Τι είναι το κίνημα Januhairy -Γυναίκες μένουν αξύριστες και το γιορτάζουν

    Ημερομηνία:

    DIVICO

    Ο Ιανουάριος, πρώτος μήνας του έτους είναι παραδοσιακά μια περίοδος αλλαγών και αποφάσεων. Οι συνδρομές στο γυμναστήριο αυξάνονται, οι άνθρωποι αναζητούν νέες θέσεις εργασίας σε αριθμό ρεκόρ και πολλοί προσπαθούν να κάνουν αποχή από το αλκοόλ και το κρέας.

    ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ

    Αλλά τα τελευταία έξι χρόνια, η περίοδος αυτή σηματοδοτείται επίσης από το «Januhairy», μια πρωτοβουλία που προκαλεί τις γυναίκες να αφήσουν τα ξυραφάκια τους για ένα μήνα. Παρά το όνομά της, το μήνυμα είναι αειθαλές και ο επίσημος λογαριασμός της εκστρατείας στο Instagram, ο οποίος έχει πάνω από 40.000 ακόλουθους, δημοσιεύει εικόνες γυναικών που γιορτάζουν τις τρίχες του σώματός τους όλο το χρόνο σε μια προσπάθεια να τις κανονικοποιήσουν.

    «Το Januhairy είναι απελευθερωτικό, επειδή σε κάνει να σκέφτεσαι τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεις το σώμα σου και το γιατί», δήλωσε η ιδρύτρια του Januhairy, Laura Jackson, στη βρετανική εφημερίδα Metro το 2021, προσθέτοντας: «Ίσως σύντομα να φτάσουμε σε ένα σημείο όπου οι άνθρωποι θα μπορούν απλώς να κάνουν ό,τι θέλουν σε σχέση με τις τρίχες του σώματος και δεν θα χρειάζεται καν να μιλάμε γι’ αυτό. Αυτό θα ήταν το κάτι άλλο». Ενώ υπάρχουν στοιχεία ότι οι αρχαίοι Αιγύπτιοι, οι Ρωμαίοι και οι Ευρωπαίοι της Αναγέννησης εφάρμοζαν την αποτρίχωση, το status quo για τις γυναίκες στη Δύση – δηλαδή ότι οι άτριχες μασχάλες, τα πόδια, η γραμμή του μπικίνι και τα άνω χείλη είναι πιο κοινωνικά αποδεκτά – δημιουργήθηκε μετά την επιστροφή των ανδρών του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου με ξυραφάκια ασφαλείας μιας χρήσης, για να πειραματιστούν με αυτά οι γυναίκες.

    DEAR SANTA – COFFEE ISLAND

    Η μόδα άλλαζε επίσης, με τα ρούχα που αποκάλυπταν περισσότερο δέρμα να έρχονται στη μόδα – αμάνικες μπλούζες που αποκάλυπταν τη μασχάλη, για παράδειγμα, και ψηλότερα τελειώματα που έδειχναν περισσότερο τα πόδια. Η εταιρεία κατασκευής ξυραφιών Gillette είδε μια χρυσή ευκαιρία και, το 1915, λάνσαρε το «Milady Decolette». Διάφορες διαφημίσεις της εποχής το διαφήμιζαν ως τη λύση της «περιποιημένης» γυναίκας σε «ένα ενοχλητικό προσωπικό πρόβλημα».

    Ήταν μια πολύ συνειδητή απόφαση (της Gillette) να επεκτείνει επιθετικά την αγορά της στις γυναίκες”, δήλωσε η Breanne Fahs, Καθηγήτρια στο Arizona State University, σε τηλεφωνική συνέντευξη στο CNN.

    Το μάρκετινγκ αυτό συνέπεσε με την άνοδο της φωτογραφίας μόδας στα περιοδικά, που σήμαινε ότι οι εικόνες των νέων προτύπων ομορφιάς εξαπλώνονταν σαν πυρκαγιά. Έναν αιώνα αργότερα, οι τρίχες του γυναικείου σώματος παραμένουν ταμπού για πολλούς – ακόμη και σε κοινωνίες που εξυμνούν τα οφέλη όλου του «φυσικού» αλλού, από τα καλλυντικά μέχρι τα τρόφιμα.

    Η Τζούλια Ρόμπερτς με αξύριστες τις μασχάλες της στην πρεμιέρα του «Notting Hill» στο Λονδίνο το 1999 / Φωτογραφία: Getty Images

     

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Βίντεο: Ρομά στήνουν κόντρες με «πειραγμένα» αγροτικά στην Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου

    Ό,τι δεν κατάφερε ο κινηματογράφος, φαίνεται να το πετυχαίνει...

    «Οι σταρ του Χόλιγουντ ξόδεψαν όλο το νερό» – Στην… πυρά Καρντάσιαν, Σταλόνε, Κέβιν Χαρτ για τις φωτιές στην Καλιφόρνια

    Καθώς οι καταστροφικές πυρκαγιές μαίνονται στο Λος Άντζελες, η συμπεριφορά ορισμένων διασημοτήτων απέναντι...

    Παντελής Τουτουντζής: Την περίοδο του γάμου μου δέχθηκα μέχρι και απειλές για τη ζωή μου

    Στα αισχρά σχόλια και στις απειλές που είχε δεχθεί...

    Παραδοσιακός τραχανάς με φέτα

    Αν έχετε καλό χωριάτικο τραχανά, τότε αυτή η κλασική συνταγή,...
    Best Shop