαρντ Σίντερινγκ από την «Ένωση για τις ελεύθερες Κυριακές» στην Έσση.
Εάν τα ψώνια στις αγορές μπορούν να γίνονται και τις Κυριακές και τις επίσημες αργίες, θα διαταραχθεί η κυριακάτικη γαλήνη. Εκτός αυτού, τα ψηφιοποιημένα σούπερ μάρκετ για να λειτουργήσουν χρειάζονται οπωσδήποτε προσωπικό για παρακολούθηση, έλεγχο της τεχνολογίας και της υγιεινής. Κάθε νόμισμα έχει δυο όψεις.